Nissan Juke 1.2 DIG-T Platinium Yorumları

Nissan Juke 1.2 DIG-T Platinium Yorumları

En hızlı büyüyen sınıflardan olan mini Crossover segmenti, gün geçtikçe yeni modellerle karşımıza çıkıyor. Bu sınıfın en dikkat çekici tasarıma sahip modellerinden birisi ise Nissan Juke. 2010 yılında Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldıktan sonra 2011 yılında pazara sunuldu. Japon marka modelin en güçlü hali olan Juke Nismo'yu da otomobil severlerle buluştururken, yaşlılığa çare bulmak içinse makyaj operasyonuna tabi tutuldu.


Tasarım

Makyajla birlikte Nissan Juke yeni farlara ve tampon grubuna kavuştu. Selefinde sivri bir şekilde ön ızgaraya inen farlar yerini bumerang şeklindeki gündüz farlarına bıraktı. LED destekli bu farların tasarım anlamında modele katkısı büyük. 

Izgara grubunda ise daha geniş petek dokusu kullanılmış. Marka logosunun etrafını çeviren ve “V” şeklini andıran nikelaj parça daha da kalınlaştırılmış. Modele şirinlik katan yuvarlak farların iç kısımları siyah bir çıta ile kaplanmış. 

Nissan Juke 1.2 DIG-T Platinium Yorumları
Nissan Juke 1.2 DIG-T Platinium Yorumları

Farları belirginleştiren bu ayrıntının dışında tamponun alt bölümünde de değişimler söz konusu. Modelde genel anlamda yuvarlak hatlar bulunuyor. Bu durum otomobilin şirin yapısını destekliyor. Yan bölümde içleri karartılmış jantlar, arkaya doğru yükselen omuz çizgisi ve C sütununa gizlenen kapı kolları ile sportif bir hava yaratılmak istenmiş. Arka bölümde de bumerang şeklindeki arka farlar ve tampon grubu revize edilmiş. Makyajlı Nissan Juke, 4135 mm uzunluğa, 1765 mm genişliğe, 1565 mm yüksekliğe ve 2530 mm aks mesafesine sahip. Selefiyle aynı boyutlara sahip olan modelin 251 litrelik bagaj hacmi stepnenin iptal edilmesi ile 354 litreye çıkartılmış.

İç Mekan

İçeride bolca sert malzemenin yer aldığı kokpit ile karşılanıyoruz. Deri kaplı direksiyon ve vites topuzu kalite algısını yükseltiyor. Koltuklarda, direksiyonda ve vites topuzunda kullanılan dikişler modelin dış rengi olan sarı renkte. Ayrıca havalandırma ızgaralarının kenar çizgileri, kapı kollarının bir kısmı ve vites topuzunun bulunduğu yerde sarı renkle kaplanmış. Dilerseniz otomobilinizin dış rengine bağlı olarak bu detayı değiştirebiliyorsunuz. Gösterge paneli selefiyle aynı. Okunaklı olan bu panelin ortasında yol bilgisayarı bilgilerinin yer aldığı ekran bulunuyor. Dikey konumlandırılmış ön konsolun orta bölümünde dokunmatik ekranlı müzik sistemi yer alıyor. Bu ekrandan çevre görüş sistemi sayesinde aracın dört bölümüne hâkim olabiliyorsunuz. Ayrıca bu ekran geri görüş kamerası olarak da kullanılabiliyor. Bu sistemin hemen altında Juke'da ün salmış klima kontrol ve D-Mod kumandaları bulunuyor. Sistem bir tuşla havalandırma sistemi olurken diğer bir buton ile sürüş modlarının yer aldığı ekrana dönüşebiliyor. Eşya gözü konusunda kapı iç cepleri yeterliyken orta konsoldaki sunulan bardaklıklar yetersiz kalıyor. Buraya tablet mantığında tasarlanmış telefonlar ne yazık ki sığmıyor. Marka size vites önünde de bir alan sunmuş ancak model ile sürüş esnasında yapılan manevralarda buraya koyduğunuz eşyalar düşebiliyor. Selefindeki yol bilgisayarının direksiyon üzerinden ayarlanamıyor olması direksiyon üzerine getirilen ek bir kumanda ile çözüme ulaştırılmış. Önde ve arkada sunulan baş mesafesi konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Sadece arka koltukta oturan bireyler diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler. 

Motor

Renault ortaklığı ile geliştirilen 1.2 litre turbo motor selefinde yer alan 1.6 litre 117 PS motorun yerini aldı. 4500 d/d'de 115 PS güç, 2000 d/d'de 190 Nm tork üreten bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,8 saniyede tamamlıyor. 1236 Kg ağırlığındaki Nissan Juke'un maksimum hızı ise 178 Km/s. Nissan Qashqai'de de başarılı işler çıkaran bu ünite Juke'u da başarılı bir şekilde taşıyor. Turbonun avantajını size her durumda hissettiren bu motor fabrika verilerine göre 5.6 litre tüketim değerine sahip. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6,1 litre, performanslı kullanımlarda ise 9,4 litrelik yakıt tüketim ortalaması yakaladık. D-Mod sayesinde Nissan Juke, 3 farklı sürüş moduyla kullanıcılara hizmet veriyor. Eco modunda gaz tepkileriniz tamamen yumuşayarak maksimum ekonomi yaparken, Sport modunda ise model gücünü kanının son damlasına kadar size hissettiriyor. 

Güvenlik

Nissan Juke standart versiyonu ile katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Mini Crossover segmentinin yaratıcısı olarak nitelendirilen araç, önden çarpışma testinde yolcu kabinini sağlam tutmayı başardı. Aracın direksiyonu çok az miktarda geriye doğru kaydı. Mankenlerin üzerinde yapılan ölçümlerde diz ve uyluk bölgesinde bir problem tespit edilmedi ancak, sürücü tarafında konsolun değişik boylardaki mankenlerde ve oturma pozisyonlarında yaralanmaya sebebiyet verebileceği belirlendi. Juke, arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisinde ise sınır değerlerde puanlar aldı.

Konfor & Yol Tutuş

Nissan Juke sert süspansiyonlarıyla konfor anlamında başarısız. Bu süspansiyon sistemi yol tutuş konusunda da çok fazla yüzünüzü güldürmüyor. Sınırları zorlanan model önden kayma yaşatabiliyor. Yol tutuş konusundaki en büyük yardımcınız ise ESP sistemi. Modelin koltuklarındaki yan destekler başarılı. Bolca yol ve rüzgar sesi alan iç kabin, motor sesini fazla içeri yansıtmıyor. Rüzgar sesine sebep olan ise haddinden fazla büyük yan aynalar. 

Teknik Özellik
Motor: 1.2 DIG-T 
Motor Hacmi: 1197 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 115 Bg 4500 d/d 
Maksimum Tork: 190 Nm 2000 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 10,8 s
Maksimum Hız: 178 km/s

Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 6,9 lt
Şehir Dışı: 4,9 lt
Karma: 5,6 lt
Test: 6,1 lt
CO2 Emisyonu 129 gr/km

Uzman Yorumu

Nissan Juke mini Crossover sınıfında özellikle bayanların en çok beğendiği modeller arasında. Bunu hiç kuşkusuz tasarımına borçlu. Makyajdan sonra da bu iddiasını kesinlikle koruyor. Test aracımızın sarı renkli olması sebebiyle kalabalık sokaklarda taksi diye el kaldırma ya da park halinde içinde beklerken arka kapının birden açılıp aracın içine tanımadığımız birinin binmesi gibi ilginç olaylar yaşadık. Modelin iddialı olan bir kısmı da 1.2 litre turbo benzinli ünitesi. Qashqai’de de beğenimi kazanan bu ünite Juke’da başarılı işler çıkarıyor. Sakin kullanımlarda ekonomik olmayı bilen motor, hacmi dikkate alındığında performans anlamında da zirvede. Modelin bir başka ilgi çekici noktası makyajla birlikte bagaj hacminin de 354 litreye yükseltilmiş olması. Bizim gibi bagaj hacminin önemli olduğu ülkelerde marka için iyi bir atılım olmuş. Gelelim satın alma konusuna… Test aracımız üzerindeki donanımlarla 68 Bin TL fiyat etiketini biraz geçiyor. Rakibi Renault Captur ise 3 Bin TL daha uygun fiyata başlangıç donanımlı ancak dizel üniteli modelini satışa sunuyor. Çok yol yapıyorum ekonomi olmazsa olmaz diyorsanız tercihiniz Renault Captur. İmaj her şey diyorsanız doğru adres Juke.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.