Volkswagen Passat 2.0 lt. TDI Yorumları

Volkswagen Passat 2.0 lt. TDI Yorumları

D segmentinin sevilen isimlerinden olan Volkswagen Passat, B8 kasa koduyla tamamen yenilenerek karşımıza çıktı. 85 Kg daha hafifleyen Volkswagen Passat, 14 mm daha alçaltılarak ve aks mesafesi 79 mm daha uzatılarak müşterilere sunuluyor. 2013 yılında tüm dünyada 1.1 milyon gibi rekor satış rakamlarına erişen model ülkemizde oldukça seviliyor. Yeni nesilde keskin hatlarıyla dikkat çeken model 2.0 litre dizel ve DSG kombinasyonuyla test konuğumuz oluyor.

Tasarım

Volkswagen Passat'ın selefine göre daha keskin hatlara kavuştuğunu rahat bir şekilde görebiliyoruz. Ön bölümde incelen farlar kaput ucundaki nikelaj detaylarla birleşerek bütünlük oluşturmuş. Büyük marka logosu ızgarada yerini alırken yine nikelaj çıtalarla buranın şıklık çıtası yükseltilmiş. LED High ön farlar size her koşulda maksimum aydınlatma sağlıyor. 

LED teknolojiye sahip olması küçük de olsa tüketim rakamlarına katkı sağlarken yolculuk güvenliğinizi en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor. Yan bölümde 18 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. 5 kollu jant grubunu sevmezseniz 7 farklı seçenekten herhangi birini tercih edebilirsiniz. Arka bölümde ise yine stop grubunda bir incelme söz konusu. 

Volkswagen Passat 2.0 lt. TDI Yorumları
Volkswagen Passat 2.0 lt. TDI Yorumları

LED teknolojisiyle de desteklenmesi özellikle gece sürüşlerinde otomobile farklı bir hava katıyor. Krom çıtalar tampon grubunda selefine göre daha inceltilerek konumlandırılmış. Eski nesildeki iki stop arasında uzanan tasarım çizgisi, yerini daha düz bir hatta bırakmış. 4767 mm uzunluğa sahip Volkswagen Passat, 1832 mm genişliğe, 1456 mm yüksekliğe ve 2791 mm aks mesafesine sahip. Bu değerlerle yeni Ford Mondeo'dan uzunluk, yükseklik ve aks mesafesi disiplininde daha küçük kalıyor. 

İç Mekan

Volkswagen Passat ailedeki otomobillere benzer bir iç mekanla bizleri karşılıyor. Polo ve Golf'de kullanılan direksiyon simidi göze çarpıyor. Altı düz ve piyano siyahı detaylarla süslenen direksiyon modelin ağırlığını yansıtmıyor. Dijital göstergeler okunaklı ve grafikleri başarılı. Direksiyon üzerindeki kumandalarla bu ekrana müdahale etmek mümkün. Ön konsolun ortasındaki selefine atıfta bulunan analog saat şık bir görüntü katıyor. Havalandırma ızgaraları bütünlük oluşturmak için paralel olarak ön panelde uzanmış. 8 inç büyüklüğündeki 'Composition Media' Radyo-CD-MP3-WMA çalar kullanım konusunda başarılı. Ses kalitesi konusunda doyurucu olan sistemin dokunmatik hassasiyeti de bu segmentteki birçok rakibin önünde. Üst donanımda olmasına rağmen geri park kamerası özelliğinin olmaması şaşırtıcı. Ek olarak MirrorLink özelliği sayesinde de telefonunuzu bu ekrandan kontrol edebiliyorsunuz. Eşya gözü konusunda vitesin arkasında, kapı iç ceplerinde ve kolçakta bolca alan mevcut. Önde ve arkada oturan yolcular baş ve diz mesafesi konusunda da sorun yaşamıyorlar. Bagaj alanı olarak 586 litre sunan Volkswagen Passat yeni Ford Mondeo'dan 157 litre daha cömert.

Motor

Volkswagen Passat'da 2.0 litrelik dizel bir motor sunuluyor. Selefine göre yüzde 20 ekonomikleştirilen motor 4000 devirde 150 HP güç, 1750 ila 3000 devir bandı arasında 340 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri DSG şanzıman ile kombine edilen Passat, 0-100 Km/s hızlanmasını 8,9 saniyede tamamlarken maksimum 216 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri de 4,5 litre olarak kayıtlara geçmiş. Yüksek torkun avantajıyla alt devirlerde maksimum performans gösteren Passat üst devirleri çevirmeye de fazlasıyla istekli. Vites geçişleri sarsıntısız ve hızlı. Testimiz sırasında performanslı kullanımlarda 7,8 litre tüketim verisi elde ederken sakin kullanımlarda bu değeri 5,7 litrelere düşürmek çok zor değil.

Güvenlik

Volkswagen'in yeni Passat'ı Euroncap'den en yüksek puan olan 5 yıldız ile ayrıldı. Önden çarpmalarda sürücünün iki kaval kemiği ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlarken, yolcunun ise tüm eklemlerine tam koruma sağlamıştır. Yandan araç ile çarpmalarda tam koruma sağlayan Volkswagen Passat, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında tüm eklemlere tam koruma sağlamıştır. Önden ve arkadan çarpmalarda boyun bölgesine de maksimum koruma sağlayan Volkswagen Passat Euroncap çarpışam testlerinden 5 yıldızı kaptı.

Konfor & Yol Tutuş

Yumuşak süspansiyonlar konforlu bir sürüş yapmanızı sağlıyor. Ancak test aracımızdaki gibi büyük jantlar alırsanız özellikle derinleşen çukurlarda konforunuz azalabilir. Yan destekli, deri koltuklar kabin içindeki konforunuzu arttırırken ayarlanabilen baldır desteği göz dolduruyor. Ayrıca koltukların ısıtmalı olduğunun da altını çizelim. Yol ve rüzgar sesi kabine sızmazken motorun gürültüsü şaşırtıcı şekilde kokpite yansıyor. Arkadaki koltuklar da öndekiler gibi başarılı. Cömert diz mesafesi göz doldururken arka bölümün sıcaklığının bağımsız olarak ayarlanabilmesi ekstra gelen diğer konfor detaylarından. Yol tutuş konusunda model selefine göre daha da geliştirilmiş. Limitlerini zorladığınızda önden kaymalar yaşıyorsunuz ancak standart olan ESP sizi rayınızda tutmayı başarıyor. 

Teknik Özellik
Motor: 2.0 TDI 
Motor Hacmi: 1968 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 150 Bg 4000 d/d 
Maksimu Tork: 340 Nm 1750-3000 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 8,7 s
Maksimum Hız: 218 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,3 lt
Şehir Dışı: 4,1 lt
Karma: 4,5 lt
Test: 5,7 lt
CO2 Emisyonu 119 gr/km

Uzman Yorumu

Volkswagen Passat satış rakamlarıyla başarısını ispatlamış bir araç. Ancak o da Golf gibi her yenilendiğinde ufak bir farkla müşterilerine sunuluyor. Özellikle tasarım konusunda bu böyle. Hatta B8 kasa kodlu modelde ailedeki CC’den yansımalar görülüyor. LED destekli farlar son dönemlerin trendlerinden. Aydınlatma performansı da göz dolduruyor. İçeriye geçtiğimde Golf’den de hatırladığım direksiyon simdi ilk etapta dikkatimi çekiyor. Yenilik olarak sunulması güzel ancak D segmentinin ağırlığını yansıtmıyor. Gösterge paneli de buna dahil olan ayrıntı. Ancak bu durum ekranın özellikleri kötü dedirtemez. Grafikleri başarılı olan ekrandan otomobilin birçok detayını takip etmeniz mümkün. 2.0 litre 150 PS gücünde ünite motor seçeneklerinin en güçlüsü değil. Sadece 6 ileri DSG ile satın alınan bu motor performans konusunda yeterince doyurucu. Üst devir çevirmeyi de seven ünite performanslı kullanımlarda destekçiniz oluyor. Modelde göze çarpan eksi yön ise haddinden fazla motor sesi alması. Test aracımızın fiyatı 161 Bin 500 TL seviyesini biraz geçiyor. Fiyat konusunda premium rakiplerine kafa tutan bir fiyat skalası var Volkswagen Passat’ın. Ancak 1.6 litre dizel otomatik kombinasyonunu satın alırsanız modelin fiyatı biraz daha zayıflıyor. Ayrıca opsiyon listesindeki ekipmanların fiyatlarının motor hacmine göre değişim göstermesi de ilginç! 5 bin TL daha vererek Mercedes-Benz 1.6 dizel otomatik almanız mümkün. Volkswagen Passat sunduklarıyla güzel bir paket ancak fiyatı pahalı kalıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.