Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Yorumları

Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Yorumları


Geçtiğimiz aylarda yapılan lansman ile makyajlı yüzüyle merhaba diyen Peugeot 508, 2010 yılında 407 ve 607 modellerinin yerini alarak markanın D segmentindeki tek temsilcisi olmuştu. Sınıfında Mondeo, Latitude, Passat ve Superb gibi güçlü rakipleri bulunan 508 makyajla birlikte güncelliğini korudu. Peki; Peugeot 508 rakiplerinden farklı olarak ne sunuyor?

Tasarım

Tüm markalarda olduğu gibi 508'de makyajla birlikte daha dinamik bir yapıya kavuştu. Ön bölümdeki en belirgin fark ise ızgara grubu oluyor. Daha keskin hatlarla tasarlanan ızgara üzerine marka logosunun da entegre edilmiş olması farklılık olarak göze çarpıyor. Tamponun alt kısmı ise siyah plastik detay olarak boydan boya uzatılmış. 


LED gündüz farlarının sis farlarının üzerine konumlandırılması buranın bütünlüğünü bozmazken, yeni LED farlarının da otomobilin teknolojilik yönünü vurgulamış. Yan bölümde önden arkaya doğru uzanan keskin hatlar selefiyle benzerlik gösteriyor. Marka 16 inç olarak üç, 17 inç olarak dört, 18 inç olarak üç ve 19 inç olarak ise tek seçenek jantları kullanımınıza sunmuş. Arka bölümde değişim olarak ise stop grupları göze çarpıyor. Aslan pençelerini andıran stoplar selefinden farklı olarak LED teknoloji ile desteklenmiş. Difizör kısmında da değişimler yapılarak iki yana uzatılmış. Peugeot 508; 4830 mm uzunluğa, 1828 mm genişliğe 1456 mm yüksekliğe ve 2817 mm aks mesafesine sahip. Böylece, yeni Peugeot 508'in uzunluğu ön dingil çıkıntısı üzerinde 16 mm ve arka dingil çıkıntısı üzerinde 22 mm olmak üzere toplam 38 mm arttırıldı.

Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Yorumları
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Yorumları

İç Mekan

Selefiyle birebir benzer bir iç mekanla misafirlerini karşılayan Peugeot 508'in farklılıkları detaylara gizlenmiş. İlk olarak orta konsoldaki ekran artık dokunmatik olarak satın alınabiliyor. Bu ekranın Access versiyonundan itibaren standart olması dikkat çekiyor. Bu sistem sayesinde navigasyon, klima ve radyo buradan kontrol edilebiliyor. Sistemin menü geçiş hızlarında bir parça yavaş kaldığını da belirtmek gerek. Bir başka değişim olarak vitesin hemen arkasındaki bölüme kapaklı bir cep yerleştirilmiş. Güzel bir detay ancak bu bölgeye bozuk paralarınızdan başka bir şey sığmıyor. Kolçakta da bir başka alan sunulmuş ancak buranın da sınırlı alan sunduğunun altını çizelim. Malzeme kalitesi ve işçilikten ödün vermeyen Peugeot 508 selefindeki gibi Head-Up display ve benzer gösterge panelini bu modelde de sunmuş. Head-Up display sayesinde modelin hız göstergesini gözlerinizi yoldan ayırmadan takip edebiliyorsunuz. Bu bölümün kontrast ve yükseklik ayarını da park freninin hemen altındaki çekmeceden yapabiliyorsunuz. Deri koltuklar kalite çizgisini arttırıyor ancak uzun süreli seyahatlerde terletebiliyor. Ayrıca koltukların ısıtmalı olduğunun da altını çizelim. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Arkadaki oturan yolcuların baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamamaları için tavanın baş bölümüne denk gelen kısmı oyuk şekilde tasarlanmış. Küçük ama can alıcı bir detay. Model bagaj alanı olarak ise 473 litre bir alan sunmuş. Bu değerler ile Peugeot 508 rakiplerinin gerisinde kalıyor. 

Motor

Peugeot 508, üç dizel bir de benzinli motor olmak üzere 4 seçenekle çıkıyor. Test konuğumuz olan model ise selefinden çok iyi tanıdığımız 1.6 litre e-HDI motora sahip. Start&Stop desteği olan bu ünite 3600 d/d'de 115 bg güç, 1750 d/d'de ise 270 Nm tork değeri sağlıyor. Auto6R yerine markanın yeni şanzımanı olan ETG6'ya yer veren Peugeot, 508'in 0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniye olarak ölçerken maksimum 197 Km/s hız değerine sahip olduğunu belirtmiş. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.6 litre olarak belirlenmiş. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6 litre, performanslı kullanımlarda ise 7.2 litrelik tüketim değerleri elde ettik.

Güvenlik

Peugeot'nun yeni amiral gemisi 508, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak kendini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Peugeot 508'in kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508'un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.


Konfor & Yol Tutuş

Yumuşak süspansiyonlarla asfaltta konforlu bir şekilde ilerleyen Peugeot 508 sessiz iç mekanıyla dikkat çekiyor. Deri koltuklar konfor çıtasını arttırırken ekstra baldır desteğine ihtiyaç duyan ön yolcu ve sürücüye ayarlanabilir koltuklarla destek olmuş. 120 Km/s hıza kadar rüzgar, motor ve yol sesi almayan 508 sadece vites geçişlerinde şanzımanın karakterinden kaynaklanan yığılmalar konusunda sıkıntı yaşatıyor. Virajlarda sınırlıları aşılmadıkça sorun yok. Ancak model fazla zorlandığında önden kaymalar yaşatabiliyor. ESP sistemi bu konudaki en büyük yardımcınız.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.