Peugeot 308 1.2 Puretech 130hp Yorumları

Peugeot 308 1.2 Puretech 130hp Yorumları


Peugeot'nun kompakt sınıf temsilcisi 308 ilk kez 2007 yılında yollara çıkmıştı. O dönem marka için olumsuz dayanıklılık ünü yaratan 307'nin yerini almıştı. Sorunsuzluğu pek çok kez kanıtlanan Peugeot 308, 2014 yılında yenilendi. İsmi değişmeyen otomobil Avrupa'da Yılın Otomobili seçilerek başarısını artırdı. Şimdiyse karşımızda aşırı beslemeli 1.2 litrelik motoruyla duruyor.

Tasarım

Peugeot MPV benzeri kompakt otomobiller üretme stratejisinden yeni 308 ile vazgeçmiş. Bu durum pek çok eski 308 hayranını üzse de yeni modelin çok daha çekici bir görünüme sahip olduğunu söyleyebiliriz. Otomobilin tasarımı dinamik çizgilerden oluşuyor. Önceki versiyondaki tek parça ızgara terk edilirken; iki parçalı ızgara grubuna yer verilmiş. 

Üst ızgara nikelaj detaylar ile süslenerek şık kılınmış. Selefindeki geriye doğru uzanan far grubu yerini 62 adet LED'den oluşan yeni farlara bırakmış. Bu sayede agresif bakışlara kavuşan modelin bu görüntüsü kaput üzerinden inen çizgilerle de nitelendirilmiş. 

Peugeot 308 1.2 Puretech 130hp Yorumları
Peugeot 308 1.2 Puretech 130hp Yorumları

Yan bölümde akıcı tasarım göze çarpıyor. Paralel uzanan tavan yapısı baş mesafesi konusunda olumlu sinyaller verirken geniş camlar ferah bir iç hacmin habercisi. Arka sroplarda da LED teknolojisi kullanılmış. LED'lerin adedi ise bu kez 48. Peugeot 308; 4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1457 mm yüksekliğe ve 2620 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Volkswagen Golf'ten 2 mm daha kısa, 5 mm daha geniş, 5 mm daha yüksek ve 17 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

İç Mekan

Aracın iç mekanı göze çok sade geliyor. Bunun en büyük sebebi normalde orta konsolda görmeye alışık olduğumuz havalandırma kumandalarının PSA grubunun geliştirmiş olduğu SMEG+ ekranın içine alınmış olması. Müzik sisteminin ses düzeyini ayarladığının dairesel kumandanın yanında ufak tefek tuşlar orta konsolda bulunuyor. Ön bölümün üst yapısında kullanılan malzemeler yumuşak dokunuşlu ve kaliteli. Ancak aşağılarda sert plastik kullanılmış. Direksiyon simidi ve gösterge panelleri 208'den tanıdık geliyor. 208'deki direksiyonun gösterge panellerini kapatması durumu burada konsolun daha yukarı konumlandırılmasıyla bir parçada olsa çözüme ulaşılmayı sağlamış. İlk etapta gösterge panelinde devir saati dikkat çekiyor. Standart devir saatlerinin soldan başlamasının aksine bu devir saati ise sağdan başlıyor. Ekran büyük ama dokunmatik performansı başarılı değil. Peugeot 308'in bagaj hacmi 420 litre. Bu hacim ile birçok rakibinin önünde yer alıyor.

Motor

Testimizin asıl konusu ise Peugeot 308'in yeni motoru. EB2DTS koduna sahip 3 silindirli motor 1.2 litre hacmine sahip ve turbo beslemeye sahip. Atmosferik 1.2 motorla yüzde 40 ortak bileşen kullanan bu motorun 110 ve 130 hp'lik iki versiyonu bulunuyor. Türkiye'de 308 ile sadece 130 hp'lik seçenek sunuluyor. Motor içi sürtünmeleri azaltılan ünite Euro 6.1 standardını da karşılıyor. Motorda 200 bar basınç üreten enjektörler kullanılırken, motor 25 bin saat çalışma, 1.6 milyon km'de yol şartlarında test edilmiş. Motor 5500 d/d'de 130 hp güç, 1750 d/d'de ise 230 Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren canlı karakterini sürdüren motorun Peugeot 308'e kattığı hızlanma performansı da etkileyici. Aracın 0-100 km/s hızlanmak için ihtiyaç duyduğu süre 9.6 saniye(Allure 17 inç 10.3 s). Ara hızlanmalarda da üzmeyen motor sollamalarda da sıkıntı yaşanmasını önlüyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim ortalaması 4.8 litre olarak açıklanıyor. Bu ortalamayı yakalamak çok kolay değil. Ancak sağ ayağınıza hakim olarak 6.5 litre ortalama ile dolaşmak mümkün. Fakat aracın performansına kendinizi kaptırırsanız 2 haneli tüketim ortalaması kaçınılmaz.

Güvenlik

Peugeot 308 Euroncap testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün ve yolcunun kaval kemikleri ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında ise tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesine sınırlı şekilde koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile Peugeot 308 çarpışma testlerinden beş yıldızı kaptı. 

Konfor & Yol Tutuş

Eski modellere göre 308'in yol tutuş performansı belirgin anlamda iyileşmiş. Son neslin tasarımsal avantajlarını da göz ardı etmemek gerekir. Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Limitleri zorlanan Peugeot 308 ilk kaymayı arkadan yapıyor. ESP sistemi buna anında müdahale ederek tehlikeyi engelliyor. Direksiyon şehir içi kullanımlarda oldukça pratik ancak virajlarda sürücü ile biraz daha iletişim içinde olmasını beklerdik. Otomobilin konfor seviyesi çok da törpülenmemiş. Ancak arka süspansiyonlar yine sesli çalışıyor. Rüzgar ve yol sesi konusunda model başarılı. 

Test - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp AllureTest - Peugeot 308 1.2 Purtech 130hp Allure

Uzman Yorumu

PSA grubu bekletti ama harika bir motor ortaya çıkardı. Peugeot hayranlarının merakla beklediği 1.2 Puretech ünite sonunda 308 ile geldi. Bu motor son dönemde kullandığın en başarılı ünitelerden birisi… Gaz tepkileri, hızlanma performans çok başarılı. Bu otomobile sahip olup da ben bu sollamayı yapabilir miyim korkusunu hemen hemen hiç yaşamıyorsunuz. Özellikle ıslak zeminlerde motorun gücünün yere iletilmesinde sorun yaşayabiliyorsunuz. Araç patinajda kalabiliyor. Ama bu bizim test aracımızın 15 bin km’yi bulması ve lastiklerinin ilk günkü olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu motorun en merak edilen özelliği ise yakıt tüketimi. Ben sakin kullanarak 6 litre ortalamayı yakalamayı başardım. Ama zorladığımda da yol bilgisayarında 12 litre ortalama da gördüm. Yani ekonomi konusunda diğer turbo motorlar gibi sizin kullanımınıza çok duyarlı. İç mekandaki dokunmatik ekranı hala kullanışsız buluyorum. Bu modelin asıl sorunu ise fiyatlaması. Ne yazık ki bu modele ödeyeceğiniz bedele başka markalarda dizel araç bulmak mümkün.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.