Volvo V40 Cross Country D2 Yorumları

Volvo V40 Cross Country D2 Yorumları


Premium crossover diye lanse edilen V40 Cross Country, kardeşi V40'dan ilham alarak tasarlandı. Başarılı satış rakamları yakalayan V40'ın iddiası göz önünde bulundurularak üretilen V40 Cross Country hafif arazi şartlarında otomobil kullanmak isteyen tüketicilere pazarlanıyor. Bakalım Volvo V40 Cross Country normal V40'tan ne farklılıklar sunuyor?

Tasarım

Daha çok dinamik station wagon modelleri hatırlatan V40 Cross Country standart V40'dan ön yüzünde sadece tampon grubu ile ayrılıyor. Standart modelde daha sade bir yapı göze çarparken Cross Country'de siyah renkli detaylar ile otomobilin arazi karakteri desteklenmiş. Tamponun altında da kromaj eklentili splitter gözlerden kaçmıyor. Led gündüz farları ise sis farlarının olduğu yere konumlandırılmış. Yan bölümde standart Volvo çizgileri kullanılırken yine otomobilin arazi karakterli oluşunu vurgulayan yan etekler burada kullanılmış. 

Arkaya doğru alçalan tavan yapısı modele sportiflik katarken içerideki baş mesafesi konusunda olumsuz sinyaller veriyor. Arka bölümde de stop grubu yerleşiminde herhangi bir farklılık görünmüyor. Farklılık ön bölümdeki gibi arka tamponda yaşanmış. 

Volvo V40 Cross Country D2 Yorumları
Volvo V40 Cross Country D2 Yorumları

Gövdeden farklı siyah mat detaylar, sportif çift çıkışlı egzoz ve beyaz renkli difizör bu farklılıklar arasında. Volvo V40 Cross Country; 4370 mm uzunluğa, 1783 mm genişliğe, 1458 mm yüksekliğe ve 2646 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile standart modelden 1 mm daha uzun ve 1 mm daha kısa aks mesafesine sahip. Ek olarak ise Cross Country standart V40 göre 38 mm daha yüksek. 

İç Mekan

İçeride standart Volvo V40 kokpitine benzer bir iç mekanla bizi karşılayan Cross Country malzeme kalitesi konusunda takdirlik. Kahverengi ve siyah renklerle kombine edilen koltuklar şıklık çıtasını desteklemiş. Başarılı yan destekleri olan koltuklar sizi iyi sararak özellikle arazi sürüşlerinde göz dolduruyor. Dilerseniz farklı renk kombinasyonlarını birini seçerek de iç mekanı kişiselleştirebilirsiniz. Ön panelin orta bölümü tüm Volvo modellerinden tanıdık. Bir tuş üzerine birden fazla fonksiyon eklenmesi kullanım sırasında alışkanlık gerektiriyor. Her modelde yer alan bu kısmın artık değişimi şart. Bu bölümün arkasında gizli bölme şeklinde küçük eşya gözü konumlandırılmış. Mantık güzel ama kullanışlılık ve erişim konusunda zayıf kalmış. Arkaya doğru yükselen omuz ve alçalan tavan çizgisi özellikle arka koltuktaki misafirlerine klostrofobik bir ortam sunmuş. Bu durum cam tavan sayesinde giderilmeye çalışılmış. Ön bölümdeki baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşanmazken, arka bölümde baş mesafesi konusu sıkıntı yaşatıyor. Model bagaj alanı olarak 324 litrelik bir alan sunmuş. Modelin standart versiyondan 16 litre daha az olması hayal kırıklığı yaşatıyor. 

Motor

Volvo V40 Cross Country ülkemizde iki benzinli ve bir de dizel ünite ile satışa sunuluyor. Test konuğumuz olan model ise özellikle Türkiye şartlarında olmazsa olmazlar arasına giren dizel otomatik kombinasyonunu sunuyor. Ford Focus modelinden de hatırladığımız bu ünite 3600 d/d'de 115 Hp güç, 1750 ila 2500 devir bandı aralığında ise 270 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri çift kavrama Powershift şanzımanla kombine edilen bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12.1 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.1 litre olarak belirlenmiş. Sarsıntısız geçişlere sahip olan 6 ileri çift kavrama şanzımanın sakin kullanımlarda motor ile uyumu başarılı. Ancak performanslı kullanıma geçtiğinizde şanzıman bazı noktalarda şaşırabiliyor ve akabinde sarsıntılı geçişler yapabiliyor. Model ile sakin kullanımlarda 6,2 litre performanslı kullanımlarda ise 8,3 litrelik tüketim ortalaması elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

Volvo V40 Cross Country'de orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Hafif arazide başarılı işler çıkaran bu sistem zemin çok bozuk olduğunda konfor seviyenizi düşürüyor. Yüksek yapısı nedeniyle birçok engelden başarılı bir şekilde geçme avantajı sağlayan Cross Country asfalt zeminde ve özellikle virajlarda yüksek yapının dezavantajıyla karşı karşıya kalıyor. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı önden başlatırken ESP sistemi anında devreye girerek sizi rayınıza oturtuyor. 

Test - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance PowershiftTest - V40 Cross Country D2 Advance Powershift

Uzman Yorumu

Volvo V40 Cross Country tasarım anlamında standart V40’dan çok farklı görünmüyor. Tamponlar ve etekler otomobili farklı gösteren küçük detaylar. İçeride de benzer tasarım dili etkisini sürdürüyor. Zaten tüm Volvo modellerin içleri birbirlerine benziyor. Premium birçok modelde karşılaştığımız bu durum modelin özgünleşmesini engelliyor. Kalite anlamında başarılı olan iç mekan yalıtım konusunda da başarılı. Tek eksi ise arka süspansiyonların sesli çalışması. Müzik sisteminin yer aldığı kısım tasarım anlamında değişmeli. Bu sayede arkasında yer alan kullanışsız eşya gözü belki bu şekilde daha kullanışlı hale getirilebilir. Çift kavramalı şanzıman sarsıntısız geçişlere sahip. Ancak özellikle performanslı kullanımlarda yavaş kalabiliyor. Hafif arazide başarılı bir şekilde ilerleyen model arazi zorlaştıkça yaklaşma açısı konusunda sıkıntı yaşayabiliyor. Yakıt tüketimi konusunda da model takdiri hak ediyor. Sakin kullanımlarda fabrika verilerine rahat bir şekilde yaklaşabiliyorsunuz. Fiyat konusunda ise hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. 100 Bin TL’yi biraz geçen fiyat etiketi can sıkabilir. Bu fiyata daha üst segment ve dört çeker özelliği sunan seçenekler varken V40 Cross Country’nin şansının düşük olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.