Volvo V40 D2 R Yorumları

Volvo V40 D2 R Yorumları

Premium C segmentinde mücadele eden Volvo V40 sportif yapısı ve yenilikçi güvenlik teknolojileriyle sıkça adından bahsettirdi. 2 yıl önce piyasaya sürülen model Türkiye'nin artık neredeyse olmazsa olmazı dizel otomatik kombinasyonunu da müşterilerine sunuyordu. Model tasarım olarak sportif dedik. Peki ya daha da iddialı bir V40 yapmak mümkün mü?

Tasarım

Volvo V40, 4 farklı donanımla satın alınabiliyor. Marka V40'ını daha sportif yapmak isteyen kullanıcılarına R-Design donanım paketini sunuyor. Model bu paket kapsamında ön tamponun iki ucuna konumlandırılmış dikey LED gündüz farıyla ayrılıyor. 

Tamponun alt kısmında yer alan ızgara sabit kalmak şartıyla gövdeden farklı siyah renkli detayın alanı arttırılmış. Ön ızgara krom ayrıntılar ile bezenirken marka klasiği olan amblem burada yerini almış. Tabi ki donanım paketinin ismi de ön ızgaraya işlenmiş. 


Kaput üzerindeki keskin hatlar modelin saldırgan bakışlarını desteklerken, yine R-Design paket kapsamında gelen yan ayna krom kapakları göze çarpıyor. Bu detay yan cam çıtalarıyla hoş bir ambiyans oluşturmuş. Modelin daha sportif görünmesi için aynı bölümde 17 inç büyüklüğünde içleri karartılmış elmas kesim bir jant grubu sunulmuş. Marka jant konusunda o kadar bonkör ki size tamı tamına 20 çeşit seçenek sunmuş. Gövde rengi kapı kollarıyla bütünlük sağlanırken, anahtarsız giriş sisteminin de kolların üzerinde yerini alıyor olduğunu görüyoruz. Yan bölümde de ön bölüme nazaran biraz daha yumuşatılmış tasarım çizgilerine rastlıyoruz. Arka bölümde R-Design paket kapsamında krom çıtalı difizör ve büyük çift çıkışlı egzoz sistemi geliyor. Bunun dışında standart model ile V40 R-Design farklılık göstermiyor. Volvo V40 R-Design, boyut olarak 4369 mm uzunluğa, 1802 mm genişliğe, 1445 mm yüksekliğe ve 2647 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile V40 rakibi Mercedes-Benz A serisinden 77mm daha uzun, 22 mm daha geniş, 12 mm daha yüksek ve 52 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

İç Mekan

Volvo V40, R-Design paket kapsamında içeride vites topuzu ve müzik sistemi panelinin olduğu bölümdeki krom renkli detayla ayrılıyor. Krom detayın iki yanı da mavi şeritlerle tamamlanmış. Yine R-Design pakete özel aydınlatmalı vites kolu da burada yerini alıyor. Deri ve alkantara karışımı koltuklarda modelin iç mekanını sportif kılıyor. R-Design logoları koltuk başlıklarının hemen altında ve direksiyonda yerini almış. Küçük bir detay ancak okuma ışığı ve ayak boşluğu aydınlatmaları da R design paket kapsamında Volvo V40'a eklenmiş. Kayar kol dayama size sınırlı da olsa yardımcı oluyor. Modelde bolca eşya gözü bulunuyor. Bunlara erişim kolay. Bir tek müzik sisteminin arkasındaki alana erişim problem çıkarıyor. Önde baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşanmazken arka bölümde özellikle baş mesafesi konusunda sıkıntılar yaşanabilir. Model,335 litrelik bir bagaj hacmi sunmuş. Bu değer ile Ford Focus HB'i geride bırakırken, Volkswagen Golf'e geçiliyor.

Motor

Volvo T4, T5 ve D2 olmak üzere 3 farklı motoru size sunuyor. Model tasarım olarak sportif görünse de markanın en güçsüz dizel ünitesine sahip. D2 olarak adlandırılan bu üniteyi Ford'un Focus modelinden de hatırlıyoruz. 3600 d/d'de 115 Hp güç, 1750 ila 2500 d/d arasında ise 270 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri Powershift şanzıman ile kombine edilen bu motor 0-100 Km/s hızlanmasını 12.1 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4 litre olarak belirlenmiş. Yüksek torkun avantajıyla alt devirlerde de canlı kalmayı başaran model yüksek devirlerde ise sınırlarının olduğunu size hissettiriyor. Ekranda tema olarak sunulan ve sürüş modu gibi algılanan bu seçenekler sadece ve sadece tasarım anlamında içeriye katkı sağlıyor. Bunun dışında herhangi bir artısı bulunmuyor. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6 litrelik yakıt tüketimi ortalaması elde ederken performanslı kullanımlarda bu rakam 8 litre seviyelerine kadar çıkabiliyor. 

Güvenlik

Güvenlik denildiğinde ilk akla gelen firma Volvo'nun yeni kompakt hatchback modeli V40, 1,6 litrelik dizel baz versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Önden çarpışma testinde V40'ın kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Volvo benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde V40 maksimum puanları aldı. Mankenlerin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. En zor puan alınan tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenleri mükemmel koruyan V40, maksimum puanlarla testten ayrıldı. Volvo V40, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Konfor & Yol Tutuş

Sert süspansiyonlara sahip olan V40 konfor konusunda sizi üzebilir. Ancak performanslı kullanımlarda bu süspansiyon sisteminin artılarını görüyorsunuz. Virajlarda sınırları zorlandığında, V40 ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. ESP sayesinde dengede kalan model temiz bir çizgi ile viraja girdiğinde ESP'ye ihtiyaç duymuyor. Volvo V40, motor ve yol sesini optimum düzeyde engelleyerek beğenimizi kazanırken süspansiyonların fazla sesli çalışmasıyla biraz can sıkabiliyor.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 D2 
Motor Hacmi: 1560 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 115 Bg 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750-2500 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 12,1 s
Maksimum Hız: 190 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 4,4 lt
Şehir Dışı: 3,8 lt
Karma: 4 lt
Test: 6 lt
CO2 Emisyonu 102 gr/km

Uzman Yorumu

Standart donanımında çekici olan bu model R-Design donanımla daha sportif . Böylece albenisinin yükseldiğini görüyoruz. Ön bölümde fazla belirgin olmayan bu durum arka bölümde difizör ve egzoz çıkışlarıyla kendini gösteriyor. Kaliteli iç mekan dikkat çekerken dışarıdaki gibi içeride de bu modelin R-Design pakete sahip olduğunu gösteren çok az detay bulunuyor. Volvo modellerinden alışmış olduğumuz ve eski telefon tuşlarını hatırlatan bu panelin değişmesi şart. Kullanım konusunda da bir tuşa birden fazla özellik verilmesi sebebiyle karmaşa çıkabiliyor. Ancak bu sisteme alışmanız kısa sürüyor. Arka bölümdeki baş mesafesinin yetersizliği can sıkıyor. Ek olarak benim boylarımda olan biri arka koltuğun orta bölümünde neredeyse seyahat edemez durumda. Yalıtım konusunda başarılı olan modelin kasis veya ufak çukur geçişlerinde arka süspansiyondan gelen endişe verici sesleri beğenmedim. Model 92 Bin TL seviyesini biraz aşıyor. Fiyatı pahalı diye eleştirilen bazı modeller Volvo V40’dan daha uygunken ve C sınıfında premium sayılmayan birçok modelin bu seviyeye yaklaştığı ve hatta geçtiği şu günlerde V40’ın işinin fazlasıyla zor olduğu bir gerçek.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.