Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Yorumları

Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Yorumları

Skoda'nın 2000 yılından bu yana ürettiği Fabia modeli, artık üçüncü nesline kavuştu. Her açıdan daha olgun bir otomobil olan Skoda Fabia, özellikle konforlu yapısıyla farklı alternatif arayışında olanların aklını çelebilir.

Tasarım
Skoda'nın yeni tasarım DNA'sı aslında, Octavia modeliyle yaklaşık 2 sene önce oluşmuştu. Octavia'yı Rapid takip etti; daha da atletik bir Skoda imajı çizen modellerse Fabia ve üçüncü nesil Superb olacak. 

Gerçekten de bir önceki nesil Fabia için sadece “sevimli” tanımlaması yapılabilirdi. Şimdiyse karşımızda bakışlarıyla ciddiye alınmak istenen bir otomobil var. LED gündüz farları otomobilin şehir içindeki prestijini yükseltecek kaliteye sahip. 

Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Yorumları
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Yorumları

Yüksek cam çizgisiyle de oldukça iyi görünen Fabia'nın stop grubu ilk nesil Fabia'ya önemli göndermelerde bulunuyor. Aynı şekilde profilden bakıldığında bagaj kapağının aşağı doğru sert bir açı yapması ve sivri arka kapı camı köşeleri Favorit'e olan saygısını dile getiriyor. Bagaj kapağındaki kesikli çizgiler de Fabia'nın özgün görünümüne katkıda bulunuyor. Fabia istenildiği takdirde test otomobilimizden daha eğlenceli bir görünüme de bürünebiliyor; isterseniz farklı tavan ve jant rengi kombinasyonlarıyla da Fabia'yı satın alabiliyorsunuz.

İç Mekan

Skoda'nın “basitlik” konsepti, iç mekânda da vuku buluyor. Her şey yerli yerinde ve kullanması zor olan hiçbir şeye burada yer yok. Önde ve arkada yeteri kadar diz ve baş mesafesiyle yeterince ferah. Koltuklar orta sertlikteki yapısıyla ve ergonomik tasarımıyla rahat ettiriyor. Test otomobilimizdeki bej döşeme ve piyano boyamalı kokpit kombinasyonu atmosfere kaliteli tatlar katıyor. Gayet iyi görünen kokpitte sert plastikli malzeme kullanılmış; neyse ki kalite anlamında problemsiz. Direksiyon simidi diğer Skoda modellerinden tanıdık ve şık görünüyor; gösterge tablosunun takibi kolay. Sürücü camı dışındaki camların tek dokunuşta açılıp kapanmamasıysa sıkıcı. Havalandırma kumandalarını kullanmak da kolay. Yeni 6,5 inç büyüklüğündeki multi medya ekranıysa yüksek çözünürlüklü yapısı ve fazlasıyla hassas dokunmatik kullanımıyla birçok üreticiye ders verecek kadar başarılı. Müzik sisteminin ses kalitesinin de gayet iyi olduğunu belirmek gerekiyor. Buradan araçla ilgili birçok bilgiye erişilebiliyor ve MirrorLink özelliğiyle telefon ekranı buraya yansıtılabiliyor. İrili ufaklı eşya gözleriyle iç mekanda hayatı kolaylaştıracak çözümlere yer verilmesi sevindirici. Sadece anahtarsız çalıştırma sunulmasına rağmen otomobilde geleneksel bir anahtara yer verilmesine anlam veremedik. Depo kapağındaki buz kazıyıcı da artık bir Skoda geleneği olmuş durumda ve kış aylarında hayatı kolaylaştıracak minik bir detay. 306 litrelik bagaj 3 kişinin eşyalarını alabilecek nitelikte ve burada da önemli bir sıkıntı yok.

Motor

Fabia'da, artık yeni VW grubu tüm otomobillerde yer verilen, revize edilmiş 1,2 litrelik turbo beslemeli benzinli TSI motor görev alıyor. Bu motor, dört silindirli ve manuel şanzımanlı versiyondan farklı olarak DSG şanzıman seçeneğinde 4600 d/d ile 5600 d/d aralığında 110 HP güç üretimine sahip. 1400 d/d ile 4000 d/d aralığında 175 Nm tork, 7 ileri çift kavramalı şanzımanla ön tekerleklere aktarılıyor. 

Alt devirlerden 4000 d/d dolaylarına kadar nefesi kesilmeyen motor özellikle şehir içinde keyif verici bir performans veriyor; dizel motorlara benzer bir karakterle üst devirlerde nefesi kesilen motorun işbirlikçisi çift kavramalı şanzımansa hiç olmadığı kadar konforlu çalışıyor. Kalkışlar artık ani değil ve oldukça sakin gerçekleşiyor. İlk iki vites dışında vites değişimlerini hissetmek mümkün değil ve işini iyi yapıyor. 300 km'yi aşkın şehir içi deneyimimizde Fabia 100 km'de ortalama 7,4 litrelik bir tüketim değerine imza attı ki bu değer İstanbul dışına çıkıldığında 6,5 litre seviyelerine kadar gerileyebiliyor.

Güvenlik

Skoda Fabia 2014 yılında katıldığı Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldızla ayrılmış. Önden çarpışma testlerinde sürücü ve ön yolcunun göğüs bölgesinde baskı görülmüş, yandan çarpmalarda da omuz bölgesinde zedelenmeler gözlenen Fabia'nın kamçı etkisi testlerinde ön kafalıkların başarılı, arka kafalıklarınsa yetersiz olduğu not edilmiş. İkincil çarpışma önleme sistemiyse Euro NCAP tarafından ödüle layık görülmüş.

Konfor & Yol Tutuş

Otomobilin iç mekanına yansıyan rüzgar, motor ve yuvarlanma sesleri, bir önceki nesle göre hatırı sayılır derecede azaltılmış ve yüksek hızlara çıkılmadığı sürece huzurlu bir ortamla karşılaşılıyor. Sunulan konfor donanımları da küçük sınıf için yeterli. Küçük sınıfta hemen hemen tüm otomobil dinamik yanıyla övünürken Fabia aslında tam tersi bir formülü tercih ediyor ve oyunu konfor tarafına veriyor. Süspansiyon sistemi gerçekten de birçok küçük sınıf üyesinden daha iyi bir darbe sönümleme yeteneğine sahip. Gerek kısa yol dalgalanmaları, gerek kasis ve çukurlarda Fabia'nın birçok kompakt sınıf otomobilden dahi daha olgun davrandığını söylemek gerekiyor ve sistem sınıf standartlarına göre bakıldığında sessiz çalışıyor. Gövde salınımı fazla olsa da yol tutuşu da sınıf standartlarında olan Fabia, kardeşleri gibi limitleri aşıldığında arkadan kayma eğilimine girse de ESP erken devreye girerek sürüş güvenliğinin tehlikeye atılmasını engellemek için elinden geleni yapıyor. Direksiyon sistemi direkt çalışıyor; geri bildirim konusunda pek iç açıcı görünmüyor ve yol ile tutunma kayıpları hakkında bilgi veremiyor.

Teknik Özellikler
Motor: 1.2 TSI 
Motor Hacmi: 1197 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 110 HP 4600 d/d 
Maksimum Tork: 175 Nm 1400 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 9,6 s
Maksimum Hız: 196 km/s

Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,8 lt
Şehir Dışı: 4,1 lt
Karma: 4,7 lt
Test: 7,4 lt

Uzman Yorumu

Skoda’nın 20 yıllık süreç içerisindeki gelişimi gerçekten ilgi çekici. Fabia da bu gelişime 2000 yılından bu yana önemli katkılar sağladı ve artık en olgun dönemine erişti diyebiliriz. Daha dinamik tasarımı ve duygulara nispeten daha iyi hitap eden ayrıntılarıyla Fabia, daha fazla tüketicinin kalbini çalacaktır. İç mekanıysa yeterince geniş ve kullanışlı; yeni multi medya sistemiyse bence birçok markaya ders verecek kadar başarılı kullanım özelliklerine sahip. 1,2 litrelik TSI motor, eskisine oranla artık daha az tüketiyor ve daha sakin davranıyor, DSG şanzıman da artık hiç olmadığı kadar konforlu hissettiriyor. Konfordan bahis açılmışken; süspansiyon sisteminin sessiz çalışma karakteri ve darbe sönümleme kabiliyeti önemli derecede beğenimi kazandı diyebilirim. Eğer küçük sınıfta konforlu bir otomobil arayışındaysanız ve siz de benim gibi gereksiz derecede dinamizme motive olmuş sürüş özelliklerinden sıkıldıysanız Skoda Fabia’yı kesinlikle gözden kaçırmayın derim.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.