Seat Ibiza Yorumları

Seat Ibiza Yorumları

Gelmiş geçmiş en iyi Ibiza olarak lanse edilen yeni Seat Ibiza özellikle iddialı tasarımı ve büyüyen iç mekanıyla küçük sınıftan çok bir kompakt otomobil gibi algılanıyor. Bu nedenle de başta Leon olmak üzere pek çok araç için artık Ibiza önemli bir tehdit. Temmuz ayında bayilerde satılmaya başlanacak olan otomobilde dizel-otomatik için 2018'i beklemek gerekiyor.

Tasarım

Seat İbiza'nın tasarımı hakkında söylenecek çok şey var. Seat modellerinin tümünde geçerli olan İspanyol tarzı İbiza modelleri için de büyük ölçüde geçerli. Hayalinizde ikinci el İbiza ya da sıfır kilometre İbiza almak varsa tasarım konusundaki detaylar sizi de etkiliyor olmalı. 

Seat Ibiza Yorumları
Seat Ibiza Yorumları

Seat, artık kendisine bir tasarım dili oluşturdu ve modellerini de buna uygun olarak tasarlıyor. Şu anda yollarımızda olan Seat Leon ve Seat Ateca başta olmak üzere bu tasarım anlayışını görebiliyoruz. Seat'ın yaklaşık 10 yıldır süregelen sportif marka imajını destekleyen bu tasarım dilinde sert ve köşeli çizgiler güçlü görünmeyi destekleyen detaylarla harmanlanmış. Ibiza'da da bu tasarım anlayışı sonucunda sert hatlara yer verilmiş. Aracın önden bakıldığında büyük ızgarası ve onunla tezat oluşturan tampondaki hava girişleri dikkat çekiyor. Köşelerde diklemesine yerleştirilen sis farları ve yekpare bir çerçeve şeklinde tasarlanan gündüz farları Ibiza'ya sportif görünme konusunda büyük destek sağlıyor.

Motor kaputunun katlı tasarımı ve önden başlayarak arkaya kadar iki parça halinde devam eden omuz çizgisi ile şişkin çamurluklarsa güçlü görünüm için tercih edilmiş detaylar. 

Arka kısmında yine sert ve köşeli hatların tercih edildiği otomobilde stoplar geniş yapısıyla kolay görünmeyi sağlarken versiyona bağlı olarak sunulan ikili egzoz çıkışları da dinamik görünümü pekiştiriyor. 

Dikkatli bakmazsanız Seat Leon ile benzerlikleri bir hayli fazla olan Ibiza'yı ilk anda ağabeyi ile karıştırabilirsiniz. Güzel görünen ve dikkat çekme konusunda özellikle canlı renkleriyle bir sorun yaşamayan Ibiza küçük sınıfın şu an için en dinamik tasarımlı modellerinden. Yeni nesil sadece 5 kapılı olarak üretiliyor. Ateşli Cupra'nın ise şu an için üretilmesi düşünülmediği için sportif versiyonların değişiklikleri sınırlı kalıyor. 

İç Mekan

Volkswagen çatısı altındaki arabalar hangileri sorusunun yanıtında Seat da var.

Bir Volkswagen Grubu üyesi olması nedeniyle hangi modeli olursa olsun Seat araçlarında ortak parçaları sıklıkla görüyoruz. Ibiza'da da durum çok farklı değil. Ancak yeni nesilde tasarımcılar bu konuda biraz daha özenli davranmış ve araca renkli konsolla bir nebze de olsa özgünlük katmayı başarmış. 

Ibiza'nın toplam boyu bir önceki nesille aynı. Buna karşılık dingil mesafesi uzatılmış. Bu sayede de yolcularına daha geniş yaşam alanı sunan otomobilin bagaj kapasitesi de 355 litre gibi oldukça iddialı bir değere ulaşmış.

Seat İbiza fiyatlarına baktığımızda da iç mekandaki özel ayrıntıların paketlere dahil olup olmamasının rakamları değiştirdiğini görüyoruz. 

Önde ve arkada diz ve baş mesafesi konusunda iyileştirmelerin yapıldığı modelde koltuğa oturduğunuz anda bu büyümeyi hissediyorsunuz. Versiyona göre farklı renk alternatifleri sunulan orta konsol, açık renkler tercih edildiğinde ferahlık hissi konusunda da sıkıntı yaşatmıyor. Sürücü odaklı yapıya sahip olan konsolda VW Grubu'nun diğer modellerinde de kullanılmaya başlanan dokunmatik ekran merkeze yerleştirilmiş. Hassasiyeti yüksek olan ekran elinizi yaklaştırdığınız anda bunu hissedip kumandaları görünür yapması da son derece güzel bir özellik. 

Kullanılan malzeme kalitesi konusunda yer yer iyileştirmelerin yapıldığı Ibiza'da hala alt bölgelerde sert plastik malzemeye yer verilmiş. Ancak işçilik kalitesinin artırıldığını hemen anlamak mümkün. Son zamanlarda popüler olan kablosuz şarj teknolojisine de sahip olan Ibiza, uyumlu olması halinde akıllı telefonunuzu vitesin önündeki alandan şarj ediyor. 

Motor

Seat Ibiza bağlı olduğu VW Grubu sayesinde her zaman zengin ve ateşli motor seçeneklerine sahip olmuştur. Bu sayede de model farklı kesimlerden talep görme konusunda sıkıntı yaşamadı. Yeni nesilde de benzer bir durum söz konusu.

Her ne kadar tüm İbiza motor seçenekleri aynı anda ülkemizde sunulmayacak olsa da kısa bir süre içinde modelin motor alternatifleri çoğalacak. Temmuz ayındaki ilk partide model 1.0 litrelik TSI motor seçeneği ile alınabilecek. İlk etapta manuel şanzımanla ithal edilecek olan araç hemen arkasından DSG vites kutusu alternatifine kavuşacak.

Yeni tasarlanmış 1.5 litrelik EVO güç ünitesi ise 2017 yılının sonlarında bayilerde olacak. Farklı modellerde de kullanılan 1.5 litrelik 95 HP'lik TDI motor ve DSG şanzıman içinse 2018 yılının başını beklemek gerekiyor. En çok tercih edilmesi beklenen 1.0 litrelik güç ünitesi son zamanlarda farklı pek çok modelde kullanılıyor. 3 silindirli motor 95 ve 115 HP güç alternatiflerine sahip.

Manuel ve DSG şanzıman alternatifleri bulunan motorun 95 HP'lik versiyonu 5, 115 HP'lik versiyonu ise standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla donatılmış. 95 HP'lik model 175 Nm torka sahipken 100 km'de ortalama 4.7 litrelik tüketim değerine sahip. Alt devirlerden itibaren güç üretme konusunda oldukça etkili olan motor yüksek hızlanma isteği ile de performanslı kullanımlara da imkan tanıyor. Kemikli yapısıyla kullanım keyfini artıran şanzımanla uyum içindeki motor ara hızlanmalar konusunda ise bir nebze olsun geri kalıyor. Şanzımanın ara viteslerinde ekonomi hedeflendiği için oranlar uzun tutulmuş.

Güvenlik

Seat ibiza EuroNCAP Çarpışma Testleri

İlk kez 2000 yılında EuroNCAP çarpışma testine alınan Seat Ibiza, o dönem 3 yıldız almıştı. Daha sonra farklı zamanlarda yine teste tabi tutulan model 2008 ve 2011 yıllarında ise 5 yıldız almaya hak kazanmıştı.

Güncel nesil ise henüz teste alınmış değil. Ancak kısa süre sonra modelin test edileceği belirtiliyor. Ibiza'da Ön Bölge Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici, KESSY Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi ve yeni nesil ön ve arka park sensörlerinin yanı sıra, Yorgunluk Tespit Sistemi, Otomatik Acil Fren Sistemi, Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), bir çarpışma sonrasında aracı kontrol altına almak ve olası ikinci bir çarpışmayı önlemek üzere otomatik olarak devreye giren İkincil Çarpışma Freni gibi teknolojiler tüketicilere sunuluyor.

Konfor & Yol Tutuş

MQB-A0 adı verilen yeni bir platform kullanan Seat Ibiza, aynı zamanda bu altyapıyı ilk kullanan otomobil. Kısa süre sonra VW Polo'da da bu altyapıyı göreceğiz. Daha önceki altyapılardan farklı olarak küçük değişikliklerle farklı sınıflardan otomobiller üretmeye imkan tanıyan değişken altyapı aynı zamanda sportif sürüşleri destekleyecek biçimde geliştirilmiş.

Yeni İbiza'da Yol Tutuş Nasıl?

Rijitliği artırılan altyapısı ve hafif sert süspansiyonları sayesinde Ibiza önceki nesillerine kıyasla daha başarılı yol tutuş kabiliyetine sahip. Ancak özelikle test aracındaki gibi 17 ve 18 inçlik jantlar tercih edildiğinde iç mekandaki konfor seviyesi düşüyor. Bu araç için en ideal lastik ölçüsü kuşkusuz 16 inç. Direkt yapısıyla hızlı tepkiler veren direksiyon sistemine sahip olan Ibiza, sürücüden gelen istekleri yola aktarma konusunda oldukça başarılı. Önceki nesillerde aracın şasisi nedeniyle zorlanmaya başladığını hissettiğiniz anlarda yeni nesilde en ufak bir zorlanma belirtisi görmüyorsunuz. Aracın ön tarafında McPherson tipi bağımsız, arka kısmında ise yarı bağımsız süspansiyon yer alıyor.

Seat Ibiza küçük sınıfta sportifliği ile hep kendisinden söz ettiren bir model olmuştur. Yeni neslinde de bu durum değişmeyecek gibi görünüyor. Aracın toplam boyutlarının artmamasına rağmen büyüyen kabini ve yine zengin motor alternatiflerine sahip olması ailelerin daha da çok hoşuna gidecektir.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.