Hyundai i20 1.2 Yorumları

Hyundai i20 1.2 Yorumları

Daha önce 1,4 litrelik atmosferik motoru ile 1,4 litrelik turbo beslemeli dizel motoruyla test bölümüme konuk olan Hyundai i20, bu sefer 1,2 litrelik atmosferik beslemeli motoruyla mercek altına alınıyor. Bakalım baz motor, beklentileri karşılayabiliyor mu?

Tasarım

İlk nesil Hyundai i20, sevimli tasarımıyla ve yuvarlak hatlarıyla Opel Corsa'yı ciddi manada andırıyordu. Yeni Hyundai i20 ise kendine özgü tasarımıyla övgü alıyor. 

LED gündüz farları sayesinde modern bir görünüme sahip olan i20, özellikle yüksek omuz çizgisi ve siyah boyalı C sütunuyla birçok rakibinden daha sportif görünüyor. Selefinden 16 mm daha alçak olan otomobil, 24 mm daha geniş; 3995 mm'lik uzunluğuysa 4035 mm'ye yükselmiş. 

Hyundai i20 1.2 Yorumları
Hyundai i20 1.2 Yorumları

Özetle bu haliyle Hyundai i20, bundan sonra daha genç bir kitleyi hedef alabilecek kapasiteye sahip.

İç Mekan

Hyundai i20'nin iç mekanı, selefine oranla her açıdan daha olgun bir yapıya sahip. Elite donanımıyla gelen çift renkli kokpit yapısı, seçkinlik hissini artırıyor. Kokpitin üst kısmında kullanılan malzemenin yumuşaklığı, kompakt sınıftaki bazı otomobiller kadar kaliteli yapısıyla dikkat çekiyor. Fakat aşağılara doğru indikçe plastik kalitesi azalıyor. Havalandırma kumandalarının kullanımı oldukça kolay, gösterge tablosuysa sade ve anlaşılır bir yapıya sahip. Daiichi üretimi 7 inçlik multimedya ekranının kullanımıysa pek kolay değil. İşletim sistemi biraz yavaş çalışıyor ve alışkanlık gerektiriyor. Arka bölümde diz ve omuz mesafesi sınıf standartlarında olan i20'nın baş mesafesi çok uzun boylular için sıkıntı yaratabilir. Bagaj hacmi 6 litre artırılarak 301 litreye çıkarılmış.

Motor

Test otomobilimizin kaputu altında görev alan 1,2 litrelik atmosferik beslemeli benzinli motor, 6000 d/d'de 84 HP güç, 4000 d/d'de 121 Nm tork üretiyor ve gücünü 5 ileri vitesli manuel şanzımanla ön aksa aktarıyor. Özellikle üst devirlerde şehir içi kullanımda tatminkar bir performans sağlayan motorun nefesi, yüksek hızlarda kesiliyor ve sollama gibi durumlarda gerektiğinde iki vites birden düşürmek gerekebiliyor. Kısa oranlı ilk 3 vites sayesindeyse şehir içinde i20 yeterince atik hissettiriyor. Yolları belirgin olan yumuşak karakterli şanzımanla işbirliği yapıldığı takdirde şehir içinde yakıt tüketimi 100 km'de ortalama 6,3 litre değerinde kalabiliyor. Titreşimsiz ve sessiz çalışma karakteriyle 1,2 litrelik motor, genel olarak başarılı bir tablo çiziyor.

Konfor & Yol Tutuş

Hyundai i20'nin sürüş kalitesinin yükselmesi için mühendisler uzun uğraşlar vermiş. Yumuşak pedallar ve yumuşak geçişlere sahip şanzımanla kullanımı kolay olan i20'nin direksiyon sistemi orta ağırlıkta bir yapıya sahip. Süspansiyon sistemi için de orta sertlik seçilmiş ve özellikle İstanbul gibi asfalt kalitesi düşük yollara sahip şehirlerde i20'nin çoğu rakibinden daha sarsıntısız bir yolculuk vaat ettiği söylenebilir. Yalıtım konusunda başarılı olan i20'nin motor sesi de yüksek devirlere çıkmadığınız sürece kabine cılız bir şekilde yansıyor. Yol tutuş konusunda da genel anlamda başarılı olan i20'nin direksiyon sistemi direkt çalışsa da zemin hakkında bilgi aktaramadığı için limitlerini keşfetmek kolay olmuyor. Yine de ESP işini iyi yapıyor ve zorlandığı takdirde önden kayan i20'yi çizgisinde tutuyor.

Teknik Özellik
Motor 1.2 CVVT
Motor Hacmi: 1248 cc
Silindir Adedi 4
Maksimum Güç: 84 HP-6000 d/d
Maksimum Tork: 121 Nm-4000 d/d

Performans 
0-100 km/s hızlanma: 11,0 s
Maksimum hız: 170 km/s

Uzman Yorumu
Test köşemize üçüncü defa konuk olan Hyundai i20, 1,2 litrelik atmosferik motoruyla şehir içinde yeterli performans sağlarken, tutumlu yapısıyla da övgü alıyor. Tabii şehirlerarası yollarda bu motorun yapabileceği pek fazla bir şey yok. Kalite ve işçilik konusunda gerçekten beğenimi kazanan i20'nin iç mekanında parçaların esneme sesini duymak oldukça zor ve kapıları kapatırken dahi duyduğunuz tok ses sizi şaşırtabilir; önceden de söylediğim gibi diğer küçük sınıf üyelerinin i20'den çıkarması gereken dersler olacaktır. Bu arada bence 7 inçlik dokunmatik ekran yerine geleneksel müzik sistemiyle i20'yi satın almak daha mantıklı olacaktır; hem kullanımı kolay değil, hem de ses kalitesi daha zayıf. Hyundai i20'nin direksiyon sistemi selefine göre önemli bir yol kat etse da halen Avrupalı rakipleri kadar keyif veremiyor ve önemli derecede sanal hissettiriyor. Fiyat seviyesi rakipleriyle benzer olan otomobilin mütevazı motor ailesi, ilerleyen dönemde 1,0 litrelik üç silindirli, turbo beslemeli benzinli motorla zenginleşecek. Eğer küçük sınıf üyelerinin dinamizme motive olmuş sürüş özelliklerinden sıkıldıysanız, i20 konforlu ve sakin kullanımıyla önemli bir alternatif olabilir.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.