Seat Toledo 1.6 lt TDI Yorumları

Seat Toledo 1.6 lt TDI Yorumları

B sınıfı sedan otomobiller son dönemde özellikle filo satışı mantığında çokça satına alınan bir segment oldu. Renault, Citroen ve Peugeot bu segmentteki oyuncularını kullanışlı ve ekonomik olarak sunarken Skoda, Seat ve benzeri markalar ise kalite algısını yükselten tasarımlara imza atmışlardı. Kaliteden bahsetmişken Seat, Toledo'da sunduğu otomatik şanzıman ile de konforlu yapısını ön plana çıkardı.

Tasarım

Skoda Rapid ile aynı alt yapıyı kullanan model tasarım olarak keskin hatlarıyla dinamik görünüyor. Keskin hatlara far grubunda, kaputta ve yan bölüm boyunca rastlamak mümkün. Çift parçalı ızgara, bal peteği görseline sahip. Ayrıca üst ızgaranın kenarları krom detaylarla süslenerek şık kılınmış. Modelin sportif ruhunu ise 16 inç büyüklüğündeki lastikler yansıtmış. 

Sinyaller ön çamurluğa monte edilmiş. Bunun yerine yan aynalarda konumlandırılan bir yapı daha çekici olabilirdi. Arka bölümde de keskin hatlara sıkça rastlıyoruz. Bagaj kapağı üzerine uzatılmış farlar bütünlük sağlarken, bu sayede yükleme alanı da geniş tutulmuş. 

Seat Toledo 1.6 lt TDI Yorumları
Seat Toledo 1.6 lt TDI Yorumları

Burada dikkat çeken bir ayrıntı ise bagaj kapağının arka cam ile birlikte açılması. Böylelikle geniş ve rahat bir yükleme alanına sahip oluyorsunuz. Seat Toledo, 4482 mm uzunluğa, 1706 mm genişliğe, 1461 mm yüksekliğe ve 2602 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Citroen C-Elysee'den 55 mm daha uzun, 42 mm daha dar, 5 mm daha alçak ve 50 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

İç Mekan

Seat Toledo içeride bolca sert malzemeye yer vermiş. Kullanılan krom çıtalar ve piyano siyahı detaylarla iç mekan kaliteli gösterilmeye çalışılmış. Deri direksiyonunda buna katkısı büyük. Direksiyon üzerindeki kumandalar erişim konusunda size artı katıyor. Gösterge panelinin okunaklı oluşu modelin artı özelliklerinden. Klima, müzik sistemi ve gösterge panelinin ortasındaki ekran Volkswagen modellerinden tanıdık geliyor. Direksiyon önünde bardaklık şeklinde bir alana yer verilmiş. Buralar küçük eşya gözü beklentinizi karşılıyor. Şanzıman kolu eski Volkswagen modellerini hatırlatıyor. Bu kumanda tasarım anlamında kaba. Özellikle kadın sürücüler vites seçimi konusunda zorluk çekebilirler. Bunun yerine güncel Volkswagen versiyonlarındaki vites kumandası kullanılabilirdi. Model önde ve arkada size hacim konusunda sıkıntı yaşatmıyor. Ek olarak 550 litrelik bagaj hacmiyle de göz dolduruyor.

Motor

Seat Toledo, Volkswagen modellerinden hatırladığımız 1.6 litre TDI ünite ile geliyor. 90 Ps gücünde olan bu motor sadece otomatik şanzıman kombinasyonuyla satın alınabiliyor. Modeli manuel olarak tercih ettiğinizde 105 Ps güce ulaşıyorsunuz. 7 kademeli DSG şanzıman modele 12.2 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve 184 Km/s maksimum hız değeri veriyor. Model fabrika verilerine göre ise 4.5 litrelik ortalama tüketim değerine sahip. Model ile sakin kullanımlarda 6.1 litre, performanslı kullanımlarda ise 8.4 litrelik tüketim değerine imza attı.

Güvenlik

Rapid modeline benzerliğiyle dikkat çeken Seat Toledo, güvenlikte de onun kadar üstün olduğunu Euro Ncap'de almış olduğu 5 yıldız ile kanıtlamış oldu.Önden çarpışmalarda yolcu kabini sabit kalan Seat Toledo, yolculara maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücü içinse göğüs ve ayak uzvu haricindeki tüm bölümlerine maksimum seviyede güvenlik sağlamıştır. Yandan çarpışmalarda da güvenlik seviyesini maksimum seviyede tutan Seat Toledo, sabit bariyer çarpışmalarında ise göğüs bölgesi haricindeki tüm bölgelere maksimum güvenlik sağlamayı başarmıştır. Arkadan çarpışmalarda bekleneni veremeyen Toledo boyun bölgesine sağladığı sınırlı seviyedeki güvenlik hizmetine rağmen %94'lük başarı yüzdesi ile 5 yıldız almayı başarmıştır.

Konfor & Yol Tutuş

Orta sertlikteki süspansiyonlar modelin yol tutuşuna katkı sağlıyor. Ancak bu durum konforu bir parça törpülemiş. Çok bozuk zeminlerde araç rahatsız edici olabiliyor. Model yüksek hızlarda yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtıyor. Model rakiplerine göre sert süspansiyonun da avantajını kullanarak daha az önden kayma yaşatıyor. Modelin sınırlarını aşarsanız ESP müdahaleleriyle karşı karşıya kalıyorsunuz. 

Teknik Özellik
Motor: 1.6 TDI 
Motor Hacmi: 1598 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 90 Bg 4400 d/d 
Maksimum Tork: 230 Nm 1500-2500 d/d 
Performans 
0-100 km/s Hızlanma 12,2 s
Maksimum Hız: 184 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,6 lt
Şehir Dışı: 3,9 lt
Karma: 4,5 lt
Test: 6,1 lt
CO2 Emisyonu 118 gr/km
Boyutlar 
Uzunluk: 4482 mm
Genişlik: 1760 mm
Yükseklik: 1461 mm
Dingil esafesi: 2602 mm
Bagaj Hacmi: 550 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 55 lt
Boş Ağırlık: 1210 kg
Lastik Boyutu: 215/45 R 16

Uzman Yorumu
Herhalde çok az model Toledo kadar şanssızdır. Hayatına bir C sedan olarak başlayan otomobil bu özelliğini ilk 2 neslinde sürdürmüştü. Sonra bir anda MPV’ye dönüşen araç itici tasarımı sebebiyle beğenilmedi. Son nesliyse artık bir B sedan. Seat’ın stratejisi çok net. İlk iki nesli ile beğenilen Toledo ismiyle Skoda Rapid ile ikiz modele ticari başarı kazandırmak. Bence bu tutması çok zor bir maya. Test aracımıza gelir isek. Toledo daha ucuz B sedan modellere göre farkını gösteriyor. İç mekanı daha kaliteli. Ama yine de fiyatının hakkını verdiğini söylemek güç. Motora gelir isek… Zaten VW grubunun 105 HP’lik 1.6 dizel motoru aynı hacimdeki rakiplerinden güçsüzdü. Bir de DSG seçildiğinde 90 beygirlik motora katlanmak zorundasınız. Düz vitesli versiyondaysa 105 beygirlik motor alınabiliyor. Otomatik vites için üste ücret ödeyip bir de daha güçsüz motoru satın almak ne kadar mantıklı tartışılır.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.