Fiat 124 Spider Yorumları

Fiat 124 Spider Yorumları

Tasarım
Fiat 124 Spider'ın geçmişi 1966 yılına kadar uzanıyor. 1966-1985 yılları arasında üretilen 124 Spider, tasarımı ve eğlenceli sürüşüyle markanın en kült modellerinden biri olmayı başarmıştı. Fiat 500 modelinin yeni versiyonu ile geçmişte yaşanmış başarılarını tekrar etmeyi hedeflerken, sırada 124 Spider'ın olduğunu tahmin etmek çok da güç değildi aslında.

2015 yılında Los Angeles Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yeni 124 Spider'ın en büyük süprizi Mazda MX-5'in altyapısını paylaşıyor oluşuydu. Dünyada milyonluk satış rakamlarını yakalayan ilk roadster otomobil olma unvanını taşıyan Mazda MX-5'in tercih edilmesi, Fiat 124 Spider'ın daha yollara çıkmadan bile ne kadar eğlenceli bir otomobil olabileceğinin ipuçları sayılabilirdi.

Fiat 124 Spider Yorumları
Fiat 124 Spider Yorumları

Fiat 124 Spider Tasarım Özellikleri

Tentesi manuel olarak kaldırılan otomobil, yolda bütün gözleri üzerine çekebilecek bir tasarıma sahip. 124 Spider, Mazda MX-5'e nazaran daha keskin hatlara sahip. Bu sebeple daha sportif duruyor. Yine Gusto paket ile full LED ön farları da standart olarak sunuyor.

Deri koltuklar, 7.0 inçlik dokunmatik multimedya sistemi, 17 inç alaşım jantlar ve otomatik klima da yine üst donanımda standart olarak sunulan diğer özellikler. Fiat 124 Spider'ın klasik tasarım ve performansı yarım asır sonra yeniden canlandırmayı hedefleyen Fiat, petek tasarımlı altıgen ızgara, motor kaputu üzerindeki güçlü çizgiler ve yatay şekilde tasarlanan stop lambaları gibi detaylarla ilk nesil Spider modelinin güncel bir uyarlamasına imza atmış.

LED teknolojili ön ve arka aydınlatma gruplarının tasarımları ise aracın güçlü profiline ve dinamik görünümüne katkıda bulunuyor. Fiat 124 Spider, çift çıkışlı egzoz sistemi, aluminyum gri rengindeki takla barları ve ön cam çerçevesi, marşpiyeleri ve kapı kollarıyla da fark yaratan bir tasarım yapısına sahip. Kısaca araca dışardan bakıldığında Mazda MX-5 ile olan kardeşlik çok da anlaşılmıyor. 

İç Mekan

İç mekân direksiyon simidinin üstündeki Fiat logosu hariç MX-5 ile birebir aynı. İki kişilik 124 Spider'da bir bardaklık bile bulunmuyor oluşu can sıkıcı olabiliyor.

Sert süspansiyon, bel,sırt ve boyun ağrısı olanlar için sıkıntı yarabilecek kadar sarsıntı iletiyor kabine. Bu sarsıntılar daha 10 bin km'ye bile gelmemiş test aracımızın içerisinden tıkırtılar gelmesine sebep olmuş. Test aracımız, 124 Spider'ın en yüksek donanım seviyesine sahipti. Zengin bir donanım listesine sahip 124 Spider, Gusto paket ile birlikte dokuz hoparlörlü Bose ses sistemini de sunuyor. Oldukça iyi ses kalitesine sahip bu sistem, aracın üstü açıkken de kaliteli sesiyle dikkatleri üzerine çekiyor. Fiat 124 Spider'ın kabini yolcuların konforuna odaklanarak yüksek kaliteli ve yumuşak dokunuşlu malzemelerle bezenmiş durumda. Deri ve özel parlak siyah malzemelerle kaplanan şık tasarımlı kabin içi ve ön konsol, 124 Spider'ın iddiasını güçlendiriyor. Direksiyon, pedallar ve vites topuzunun sürüş sırasında kolay kullanımı ve sürüş deneyimine odaklı ergonomisi ön plana çıkıyor. Konfor ve ergonomiye ek olarak minimum seviyede tutulmaya çalışan toplam ağırlığı da desteklemek amacıyla, Fiat 124 Spider'ın koltuk sırtlığı ve koltuk minderinde hafif ve gelişmiş bir kompozit malzeme kullanılmış. Sürücünün, tavanı açıp kaparken elinin izlediği yol incelenerek, sürücünün gereken kuvveti kolayca uygulayabilmesi için tavanın çalıştırma sistemi ideal düzeye çıkarılmış. Tavanı tam açık konumundan yükseltirken devreye girerek sürücünün hareketini destekleyen yardımcı bir yay, gereken kuvvetin asgari düzeyde olmasını sağlıyor. Böylece elektrikli bir destek sistemi ihtiyacı ortadan kaldırılarak ağırlıktan da tasarruf edilmiş oluyor.

Fiat 124, kullanımı kolay bilgi-eğlence sistemine sahip. 7.0 inç dokunmatik ekrana sahip olan bu sistem; AM/FM radyo, MP3 çalar, iki USB portu, Aux girişi, altı hoparlör, multimedya kontrolü, Bluetooth bağlantısı, geri görüş kamerası ve üç boyutlu navigasyon sistemini içeriyor. Sistemde standart olarak sunulan sesli tanıma sistemi, sürücülerin, cep telefonlarını, müzik ve navigasyon sistemini eller serbest şekilde kullanmalarına olanak vererek sürüşe odaklanmaya devam etmelerini sağlıyor. Sesli metin mesajı yanıt işlevi de sürücülerin, uygun bir cep telefonuyla, önceden tanımlanmış yanıtları kullanarak bir metin mesajına cevap vermelerini temin ediyor. Üst versiyonda sunulan ve her koltukta baş dayamalara yerleştirilmiş ikili hoparlörleri ve bir subwoofer'ı da kapsayan dokuz hoparlörlü Bose premium ses sistemi ile de tavan açıkken dahi üstün bir ses kalitesi elde edilmiş.

Motor

Fiat 124 Spider'ın önemli özelliklerinden biri kalbinde Japon değil de İtalyan ünitesi taşıması 1050 kilogramlık 124 Spider, hafifliği sayesinde tutumlu olmayı da başarıyor. 1.4 litrelik turbo motor sakin kullanımda ortalama 6.4 lt/100 km'lik bir tüketim değerine sahip. Tabii ki bu otomobille gazlama isteğinize gem vurmak çok zor. Bu nedenle bizim ortalama tüketimimiz 8.1 lt/100 km ıolarak gerçekleşti.

Arkadan itişli yeni Fiat 124 Spider, gerek göz alıcı İtalyan “roadster” tasarımı, gerekse güçlü teknik altyapısıyla ilk neslin başarısını daha da yukarılara taşıyor. 2250 d/d'de 240 Nm torka sahip olan 1.4 lt turbo motor, otomobili 215 km/s maksimum hıza taşıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.5 sn'de tamamlayan Fiat 124 Spider, performansıyla tatmin ediyor. Tabii ki ülkemize gelmeyen Abarth versiyonu 170 HP gücüyle daha tatmin edici olacaktır.

Güvenlik

Fiat 124 Spider'ın EuroNCAP çarpma testi henüz yapılmadı. Ama Mazda MX-5'in dört yıldız alması bir fikir verebilir. EuroNCAP, Mazda'nın tüm testlerde iyi performans gösterdiğini ve MX-5'in yaya koruma da da başarılı olduğunu belirtti. Diğer yandan, hava yastığının yeterince basmç göstermediği için ön darbe durumunda sürücünün başının direksiyon simidine temas edebileceği de açıklanan detaylar arasında. MX-5'in beş yıldıza ulaşmasını engelleyen unsur güvenlik yardımcıları olmuştu. Mazda, güvenlik yardımcıları için yüzde 64'lük bir dereceyle elde etmişti çünkü otonom bir fren sistemi sunmuyor. Fiat, 124 Spider için beş yıldızlı bir derece istiyorsa donanımına sadece otonom frenleme eklemesi gerekiyor.

Konfor & Yol Tutuş

Fiat 124 Spider'da yol tutuş odaklı olarak tasarlanan önde çift salıncaklı arkada ise çoklu bağlantılı bir süspansiyon sistemi sunuluyor. Süspansiyon, viraj alırken oluşan yüksek G kuvvetleri altında dahi toe açısını (tekerleklerin ön taraflarının arka taraflarına oranla kapalılık miktarı) korumak amacıyla lastiklerden gelen yanal kuvvetten yararlanacak şekilde tasarlandığından, her türlü virajda standart bir otomobile oranla çok daha yüksek bir denge elde ediliyor. Süspansiyon sistemine ek olarak direksiyon sistemi de özel olarak tasarlanarak otomobilin yönlendirme kabiliyeti en üst düzeye çıkarılmış. Hem hafif, hem de hassas tepkilere sahip çift pinyonlu elektrik destekli direksiyon sistemi ile 124 Spider, tüm yol tutuş hissini tam ve doğru şekilde sürücüye aktararak performanslı kullanımlarda dahi spor bir otomobilden beklenen direksiyon hissini kesintisiz olarak sürücüsüne sunuyor. Bu otomobilin asli görevi hızlanma ya da motor gücü değil. En büyük amacı eğlenceli bir sürüş sunuyor olması.

124 Spider kâğıt üstünde güçlü gözüken fakat yolda o kadar da performans gösteremeyen bir motora sahip olsa da her virajda gaza ufak dokunsanız dahi arka tarafını bırakabilen bir otomobil. Yani performans tarafındaki eksiğini, eğlenceli sürüşü ile kapatmasını iyi biliyor. Özellikle ESP sistemini kapattığınızda her virajda drift yapıyormuş hissini size tattırıyor. Kontrol edilmesi kolay olan 124 Spider, net direksiyon sistemi ile komutlarınıza iyi bir şekilde karşılık veriyor.

Eğer amacınız bir otomobilde sadece eğlence ve dikkat çekmekse 124 Spider sizin için biçilmiş kaftan. Fakat konfor, ergonomi ve yaşam alanı gibi ihtiyaçlarınız varsa ikinci otomobiliniz olarak tercih edebilirsiniz.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.