Nissan Qahqai Yorumları

Nissan Qahqai Yorumları

Son 10 yılın kompakt SUV şampiyonu olan Nissan Qashqai yenilendi. Bu yenilikle birlikte birçok özelliğini de geliştiren Qashqai şampiyonluğu kimseye bırakmak istemiyor.

Tasarım

Yenilenen Nissan Qashqai modelinde ilk dikkati çeken nokta aracın tasarımındaki X-Trail izleri oluyor. Bu bilerek yapılmış bir uygulama. Nissan artık modellerinde ortak bir yüz kullanmak istiyor ve bu aracı da makyajlarken bu doğrultuda bir tasarım hazırlamış.

Nissan Qahqai Yorumları
Nissan Qahqai Yorumları

Nissan Qashqai far yapısı elden geçirilip gündüz LED'leri genişletilmiş. Ön tampon yapısı tamamen ele alınarak logo büyütülmüş. Ön tamponla bütünleşen yeni V formlu ön ızgara bumerang formlu LED gündüz farlarıyla birbirini tamamlamış.

Aracın yeni kimliğinin belirgin özellikleri arasında yer alan daha dinamik ve sportif bir görüntü sunarken Qashqai'nin premium karakterini de güçlendirmiş durumda. Son model Qashqai'deki yeni farlar, araç hızı ve direksiyon açısı ile birlikte çalışan ve viraj içini aydınlatan adaptif far sistemiyle desteklenerek gece ve gündüz sürüş güvenliğini tamamen üst seviyeye çıkarmış. Yenilenen dikdörtgen forma kavuşan ve ön tamponun alt köşelerine entegre edilen ön sis farları ise Tekna donanımdan itibaren standart olarak sunuluyor.

Arkaya geçtiğimizde stop grubundaki LED yapısının değişimi hemen dikkat çekiyor. Ayrıca burada da tampon yapısı değiştirilmiş. Yenilenen arka tamponun, çizgileri arka kısmı daha modern bir yapıya kavuşmuş. Stopların yuvaları aynı kalırken iç yapıları değiştirilmiş.

İç Mekan

Nissan Qashqai'nin iç mekanında ilk anda çok büyük bir değişim yapılmamış gibi algılanıyor. Fakat aslında durum pek de öyle değil. Her şeyden önce iç mekandaki plastik malzemeler yenilenmiş ve kaliteleri artırılmış. Ayrıca koltuklar da yeniden tasarlanmış.


Aracın direksiyon simidi ve vites topuzu da değişimden nasibini almış. Kocaman topuzlu otomatik vites yerine X-Trail modelinde de gördüğümüz yeni bir topuz kullanılmaya başlanmış. Bir başka değişiklik ise uzun zamandır beklenen 4 cam otomatiğinin en sonunda bu yenileme ile gelmiş olması. Bu kadar yeniliğe rağmen hala bazı noktalarda ise değişiklikler olmaması ise şaşırtıcı. Bunların başında konsolun merkezinde yer alan ekran geliyor.

Multimedya ekranında bir değişiklik olmaması ve gösterge panelinin de hala eskisi neslindeki ile aynı olmasını beğenmedik. Nissan Qashqai, 4394 mm uzunluğa, 1806 mm genişliğe, 1590 mm yüksekliğe ve 2646 mm aks mesafesine sahip. Qashqai'nin yaşam alanı sınıf ortalamalarındaki boyutları sayesinde önde ve arkada baş ve diz mesafesi konusunda herhangi bir sorun yaşatmıyor.

Motor

Yeni Nissan Qashqai'de benzinli ve dizel motor seçenekleri, 6 ileri manuel veya X-Tronic şanzıman alternatifleri ve 2 veya 4 tekerden çekiş sistemleri versiyona göre alınabiliyor. Bizim konuğumuz ise 1.6 litrelik dizel motora sahip olan ünite idi. Bu motora manuel kullanımda oranları baştan ayarlanmış 7 ileri orana sahip, otomatik modda ise sürekli değişken oranlı X-Tronic şanzıman eşlik ediyor. 4 silindirli turbo destekli motor 130 HP güç ve 320 Nm torka sahip. 0 – 100 km/s 11.1 saniyede tamamlayan yeni Qashqai'nin maksimum hızı ise 183 km/s. Fabrika verilerine göre ortalama 4.7 litrelik tüketim değerine sahip olan Qashqai'nin normal kullanımlarda elde ettiği tüketim ise bu değere yakın. Sakin kullanıldığında ekonomik olan motor, performanslı kullanımlarda şanzımanın da etkisi ile tüketimini çok yükseltmiyor.

Bizim karma testimiz de ise 5.9 litrelik bir değer gösterdi. Qashqai gibi yerden yüksek, geniş iç hacimli ve otomatik vitesli bir otomobil için bu değer kabul edilebilir. Motor alt devirlerde biraz ağırkanlı olsa da üst devirlere çıkıldığı zaman kullanıcısını memnun eden bir yapıya sahip. Vites geçişlerinde ise iç mekana sarsıntı hissedilmemesi de konforu artırıyor.

Güvenlik

Nissan Qashqai Euro NCAP çarpışma testine 2007 ve 2014 yılında girdi ve bu testlerden 5 yıldız almayı başardı.

Makyajlı versiyon ise henüz bu teste girmedi. Yetişkin yolcu güvenliği %88, çocuk yolcu güvenliği %83, yaya %69 ve güvenlik yardımcılarından %79 başarı sağlayan model sahip olduğu aktif ve pasif güvenlik elemanlarıyla da kullanıcılarına güven veriyor. Tüm paketlerde 6 havayastığı, ABS, ESP, EBD başta olmak üzere zengin donanım sunuluyor.

Konfor & Yol Tutuş

Yeni Nissan Qashqai eski modellerine göre daha iyi bir yol tutuşuna sahip. Orta sert süspansiyonların işini fazlasıyla iyi yapıyor. Eski neslinde şehir içi yollardaki yol bozukluklarını araç artık daha iyi törpülüyor. Özellikle büyük jantlı modellerde bile arka koltuktaki vuruntular önemli ölçüde azalmış.

Fren hassasiyeti konusunda oldukça başarılı bir otomobil olan Qashqai'nin fren sistemi pek çok rakibinden daha iyi. Yüksek süratlerde arka arkaya yapılan sert frenlerde bile aracın izinde sapma olmadığını gördük. Yenilenen tasarımla ile birlikte Qashqai de ses yalıtım konusunda da bir takım yenilikler beraberinde gelmiş. Eski nesline göre daha az ses alan Qashqai bu konuda kendini geliştirmiş.

Yerden yüksek yapısına rağmen yan rüzgarlardan çok az etkilenen Qashqai'nin direksiyon sistemi eski nesle kıyasla daha iyi ayarlanmış. Özellikle yüksek süratlerde artık direksiyondaki tepkiler çok daha hızlı.

Şehir içinde de yorucu olmayan direksiyon sistemi sürücüye sürüş esnasında yolla ilgili bilgileri sağlama konusunda da işini iyi yapıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.