Seat Leon Cupra 2.0 lt TSI 265hp DSG Yorumları

Seat Leon Cupra 2.0 lt TSI 265hp DSG Yorumları


Almanya'nın ünlü Nürburgring testini bilmeyeniniz yoktur. Buranın rekortmeni olmak için savaşan Seat Leon Cupra ve Renault Megane RS ezeli bir rekabet içinde. Hedef ise bu pisti 2 çeker en hızlı dönen otomobil olmak. Şu an zafer Megane RS'in elinde. Ancak ezeli rekabet bitmiş değil. Peki; Seat Leon Cupra gönlünüzü en hızlı fetheden olabilecek mi?

Tasarım

Daha önce Leon modelinin FR, SC ve ST gibi birçok versiyonunu test etmiştik. Şimdiki konuk ise bu serinin en ateşlisi Cupra! Tasarım olarak FR donanımlı versiyondan marka logosunun olduğu ızgaradaki damalı bayrak ve sis farlarının olmayışıyla ayrılıyor. 

Ek olarak alt ızgaranın yukarı kadar uzanması ve bu iki ızgara arasında kalan 5 kanallı detay farklılıkları ortaya koyuyor. Sis farların olmayışını marka ağırlık azaltma olarak savunuyor. Zafere giden yolda ufak detaylar büyük önem taşır. Yan bölümde 18 inç jantlar sportiflik simgesi olurken kırmızı boyalı fren kaliperleri modelin sporcu ruhunu desteklemiş. 

Seat Leon Cupra 2.0 lt TSI 265hp DSG Yorumları
Seat Leon Cupra 2.0 lt TSI 265hp DSG Yorumları

Yan bölümde standart versiyondan farklılık bulunmazken, arka bölümde ise model çift çıkışlı egzoz, Cupra logosu ve damalı bayrak görseliyle standart versiyondan ayrılıyor. Seat Leon Cupra, 4271 mm uzunluğa, 1816 mm genişliğe, 1444 mm yüksekliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart versiyondan 8 mm uzun ve 14 mm daha alçak olan Leon Cupra, 8 mm daha uzun aks mesafesine sahip. 1.4 TSI 140 Hp versiyondan ise sadece aks mesafesi disiplininde ayrılıyor. 

İç Mekan

Leon Cupra, içeride sportif detaylarla sizi karşılıyor. Altı düz direksiyon ve hemen 3 kollu tasarımın alt kolunda damalı bayrağı yine görüyoruz. Araç, bu bayrak model ile o kadar özleşmiş ki gösterge panelinde ve vitesin hemen yanına da kullanışmış. Gösterge panelinde yerleşim ve tasarım anlamında değişimler mevcut. Müzik sisteminde de değişimler göze çarpıyor. FR donanımlı versiyondaki CD çalar sistemi torpido gözüne gizlenmiş. Alkantara ve beyaz kumaş karışımı koltuklar uzun yan destekleriyle dikkat çekiyor. Bu detaylar sayesinde koltuk sizi en sert virajlarda bile yerinizde tutuyor. El freni yanında ve kapı iç ceplerinde bolca küçük eşya gözü bulunuyor. Hacim anlamında öndeki yolcular sıkıntı yaşamazken arkadaki misafirler baş ve diz mesafesi konusunda çok rahat değil. Model bagaj hacmi olarak ise 380 litrelik bir alan sunuyor. 

Motor

Ateşli Seat Leon Cupra, gücünü 2.0 litre TSI üniteden alıyor. 4 silindirli ve direk enjeksiyonlu motor 5300 ila 6600 devir arasında 265 PS güç, 1700 ila 5300 devir aralıklarında ise 350 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri DSG şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 5,9 saniyede tamamlarken maksimum 250 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.6 litre olarak belirlenmiş. Ezeli rakibi Renault Megane RS'in motorundan tork anlamında 10 Nm daha güçsüz olan bu ünite 0-100 km/s hızlanma değerlerinde rakibinden 0,1 saniye daha hızlı. Alt devirlerde bu torku iyi kullanan model üst devirlerde ise performansının zirvelerine ulaşıyor. Biz sakin kullanımlarda 8.7 litre gibi bir değer elde ederken performanslı kullanımlarda 14.8 litreleri gördük.

Güvenlik

Yeni Seat Leon, daha önce de Euro NCAP'in gerçekleştirdiği testlerde, yetişkin yolcu korumasında yüzde 94, çocuk yolcu korumasında da yüzde 92 ile 5 yıldızla derecelendirilmişti. Sabit ve hareketli blok testlerinde mükemmel bir performans sergileyen Yeni Leon'un şasisi çarpışmalar sonrasında tamamen stabil kaldı ve ESC, bazı versiyonlarda yer alan hız uyarı sistemi ile emniyet kemeri uyarı sistemi gibi tüm güvenlik sistemleri bir aksama olmadan devreye girdi.

Konfor & Yol Tutuş

Modelde orta sertlikte bir süspansiyon bulunuyor. Günlük kullanımda fazla rahatsız etmeyen bu durum virajlarda büyük yardımcınız. Sizi viraj avcısı yapan bir başka durum ise elektronik diferansiyel kilidi oluyor. Ön bölümde yer alan sistem yüksek hızla virajlara girerken dengeli bir şekilde yol almanızı sağlıyor. Çalışma prensibi olarak iç lastiğin yükü azaldığı durumlarda ESP hidroliği sayesinde bu lastiğe fren uygulanıyor. Bu sayede ESP'ye ihtiyaç duymadan birçok virajı güvenli bir şekilde dönebiliyorsunuz. Yalıtım konusunda model başarılı. Sadece yüksek devirlerde motor ve egzoz patırdamalarını kabin içinde duyuyorsunuz. Bu da böyle bir model için sorun teşkil etmiyor. 

Test - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStopTest - Seat Leon Cupra 2 0 lt TSI 265hp DSG StartStop

Uzman Yorumu

Spor otomobil öncelikle kendini dışarıdan belli edecek. Difizör, yan etekler ve gerekirse büyük bir rüzgarlıkla. Ancak bunları Seat Leon Cupra’da göremiyoruz. Hani logoları sökseniz ve detayları bilmeseniz standart ya da FR donanımlı zannetmeniz mümkün. Bu konuda rakibi Renault Megane RS daha iddialı. İçeride de durum dış tasarım gibi sönük. Bu otomobil bence daha iyisini hak ediyor. Modelin avantajları ise spor bir otomobil olmasına rağmen günlük kullanımda süspansiyonlarının sizi fazla rahatsız ediyor olmayışı. Ek olarak 5 kapılı olması yolcuların biniş ve inişini kolaylaştırmış. Vites geçişlerindeki egzoz patırdamaları sizi heyecanlandırıyor ancak motor sesinin biraz daha tok ve güç olmasını isterdim. Çünkü bu başlıkta daha iddialı modeller var. Yol tutuş konusunda ise elektronik diferansiyel kilidi elinizi güçlü kılıyor. İdeal zeminlerde viraj çıkışına yüksek hızlar taşıyabiliyorsunuz. Ancak tabiî ki zemin biraz kayganlaştığında önden kaymalar fazlasıyla gözleniyor. Modelin FR donanımlı versiyonu gibi sürüş modları bulunuyor. Burada otomobilin en ateşli olduğu mod aracında ismini aldığı CUPRA modu oluyor. Bu modda modelin gaz tepkilerinin ve genel sürüş özelliklerinin tamamen değiştiğini söylemeliyim. Sol ayağınız frende gaza bastığınızda devir saati yükselerek 3000 devir bandını biraz geçiyor ve akabinde gelen egzoz patırdamaları ise son derece etkileyici. Frenden ayağınızı çektiğinizde de ok gibi fırlayıp yolunuza devam ediyorsunuz. Fiyat konusunda ise Seat Leon Cupra, 125 Bin TL fiyat etiketine sahip. En dişli rakibi Renault Megane RS ise bugünkü Euro kurundan hesapladığımızda 123 Bin TL’yi biraz geçen fiyat etiketine sahip. Manuel şanzıman, fiyat avantajı ve etkileyici tasarım bir araya geldiğinde tercihlerin Renault Megane RS’den yana olacağı kanısındayım.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.