FORD FIESTA ST LINE Yorumları

FORD FIESTA ST LINE Yorumları

Ford Fiesta günümüzde en çok tercih edilen şehir otomobillerinden birisi. Küçük ve ekonomik motorları, yeterli yaşam alanıyla farklı tüketicilerin ihtiyaçlarını tek bir gövdede toplamasıyla satış adetlerinde üst basamaklarda yer alan Fiesta, ST Line isimli versiyonunda ise bambaşka bir kimliğe bürünüyor ve yerinde duramayan bir Atom Karınca'ya dönüşüyor.


Tasarım

Ford'un yeni tasarım dilinde atak ve saldırgan çizgiler ön planda tutuluyor. Son zamanlarda tanıtılan tüm Ford modelleri adeta yerinde duramayan bir otomobil gibi görünüyor. Fiesta'da da durum farklı değil.

FORD FIESTA ST LINE Yorumları
FORD FIESTA ST LINE Yorumları

Makyajlı Fiesta Biraz Agresif

Makyajlanmasıyla birlikte çok daha dinamik bir yüze kavuşan Fiesta'da özellikle büyük hava girişlerine sahip olan ızgara ve tampon aracın sportif görünümüne önemli katkı sağlıyor. Yeni Fiesta'nın ızgarayla uyumlu büyük farları da onun daha heybetli görünmesini sağlamış. Aslında Son model Ford Fiesta 4 metreden daha küçük boyu olan bir otomobil ancak araçtaki bu büyük ve güçlü detaylar sayesinde oluğundan daha büyük algılanıyor. 

ST Line modelindeki jantlar ve geniş çamurlukları sayesinde performanslı bir otomobil olduğunu dururken bile gösteren Fiesta'nın arka tasarımı ise öne kıyasla oldukça sade. Aracın arka kısmında öne çıkan ve modeli diğer kardeşlerinden ayıran bir detay bulmak zor. Arka cam üstü spoyler ile fark yaratılmaya çalışılmış olsa da sonradan eklenmiş bu parça aracın güzel hatlarıyla çok uyum sağlayamamış. Arka tampon altındaki eklenti ile koyu renkli jantların uyumu ise göze hoş gelen detayları başında yer alıyor. 

Aslında bu özellikler 2017 model Fiesta'da tasarım açısından değişen detayların daha çok sportif olmayaodaklı olduğunu gösteriyor. Fiesta ikinci el ilanları incelendiğinde geçmiş Ford Fiesta modelleri değişen tasarımı daha iyi algılamayı sağlıyor. 

İç Mekan

Yeni Festa'da iç mekan incelendiğinde sürücü odaklı kokpitleriyle öne çıkan Ford, Fiesta'da da benzer bir tasarım dili kullanmış olduğu görülüyor. Aracın genelinde sportif tatlar ve ergonomi çok iyi bir şekilde harmanlanmış. 

Standart versiyondan farklı olarak metal pedal ve metal görünümlü kaplamalarla zenginleştirilen yaşam alanına sahip olan Fiesta ST Line'da iç mekanda kullanılan renkler koyu tonlarda tercih edilmiş. Bu nedenle sportif bir görünüm elde edilmiş olmasına rağmen ferahlık hissi yüksek değil. Özellikle arka camların nispeten küçük yapısı nedeniyle içeriye giren ışık miktarı çok değil. 

Son model Fiesta'da iç mekan genişliği de oldukça yeterli. Aracın 2489 mm'lik dingil mesafesi 4 kişi için oldukça bonkör bir yaşam alanı sunuyor. Özellikle koltuk tasarımı sayesinde iç mekandaki diz ve omuz mesafeleri iyi ayarlanmış. Arkasında da 276 litrelik yükleme alanı bulunan Fiesta bir performans otomobili için yeterli kabiniyle çoğu rakibinin önünde yer alıyor. Ancak küçük sınıf otomobil olarak düşünürsek ondan fazla yaşam ve bagaj alanı sunan modeller bulmak mümkün.

Fiesta ST Line'ın iç mekanındaki malzeme kalitesi ise pek çok rakibini kıskandıracak kadar başarılı. Özellikle konsolun alt kısımlarındaki plastik malzeme kalitesi bile yüksek tutulmuş. Montaj ve ergonomi hatalarının da olmaması Fiesta'nın iç mekanını sınıfının en iyilerinden biri haline getiriyor. 

Motor

Konu ekonomi olduğu zaman Fiesta haklı bir üne sahiptir. Ford Fiesta'nın 10 yıldan fazla süredir sınıfının en ekonomik araç modellerinden biri olmasını sağlayan dizel motorları hem binek hem de filo kullanıcılarının bu aracı tercih etmesini sağladı. Bizim testini gerçekleştirdiğimiz model ise ödülü 1.0 litrelik motora sahip versiyon. Ancak bu o, alışagelmiş 1.0 litrelik Fiesta motorun daha güçlü versiyonu. 

Yeni Ford Fiesta Motor Özellikleri

Standart 1.0 motordan farklı olarak 3 silindirli blok ST Line versiyonunda 140 HP güç ve 180 Nm tork üretiyor. Aracın 998 cc'lik yani neredeyse bir A4 kağıt boyutlarındaki motorundan elde edilen bu yüksek güç ona iddialı performans değerleri sağlıyor. 100 km/s hıza ulaşmak için 9 saniyeye ihtiyaç duyan Fiesta, 201 km/s'lik maksimum hız değerine sahip. Bu versiyonda sadece 5 ileri manuel şanzımanla alınabilen Fiesta, keşke 6 ileri oranlı Powershift şanzımana da sahip olsaydı. Bu sayede hem İstanbul gibi yoğun trafikte aracı kullananlar daha az yorulurdu hem de 6 ileri oran sayesinde performans da artardı. 

İlk hareket anından itibaren kesintisiz güç üretmesiyle öne çıkan motoru kullanırken 1 litreden az hacimde olduğunu anlamak mümkün değil, boyundan büyük işler başaran Fiesta motor verdiği kullanım keyfiyle çok iddialı bir ünite.

Güvenlik

İlk kez 1997 yılında Euro NCAP çarpışma testine alınan ve o dönem 3 yıldız almaya hak kazanan Fiesta yıllar içinde pek çok kez bu teste girdi ve her seferinde aldığı yıldız sayısını artırdı.

Son olarak 2012 yılında teste giren otomobil, 5 yıldız alarak güvenlik konusunda eksiksiz bir otomobil olduğunu göstermiş oldu. Ford Fiesta'nın standart donanımında ABS, ESP, sürücü-yolcu-yan havayastıkları, Isofix bağlantıları gibi pek çok aktif ve pasif güvenlik elemanı standart olarak sunuluyor.

Konfor & Yol Tutuş

Her nesliyle sınıfının en iddialı yol tutuş karakterine sahip olan Ford Fiesta'nın ST Line isimli versiyonunda da surum farklı değil. Tam anlamıyla bir sürücü otomobili olan Fiesta, sürücüsünden gelen istekleri yola aktarma konusunda çok başarılı bir araç. Özellikle hassas ve hızlı çalışan direksiyon sistemiyle bunu başaran otomobilin rijit gövdesi ve sağlam şasisi sayesinde performanslı kullanımlarda bile izinden sapmaması ralli parkurlarından elde edilen Ar-Ge'nin bir sonucu.

Viraj performansı konusunda sınıfının en iyilerinden olan Ford Fiesta'nın şehir içindeki konforu da ortalamaları yakalamakta zorlanmıyor. Araçta sunulan jant-lastik kombinasyonu çok ideal. Eğer daha büyük jant tercih edilmiş olsaydı o zaman daralan yanak nedeniyle arkada vuruntular olması kaçınılmazdı ancak şu haliyle Fiesta gerekli konforu sorunsuz sağlıyor.

Aracın yüksek süratlerde rüzgardan etkilenmemesi de sürücüsüne güven veriyor. Ancak hız arttıkça iç mekanda duyulmaya başlanan uğultular yalıtım konusunda bazı eksiklerin olduğunu gösteriyor. Her ne kadar arkada kampana frenleri olsa da panik ve ani frenlerde stabil yapısını korumayı başaran Fiesta bu disiplinde de pek çok rakibini geride bırakmayı başarıyor.

Ford Fiesta her zaman sınıfının en iddialı yol tutuş özelliklerine sahip, buna karşılık ekonomisiyle de beğeni toplayan bir model olmuştur. ST Line isimli versiyonda ise aracın yüksek gücü sayesinde küçük bir GTI halini alması sayesinde performans meraklılarının da isteklerini karşılar hale gelmiş. Belki tek şikayet edilebilecek noktası ise bu motorda Powershift şanzıman sunmaması olabilir.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.