Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Yorumları

Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Yorumları

Özellikle tasarım özellikleriyle kendi sınıfı içinde önemli bir başarı yakalayan Hyundai i30, ufak bir güncellemeye tabii tutuldu. Kozmetik değişikliklerin yanı sıra artık dizel motorda çift kavramalı otomatik şanzıman seçeneği de alınabiliyor. Bakalım i30, ömrünün ikinci baharına ne kadar hazır?

Tasarım

Hyundai i30, ilk kez yollara çıktığı 2012 yılında tasarımıyla gerçekten çok beğenildi ve markanın imajı için de Elantra ile birlikte önemli bir adım oldu diyebiliriz. 

Çekik farlarıyla dinamik görünen i30'un radyatör ızgarası artık trapezoid formlu bir yapıya sahip ve bu da burun yapısını daha sivri ve agresif göstermek için yeterli olmuş. 

Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Yorumları
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Yorumları

Bunun dışında artık i30'da test aracımızda gördüğünüz gibi mat gri jantlar da alınabiliyor ve oldukça şık görünüyorlar. Öte yandan CW modeli orantılı tasarımıyla kendi sınıfının “güzelleri” arasında yer alıyor diyebiliriz. Yüksek cam çizgisiyle kaslı bir görünüme sahip olan i30 CW'nin stop grubunda da belli belirsiz siyah konturlar makyajla birlikte kullanılmış. 

İç Mekan

Hyundai i30 CW'nin iç mekanındaysa makyajla birlikte kayda değer bir yenilik yapılmamış. Sadece kokpitin alt bölümünde kullanılan plastiğin kalitesinin biraz daha arttırıldığı görülüyor. Eğer düğme bolluğu sizin için gösteriş anlamına geliyorsa, i30'un kokpitini beğenebilirsiniz. Birçok rakibinin artık dokunmatik ekranlarla yaptığı işleri i30 halen geleneksel kumandalarla yapmaya devam ediyor. İlk başta gözü korkutsa da bu kumandaları kullanmak göründüğü gibi zor değil. Yine de artık orta konsolun biraz demode göründüğünü belirtelim. Mavi aydınlatmalarsa gece sürüşlerinde rahatsız edici olabilir. İrili ufaklı eşya gözleri ve bardak yerleriyle yeterince kullanışlı olan i30'un malzeme ve işçilik kalitesi de Avrupalı rakipleriyle benzer seviyede. Koltukların yan destekleriyse biraz daha iyi olabilirdi. Önde olduğu gibi arkada da diz ve baş mesafesi başarılı olan i30 CW'nin 528 litrelik bagaj hacmi kulağa az gibi gelse de 4 kişilik bir ailenin eşyalarını alabilecek boyutta ve düzenleme aparatlarıyla bagaj alanı esnek bir şekilde kullanılabiliyor. Ağır olan bagaj kapağını kapatmaksa bazı durumlarda zorlayıcı olabilir.

Motor

Otomobilde görev yapan 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel motor, makyajla birlikte revize edilmiş. CRDi motorun gücü 128 HP'den 136 HP'ye çıkarılırken maksimum gücün üretildiği devir aynı kalmış. Değişken geometrili motorun torkuysa 260 Nm'den 300 Nm'ye çıkarılırken, üretildiği maksimum devir aralığı 1900 d/d-2750 d/d'den 1750 d/d-2500 d/d'ye geçmiş. Kağıt üzerinde oldukça başarılı değerlere sahip olan motor, pratikte bu kadar güçlü hissettiremiyor. Özellikle çok dik yokuşlarda motordan olan beklentiler yükseliyor ve kendinden daha güçsüz olan rakip motorlar seviyesinde bir performans verebiliyor. Tabii ağırlığın 1400 kg'ye yakın olmasının da payı var. Yeni 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımansa, makyaj öncesinde kullanılan 6 ileri vitesli tork konvertörlü şanzımanın yerini almış. Kalkışlarda tork konvertörlü şanzıman kadar konforlu olmasa da ani tepkiler vermeyen şanzımanın geçişlerini hissetmek imkansız. Vites büyütme ve küçültme konusunda sadece yokuşlarda kafası karışabilen şanzımanın geçiş hızı da oldukça başarılı. Fakat yeni çift kavramalı şanzımanın yakıt tüketimini düşürmekte tek başına yeterli olduğu söylenemez. Şehirlerarası yollarda ortalama 5,5 litre/100 km seviyesinde olan yakıt tüketimi, şehir içinde, özellikle İstanbul gibi trafiğin oldukça yoğun olduğu şehirlerde 7,4 litre seviyesinde Tüm bu verilerin eski nesil şanzıman ve dizel motor işbirliğinde de benzer olduğunu hatırlatalım.

Güvenlik

Hyundai i30, 2012 yılında katıldığı Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldızla ayrılmıştı. Yetişkin ve yolcu korumasında 100 üzerinden 90 alan otomobil, yaya korumasında 67, güvenlik asistanlarında 86 puan almış. İ30'da ESP, Araç Stabilite Yönetimi VSM, ABS, EBD, Yokuş Kalkış Desteği, Aktif koltuk Başlıkları, 6 hava yastığı standart olarak sunuluyor. Yine de birçok rakibinde artık satın alınabilen Şerit Takip Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, İkincil Çarpışma Freni gibi sistemlerin i30'da sunulmaması üzücü.

Konfor & Yol Tutuş

Kompakt sınıftaki konfor beklentileri her geçen gün yükseliyor ve üreticiler de bu istekleri tatmin edebilmek için sürekli çalışıyorlar. i30'da kullanılan süspansiyon sistemi, orta-yumuşak şekilde ayarlanmış ve birçok rakibinden daha başarılı bir konfor tablosu çiziyor. Çok kollu arka süspansiyon sistemi de görevini iyi yapıyor ve sessiz çalışıyor. Gövde salınımı biraz fazla. Yol tutuş seviyesi sınıf ortalamalarında olan i30'u, limitleri aşıldığında önden kaysa da ufak gaz ve direksiyon hareketleri ile yola çevirmek zor olmuyor. Direksiyon sisteminin Spor, Normal ve Konfor adında üç farklı sertlik ayarı bulunuyor, fakat sistemin hissiz yapısı özelikle viraj içlerinde ve farklı zemin şartlarında can sıkıyor. Yapılan ufak güncellemelerle daha direkt bir yapıya kavuşan sistemin yine de otomobilin genel sakin yapısına uyum sağladığı söylenebilir. İzolasyon seviyesi de sınıf ortalamalarında olan i30'un bozuk yollarda içeriye biraz fazla lastik sesi aldığını not edelim. Yüksek işçilik ve iyi malzeme kalitesi sayesindeyse iç mekanda tıkırtı sesleri duymak olanaksız.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 CRDi 
Motor Hacmi: 1582 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 136 HP-4000 d/d 
Maksimum Tork: 300 Nm-1750 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 10,9 s
Maksimum Hız: 200 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,1 lt
Şehir Dışı: 4,0 lt
Karma: 4,4 lt
Test: 6,4 lt

Uzman Yorumu

Hyundai i30, ilk neslinde çıkardığı derslerle 2012 yılında ikinci nesliyle gerçekten başarılı bir çıkış yaptı. Şimdiyse ufak tefek güncellemelerle yoluna devam eden i30’un bence de zaten görsel anlamda radikal değişimlere ihtiyacı yok ve halen oldukça güncel bir tasarıma sahip. İç mekanı yeterince kaliteli, konforlu ve kullanışlı olan i30’un, bazı rakipleri gibi büyük dokunmatik ekranı ya da teknolojik oyuncakları yok, şahsen ben de kullanımlarının halen yeterince pratik olduğunu düşünmüyorum ve i30’un kumandalarını kullanmak da kolay. Dizel motorun performans hissi ve yakıt tüketimiyse hayal kırıklığı yaratıyor. Yeni nesil çift kavramalı şanzımanın hızlı, sakin ve sarsıntısız yapısı, üreticinin doğru yolda olduğunu gösteriyor. Bu şanzımana yakışacak yeni nesil bir dizel motora ihtiyaç var. Süspansiyon sistemi, dinamizmden çok yolda konfor arayanlara yönelik bir ayara sahip ve buna göre seçiminizi yapmalısınız. Direksiyon sistemiyse halen keyif vermiyor ve hissiz çalışıyor. Standart donanım listesi hayli yüksek olan i30 CW’de otomatik şanzıman farkı için 4000 TL istenmesiyse bence bazı markaların çektiği fahiş fiyat farkları için ders olmalı. Yine de test otomobilimizin 81.550 TL’lik fiyatı yüksek.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.