Toyota Avensis 1.6 D-4D Yorumları

Toyota Avensis 1.6 D-4D Yorumları

Japon üretici Toyota'yı D segmentinde temsil eden Avensis, geçmişteki parlak günlerine tekrar dönme peşinde. Geçtiğimiz aylarda kapsamlı bir makyaja uğrayan otomobil BMW'den alınan 1.6 litre dizel motoruyla test konuğumuz.

Tasarım

Toyota, Avensis'i yeni olarak lanse ediyor. Ama aslında araç 2009 yılında tanıtılan üçüncü neslin ikinci kez makyaj operasyonuna uğramış hali. Aracı detaylarına kadar incelediğimizde aslında bir nebze Toyota yetkililerine hak veriyoruz. 

Platformu aynı olsa da araç eski modeli hiç andırmıyor. Eski modelin orantısız ön tasarımı gitmiş yerine daha şık görünen bir ön bölüm gelmiş. 

Toyota Avensis 1.6 D-4D Yorumları
Toyota Avensis 1.6 D-4D Yorumları

Farlar küçültülmüş ve inceltilmiş. Markanın ‘keskin bakış' ve ‘öncelikli tasarım' ismini verdiği felsefe ön bölümde bir hayli öne çıkıyor. Yandan incelendiğinde özellikle cam altlarındaki çıkıntılı çizgi eski modeli andırıyor. Arka kısım da göze güzel görünüyor. Ters formlu stoplar ve bagaj kapağı üzerinde krom kaplama şık görünüyor. Avensis makyajla birlikte eski modele göre 40 mm daha uzun. 2700 mm'lik aks aralığı ise aynı kalmış.

İç Mekan

Makyajla birlikte iç mekan da baştan aşağıya yenilenmiş. Bu operasyonda malzeme kalitesi de belirgin derece de artmış. Özellikle test ettiğimiz donanımla birlikte sunulan ahşap kaplamalar yaşlı bir görünüm oluşturacağına şık ve elit bir hava katmış. Göstergeler, Alfa Romeo ve Mazda modellerini andırırcasına dairesel, ayrı formda tasarlanmış. Yenilenen direksiyon simidi üzerinden pek çok işlemi yapmak mümkün. Orta konsolda 8 inçlik dokunmatik bir ekran bulunuyor. Toyota Touch 2 ismindeki ekran pek çok işlemi yapabiliyor. Ama görsel anlamda çok etkileyici değil. Dokunma hassasiyeti ise ortalamalarda. Aracın kas aralığı değişmediği için iç mekanında bir genişleme yok. Değişmeyen bir diğer birimse 509 litrelik bagaj hacmi. Bu hacim en büyük rakibi VW Passat'ın 586 litresinden düşük kalıyor.

Motor

Uzun yıllar benzinli motorla mücadele eden Toyota Avensis en sonunda düşük hacimli dizel bir motora kavuştu. BMW'den alınan 1.6 litre hacmindeki motor 4000 d/d'de 112 hp'lik bir güç çıkışına sahip. 1750 d/d'den itibaren motorun ürettiği tork değeri ise 270 Nm. 1750 devre kadar biraz ağır kalan motor bu devirden sonra makul bir performans gösteriyor. 6 kademeli manuel şanzıman gücü ön tekerleklere aktarıyor. Aracın 0-100 km/s hıza çıkmak için harcadığı süre 11.4 saniye. Bu motorla birlikte otomatik şanzıman seçeneği sunulmuyor. Aracın 1.6 tona yaklaşan ağırlığına rağmen araç ekonomik olmayı başarıyor. Fabrika verilerine göre karma kullanımda 4.4 litre tüketen araç ile bizim test ortalamamız 6.4 litre oldu.

Konfor & Yol Tutuş

Makyajla birlikte Toyota Avensis'in süspansiyonları tümüyle yenilenmiş. Böylece eskinin sürüş dinamikleri kötü aracı gitmiş bu disiplinde segmentinde üst sıralara oynayacak bir otomobil gelmiş. Direksiyon sistemi biraz yapay hissettirse de tepkileri konusunda başarılı. Araç çok zorlandığında ilk kayma önden geliyor fakat bu sürüşü tehlikeye düşürecek boyutta değil. Araç ağırlığı sebebiyle çok dinamik değil ama segment standartlarını yakalıyor. Konfor ise başarılı. Hatta bu alanda Alman rakipleriyle eş düzeyde diyebiliriz.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 D-4D 
Motor Hacmi: 1598 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 112 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 11,4 s
Maksimum Hız: 185 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,3 lt
Şehir Dışı: 3,9 lt
Karma: 4,4 lt
Test: 6,4 lt

Uzman Yorumu

Herkesin bildiği gibi Türkiye’de D segmentinin satış lideri VW Passat. Tüketici cephesindeyse bir diğer yıldızlı tercih Opel Insignia. Daha sportif olmak isteyenler Insignia’yi, konfor isteyenlerse Passat’ı seçiyor. Makyaj öncesi sadece konfora odaklanan ve tabiri caizse yolda salınan bir gemi gibi dolaşan Avensis, makyajla birlikte hem konforlu hem de yeterli sportifliği sunabilir hale gelmiş. Bence Alman rakipleri için çok ciddi bir alternatif olmuş. 1.6 litrelik motor çok yüksek performans sunmasa da kullanıcısını üzmüyor. Peki Avensis’in eksiklikleri yok mu? En önemlisi hala dizel motorla otomatik şanzıman sunulmuyor. Ve bu konfor ve sürüş dinamikleri anlamında rakipleriyle rahatlıkla mücadele edebilecek Avensis’in elini zayıflatıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.