Mercedes C 200 Blue TEC AMG Yorumları

Mercedes C 200 Blue TEC AMG Yorumları

Mercedes'in orta sınıftaki temsilcisi C Serisi, yeni 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel motoru ve otomatik şanzımanıyla konfor, verimlilik ve prestij arayanlara göz kırpıyor.

Tasarım

Mercedes C Serisi, geçtiğimiz yıl yeni nesline kavuşmuştu. Selefine göre çok daha dinamik bir tasarıma sahip olan otomobil, tüm ayrıntılarıyla küçültülmüş S Serisi izlenimi veriyor. 4686 mm uzunluğundaki otomobil, 1810 mm genişliğinde ve 1442 mm yüksekliğinde, aks mesafesiyse 2840 mm olarak açıklanıyor.

Mercedes C 200 Blue TEC AMG Yorumları
Mercedes C 200 Blue TEC AMG Yorumları

Özellikle Exclusive donanım paketiyle seçkin bir görünüme kavuşan otomobil, test aracımızda olduğu gibi AMG paketiyle alındığı takdirde sınıfından beklenmeyecek kadar sportif görünüyor. Tamponlarda kullanılan siyah eklentiler ve AMG jantların da sportiflikte önemli payı var.

İç Mekan

Mercedes C Serisi'nin iç mekanına ilk geçildiğinde dikkat çeken unsur, selefine oranla artan genişlik oluyor. Ön bölümde geniş bir yaşam alanı sunulurken, arka bölümde diz mesafesinin hissedilir derecede artırıldığı görülüyor. Baş mesafesi arkada uzun boylular için sıkıntı yaratabilir, şaft tüneliyse üçüncü yolcunun keyfini kaçıracak kadar yüksekte duruyor. Kalite ve işçilik konusunda üst noktalara işaret eden C Serisi'nin merkezi kumanda sistemini kullanmak, uzun bir tecrübe gerektiriyor. Gösterge tablosu, sade ve anlaşılır yapısıyla beğeni kazanırken, orta konsolda havada asılı izlenimi veren multi medya ekranı herkesin hoşuna gitmeyebilir. AMG donanımıyla gelen koltukların yanal destekleri çok başarılı ve diğer modellerden daha aşağı konumlandırılarak sportif karakterin altı çizilmiş. 480 litrelik bagaj hacmi, dört yetişkinin eşyalarını alabilecek kadar geniş.

Motor

Mercedes C 200 BlueTEC'te, Renault Megane ve Nissan Qashqai'den tanıdığımız 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel motor görev yapıyor. Tabii Mercedes mühendisleri, motoru olduğu gibi adapte etmemiş ve üzerinde önemli değişimler yapıldığı söyleniyor ki motorun sesi dahi tamamen değişmiş ve dikkatli kulaklar dışında motorun benzinli olduğunu çoğu insan iddia edebilir. 1598 cc hacmindeki motor, 136 HP güç ve 1500 d/d ile 3000 d/d arasında 320 Nm tork üretiyor. Güç, 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka tekerleklere aktarılıyor. Elbette yüksek ağırlık sebebiyle otomobil, bir güç delisi gibi hareket etmiyor, fakat hızlı geçişlere sahip şanzımanla olan başarılı beraberliği ve 320 Nm'lik torku sayesinde, gerek şehir içinde, gerek otoyol kullanımlarında tatminkar performans sergileniyor. 100 km'de ortalama 6,3 litre yakıt tüketen C Serisi'nin tüketimi, sakin otoyol kullanımlarında 5,5 litre seviyesine kadar düşüyor.

Konfor & Yol Tutuş

Mercedes'in orta sınıf temsilcisi, her açıdan selefine oranla daha olgun bir sürüş sunuyor. Direksiyon sistemi yeterince direkt ve geri bildirim konusunda da kararlı bir yapı sergiliyor. Gerek direksiyon sistemi, gerekse süspansiyon sistemi, AMG paketinde daha sıkı ayarlandığı için dinamizm öğesi ön plana çıkarılmış. Yol tutuş kabiliyeti gerçekten yüksek olan otomobil, sert süspansiyon sistemine rağmen beklentinin üzerinde bir konfor seviyesi sunuyor. Tabii bunda test otomobilimizdeki yumuşak hamurlu kış lastiklerinin de payı vardı. Yalıtım konusunda birçok rakibine ders verecek kadar iyi olan C Serisi'nin dizel motorunun sesini duyabilmek için iyice kulak kabartmanız gerekiyor. Yol ve rüzgar gürültüsü de başarılı bir şekilde izole edilmiş. 

Teknik Özellikler
Motor: 200 BlueTEC 
Motor Hacmi: 1598 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 136 HP- 3800 d/d 
Maksimum Tork: 320 Nm 1500-3000 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 10,2 s
Maksimum Hız: 216 km/s

Uzman Yorumu

Mercedes, güncel C Serisi ile eskisine oranla daha geniş bir kitleye hitap etmek istiyor. Tasarımında olduğu kadar sürüş özellikleri de hiç olmadığı kadar dinamik olan otomobilin 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel motoru, sessiz yapısı ve tatminkar performansıyla gerçekten başarılı. Motor, düşük vergi dilimine girmesi sebebiyle de oldukça cezbedici olacaktır. Otomatik şanzımanla uyumlu çalışan motor, asıl hünerini verimlilik konusunda gösteriyor. Sakin otoyol kullanımlarında tüketim 5,5 litre/100 km seviyesine kadar düşürülebiliyor. Eğer 3 Serisi'nin dinamizmi size fazla abartılmış geliyorsa ve daha konforlu bir premium sedan arayışındaysanız Mercedes C Serisi'ne göz atmakta fayda var. Test aracımızın 170 bini geçkin fiyatı yüksek olsa da Mercedes C Serisi’nin bu değeri hak ettiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.