Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG Yorumları

Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG Yorumları


A segmenti otomobilleri pazar paylarını son günlerde arttırmaya başladı. Bunun en büyük sebebi özellikle büyük şehirlerde giderek içinden çıkılmaz hale gelen park yeri problemi. Bazen dakikalar süren park yeri arayışı bu segment otomobillerle çözüme ulaştırılabiliyor. Hyundai i10 ile yeniden hareketlenen bu segmentte, Citroen'de C1 modelini yenileyerek iddiasını sürdürmek istiyor. “Şehir için birebir” sloganıyla lanse edilen yeni Citroen C1 bakalım ne kadar başarılı?

Tasarım

Model 2. Jenerasyonuyla karşımıza tamamen yenilenmiş olarak çıkıyor. Seleflerinde yoğun olarak kullanılan yuvarlak hatlı çizgiler yerini tamamen sert ve keskin hatlara bırakmış. Önceki nesilde büyük farlar onu şirin bakışlara kavuştururken, yeni neslinde ailedeki bazı modeller gibi çift parçalı far yerleşimi kullanılmış. Bu sayede daha olgun bakışlar kazanan Citroen C1 çift parçalı ızgara sistemiyle de dikkat çekiyor. 

Üst bölümdeki ızgarada; iki yana uzanan kromajlı parçaların ortada marka logosunu oluşturması hoş bir detay. Alttaki ızgara ise kocaman bir ağzı andırarak modelin agresif yapısını desteklemiş. İçleri karartılmış 15 inçlik jantlar Shine donanımından itibaren standart olarak geliyor. Yeni Citroen C1 bu detay ile sportif görünüyor. Sadece Airscape donanımında sunulan açılır tavan kumaş yapısıyla oldukça şık... 

Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG Yorumları
Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG Yorumları

Aynı renkte yan ayna kapakları da bu konsepti tamamlıyor. Arka bölümde ise selefindeki gibi bagaj kapağını oluşturan cam yapı burada da karşımıza çıkıyor. Kare şeklindeki stoplar ise tasarımıyla dikkat çekiyor. Cam kapak üzerinde marka logosu ve model ismi krom detaylarla entegre edilmiş. Arka bagaj kapağı ise bir başka butonla tampona konumlandırılmış. Arka tampondaki tasarım çizgileri ise bu bölümü daha çekici kılmış. Yeni Citroen C1, 3466 mm uzunluğa, 1615 mm genişliğe, 1460 mm yüksekliğe ve 2340 mm aks mesafesine sahip. Model rakibi Hyundai i10'dan 199mm daha kısa, 40 mm daha alçak ve 45 mm daha kısa aks mesafesine sahip. 

İç Mekan

Yeni Citroen C1 içeride renkli bir iç mekanla bizleri karşılıyor. Dış tasarımdaki kırmızı renk, içerideki havalandırma ızgarası ve orta konsolda da etkisini göstermiş. Göstergeler sade tasarlanmış. Okunaklı olan bu sistemin orta kısmında yol bilgisayarı verilerinin yansıtıldığı bir alan yer alıyor. Okunma konusunda sıkıntısı olmayan bu alanın verilerini görmek içinse hemen üzerine konumlandırılmış tuşları kullanmanız gerekiyor. Bu da özellikle sürüş esnasında erişimini zorlaştırıyor. Bunun yerine direksiyondan kontrol edilebilen bir sistem daha etkili olurdu. Orta konsolda dokunmatik özellikli ekran yer alıyor. Bu sınıfta rastlanması zor olan bu detay modeli kullanışlı yapmış. Bu ekran geri viteste kamera görevi görürken, Mirror screen özelliği ile de telefonunuzun ekranını tamamen kontrol edebileceğiniz bir yapıya dönüşüyor. Bunun için öncelikle telefonunuza ekranın aplikasyonunu indiriyorsunuz. Daha sonra telefonunuzun bağlantı kablosu yardımıyla ekranını buraya yansıtıyorsunuz. Bunda sonra bu ekrandan telefonunuzun birçok fonksiyonunu kullanabilir duruma geliyorsunuz. Ekranın altında klima kumandaları konumlandırılmış. Kullanımı kolay olan bu sistemin erişimi de başarılı. İçeride ise hacim anlamında ön koltukta seyahat eden bireyler sıkıntı çekmezken arka koltuktakiler diz ve baş mesafesi konusunda sınırda kalıyor. Eğer açılır tavanlı versiyonun arka koltuğunda oturmak isterseniz kafanız tavan ile tamamen sıfır hale geliyor. Ek olarak arka camların kelebek şeklinde açılıyor olması teknoloji konusunda hep bir adım önde olduğunu ispatlayan bir marka için fazla demode kalıyor. Yeni Citroen C1, 196 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu değer en dişli rakibi Hyundai i10'un gerisinde kalıyor. 

Motor

Yeni Citroen C1, 1.0 litre 3 silindirli benzinli motora sahip. 998 cc hacmindeki bu motor 6000 d/d'de 68 bg güç, 4800 d/d'de 95 Nm tork değeri sağlıyor. 5 ileri otomatikleştirilmiş şanzımanla kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 14.6 saniyede tamamlarken maksimum 157 Km/s hız değerine sahip. Alt devirlerde cansız olan motor atmosferik karakteriyle üst devirleri seviyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 4,2 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5,6 litre, performanslı kullanımlarda ise 6,2 litre gibi tüketim değerlerine imza attık. 

Konfor & Yol Tutuş

Kısa aks mesafesi sebebiyle model şehir içinde fazla zıplamalara sebep oluyor. Sert süspansiyonlar irili ufaklı çukurları hissettirmezken çok bozuk zeminlerde keyif kaçırabiliyor. Özellikle ön koltuklar vücudu iyi sararak tam destek veriyor. Araç, yol sesi almazken rüzgar ve üst devirlerde motor sesini kabine yansıtıyor. Citroen C1, virajlarda sınırları zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. ESP bu konudaki en büyük yardımcınız. 

Test - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG AirscapeTest - Citroen C1 1.0 VTi 68 HP ETG Airscape

Uzman Yorumu

A sınıfı otomobiller özellikle kalabalık şehirlerde ciddi anlamda işinizi kolaylaştırıyor. Boyutları küçük, manevra kabiliyeti yüksek; bunlar en büyük artıları. Hatta biraz alışınca bindiğim sedan otomobilleri yadırgadım. Citroen’in zaten tasarım konusunda aykırı işlere imza attığını ailenin diğer modellerinden hatırlıyoruz. C1’de gerek ön tasarımıyla bunu göz önüne sunuyor. Bu tasarımın bana Nissan Juke’u da hatırlattığını söylemeliyim. İçeride ise bolca sert malzeme var. Hatta kapı iç ceplerinde kaporta detayları da kendisini belli ediyor. Havalandırma kenarlarındaki ızgaraların kırmızı ve beyaz seçeneğinin olması oldukça hoş. Altı düz direksiyon ve kulakçıklar sportif havayı desteklemiş. Üzerindeki kumandalar ile birçok fonksiyonu kontrol edilebiliyor. Ancak gösterge panelinin kontrolünün de buradan yapılabilmesi beklerdim. Mirror Screen özellikli ekran grafikleriyle başarılı. Telefonunuzun tüm ekranını buraya yansıtmanız diğer bir artı özelliği. Burada dikkatimi çeken eksik ise radyo kullanımında ekranın dokunmatik özellikli olmasına rağmen kanal ayarlamalarında istediğim frekansı ekrandan dokunarak ayarlayamayışımdı. Böylesine fonksiyonel ekranın bunu da yapabilmesini beklerdim. 1.0 litre motor sakin kullanımlarda ekonomik olmayı başarıyor. 5 ileri otomatikleştirilmiş şanzıman ise özellikle yoğun trafikte ve dik yokuşlarda şaşırabiliyor. Sarsıntılı geçişleri ise bir başka eksi yönü. Açılır tavan ise iç mekan ışığının olduğu yerdeki tuş yardımıyla kolayca kontrol edilebiliyor. Yeni Citroen C1 49 Bin TL satış fiyatına sahip. Bu fiyat rakiplerinden yüksek. Orta konsoldaki ekran, açılır tavan gibi çarpıcı donanımları olmasına rağmen modelin fiyatı bir hayli yukarıda kalıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.