Audi Q7 2.0 TFSI Quattro Yorumları

Audi Q7 2.0 TFSI Quattro Yorumları

Frankfurt Otomobil Fuarı'nda 2005 yılında tanıtılan Audi'nin prestijli SUV'u Q7, Alman marka için çok başarılı bir model oldu. Öyle ki; daha sonra Q5, Q3 ve Q2 gibi alt modelleri de piyasaya sunuldu. Porsche Cayenne ve Volkswagen Touareg ile aynı platformda üretilen ilk nesil Q7, tasarım olarak ağırbaşlı dururken, geçtiğimiz yıl tanıtılan ikinci nesil Q7 daha köşeli ve dinamik bir tasarıma sahip oldu.

Tasarım

Yeni MLB Evo platformundan yükselen Q7, bir önceki nesilden 325 kg daha hafif. Bu kilo kaybı hem yakıt tüketiminin düşmesine hem de daha dinamik bir sürüş karakteri kazanmasına katkı sağlamış. Yeni Audi Q7'nin boyutları küçülmesine rağmen iç mekânda yedi kişi için fazlaca alan sunmayı da başarabiliyor. Yeni platformla birlikte 325 kilogram kaybeden Q7, bunu şasinin yüzde 71'inin alüminyumdan üretilmesine borçlu. Eski nesil Q7 dev oranlarıyla dikkat çekiyordu. Audi tasarımcıları bu kez daha kompakt bir gövde tercih etmiş ve uzunluk ile genişliği azaltmış. 5.05 metrelik Audi Q7, eski modelden 37 mm daha kısa ve 15 mm daha dar. 1.74 m'lik yükseklik ise hemen hemen aynı kalmış. Tabii bu yükseklik değeri standart süspansiyonlu model için geçerli. Hava yaylı modelde elektronik yükseklik ayarı bulunuyor. Boyutların daha kompakt hale gelmesi, Q7'nin dinamik görüntüsünü artırmış. Tamamen alüminyum bir gövdeye sahip olan Q7'nin her açıdan etkileyici göründüğünü söylemek mümkün. En büyük Audi, standart olarak LED farlarla geliyor. Matrix LED farlar ise opsiyonel. Matrix LED farlar, üç reflektör ve 30 adet ışık yayan diyottan oluşuyor. İç ayna üzerindeki kamera, trafik durumunu izliyor ve elektronik kontrol ünitesi gerektiğinde diyotları 64 farklı aşamada açıp-kapatabiliyor. Böylece sürekli uzun farlar açık olarak Q7'yi kullanabiliyorsunuz ve karşıdan gelen ya da önde giden araçların sürücülerin gözleri kamaşmıyor. 

Audi Q7 2.0 TFSI Quattro Yorumları
Audi Q7 2.0 TFSI Quattro Yorumları

İç Mekan

Audi Q7 iç mekan tasarımında konfor sağlamayı iyi biliyor. Audi tasarımcıları, ebatları küçültmüş ama Q7'nin kabin genişliği ve bagaj hacmi artmış. Hatta Audi, SUV segmentinin en geniş aracının Q7 olduğunu iddia ediyor. Diz boşluğu, omuz boşluğu ve baş mesafesi açısından önceki versiyonun boyutlarını aşan yeni Q7, baş mesafesinde 41 mm artış göstermiş. Aracın koltukları da tamamen yeniden tasarlanmış. Hatta yeni tasarım sayesinde 19 kg hafifleme sağlanmış. Serinin en üst seviye koltuğu 18 farklı yönde elektrikli olarak ayarlanabiliyor. İkinci sıra koltuklar da üst düzey ferahlık ve konfor sunuyor. Koltuk arkalıkları 35/30/30 oranında bölünmüş. Ayrıca orta sıra koltuklar 11 cm ileri-geri hareket edebiliyor. Bu büyüklükte bir SUV aldığınızda fonksiyonel olmasını istersiniz. Q7 bu konuda da yolcularını tatmin ediyor. Her tarafta cömert eşya koyma gözleri bulunuyor. Hatta kapı içlerine 1.5 litrelik şişeler bile sığabiliyor. Audi Q7'nin kabini markanın diğer modelleriyle oldukça benzer tasarlanmış. İşçilik ve malzeme kalitesi bakımından kusur bulabilmek mümkün değil. 12.3 inçlik, 1440x540 piksel çözünürlüğe sahip TFT dijital gösterge modern görünümü kuvvetlendiriyor. Ayrıca, isteğe bağlı olarak MMI touch fonksiyonlu MMI navigasyon plus'ı da satın alabiliyorsunuz. Bu sistemin hareketli 8.3 inçlik MMI ekranı üzerinden neredeyse tüm kontrolleri gerçekleştirebiliyorsunuz. Böylece düğme sayısı da azaltılmış. Opsiyonel olarak sunulan panaromik cam tavan kabini aydınlatıyor. Isıtmalı ve elektrikli ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma, dört bölgeli iklim kontrollü klima standart olarak geliyor. Test aracımızda bulunan ve opsiyonel olarak sunulan 23 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi aracın içini konser salonuna çevirebiliyor. Yedi koltuklu Q7, tüm koltuklar açıkken bile 295 litrelik bir hacim sunabiliyor. Üçüncü sıra koltukları kapattığınızda ise 770 litrelik bir alana sahip olabiliyorsunuz. İkinci sıra koltukları katladığınızda ise alan 1955 litreye kadar çıkabiliyor. Audi Q7 şehir içi ve otoyol sürüşlerinde oldukça sessiz olmayı başarabiliyor fakat hızınızı artırdığınız takdirde yüksek yapısından dolayı az da olsa rüzgâr sesini kabine sızdırabiliyor. 2.0 TFSI motorun çalıştığını hissetmeniz oldukça zor.

Motor

Test aracımızda 2.0 litrelik TFSI motor yer alıyordu. İlk bakışta 2.0 litrelik bir motorun, boş ağırlığı iki tona yaklaşan bu devi kaldıramayacağını düşünebilirsiniz fakat turbo destekli motor, sunduğu 252 HP güç ve 370 Nm tork ile şaşırtıcı bir performans sunuyor. 0'dan 100 km/s hıza ise sadece 6.9 saniyede ulaşabilen Alman panzeri, maksimum olarak 233 km/s hıza da ulaşabiliyor. İlk hızlanması birçok GTI karakterli otomobilden bile iyi. Her şartta atak bir yapısı bulunan Q7 2.0 TFSI, gaza bastığınızda hemen burnunu kaldırarak cevap veriyor ve hızlanmaya başlıyor. Alt devirlerden itibaren yüksek tork üretildiğinden esneklik verileri de çok başarılı. Bunda ZF üretimi sekiz ileri otomatik şanzımanın da payı büyük. Geçişleri pürüzsüz ve hızlı olan bu şanzıman, aracın gücünü başarıyla tekerleklere iletiyor. Q7 2.0 TFSI'ın fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri 7.8 lt/100 km olarak açıklanıyor ama bu değeri yakalamak çok zor. Bizim test ortalamamız 10.3 lt/100 km olarak gerçekleşti.

Güvenlik

Bu boyutlarda ve fiyatta bir Alman otomobili için güvensiz yorumunu yapmak çok saçma olur. Artık kompakt sınıf otomobillerde bile sunulan sürüş destek sistemleri ve daha fazlası elbette Q7'de de bulunuyor. Bunları tek tek saymanın bir anlamı yok. EuroNCAP'in 2015 yılında yaptığı testlerde yetişkin yolcu korumasında yüzde 94'lük bir skor elde eden Q7, beş yıldızı kolaylıkla almıştı.

Konfor & Yol Tutuş

Dev boyutlarına rağmen çevik bir araç olmayı başaran Q7, istediğiniz sürüş karakterini seçebileceğiniz Drive Select sistemini de sunuyor. Opsiyonel olarak seçilen havalı süspansiyon sistemi sayesinde yol durumuna ve sürüş karakterinize göre yükselen ya da alçalan Q7, hem konforu hem de yol tutuşu maksimum seviyede sunmaya çalışıyor. Konfor modunda bile direksiyon tepkileri oldukça net ve keskin. Yüksek hızlarda yapılan yön değişimlerinde arka tekerleklerin de ön tekerleklere paralel şekilde dönmesiyle viraj kabiliyeti yukarılara çekilmiş. Düşük hızlarda da dönebilen arka tekerlekler, manevra yapılmasını da kolaylaştırıyor. quattro isimli dört tekerlekten çekiş sistemi de diğer Audi modellerinde olduğu gibi çok başarılı çalışıyor ve sınıfının en iyisi olmayı sürdürüyor. Q7'nin arazi kabiliyeti ise bir Range Rover kadar iyi olmasa da quattro teknoloji sayesinde sınıfının gerisinde kalmıyor.

Audi Q7 hakkında detaylı bilgiler vermek, onu anlatmaya çalışmak aslında çok da doğru bir hareket değil. Kısaca özetlemek gerekirse, bir otomobilden beklediğiniz ne varsa Q7 size sunuyor. Performans isterseniz 6.9 sn’de 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. Konfor derseniz zaten en büyük artısı. Fonksiyonellik derseniz kabini oldukça değişken ve bagajı da dev gibi. Gece bir kulübe gitmek isterseniz de Q7’den inerken oldukça fazla ilgi göreceğiniz kesin. Her şeyi bir kenara bırakıp, hafta sonları macera rotaları çizmeye karar verdiğinizde de quattro dört tekerlekten çekişi ile çamurlanmaktan asla korkmuyor. Üstelik büyük cüssesine rağmen çok rahat kullanılıyor, küçük HB’ler kadar iyi yol tutuyor ve frenleri de çok güçlü. Direksiyon tepkileri de sportifliği destekliyor. Peki, eksisi yok mu? Tabii ki fiyatı nedeniyle ulaşılması zor, ayrıca benzinli motorun yakıt tüketimini kontrol etmek çok da kolay değil.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.