BMW 220 D M Sport Yorumları

BMW 220 D M Sport Yorumları

Uzun yıllar 3, 5 ve 7 serisi ile mücadele veren BMW, şimdilerde 4 serisi ve yeni çıkardığı 2 serisi ile otomobil severlerin başını döndürmeye devam ediyor. 2 serisi olarak gelen bu model 1 serisinin sedan versiyonu olarak göze çarpıyor. 6 çeşit donanım paketine sahip olan modelin Türkiye'ye özel donanımının da olduğunun belirtmemiz gerekiyor. Model sadece 2 litre dizel motor seçeneği ile satın alınabiliyor. Test konuğumuz da BMW modellerinden çok iyi hatırladığımız 2.0 litre 184 Bg gücündeki ünite ile geliyor. M Sport donanımlı olan BMW 220D göründüğü kadar başarılı mı?

Tasarım

Bir BMW klasiği Angel farlar yine aynı klasik böbrek ızgaralarının yanında konumlandırılmış. Far grubunun 4 serisi ile benzer olduğunun da altını çizelim. M Sport donanım ile gelen tampon tasarımı kışkırtıcı. Daha büyük hava kanallarına sahip bu tampon kıvrımlarıyla da otomobile dinamizm katmış. yan bölümde 18 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. BMW Line'ları ve donanım paketlerine göre farklı jant seçenekleri de mevcut. Yan bölümde yine önden arkaya doğru uzanan keskin bir hat göze çarpıyor. Tavan çizgisi ise modelin Coupe karakterini desteklemek için arka bölüme doğru alçalarak ilerliyor. Arka bölümde de ailesinden daha farklı stop grubu göze çarpıyor. M Sport paket kapsamında gövdeden farklı difizör ve krom egzoz sahibi olunabiliyor. Buradaki difizörün M Sport paket olmasına rağmen sade kalması can sıkabilir. Model, 4432 mm uzunluğa, 1774 mm genişliğe, 1418 mm yüksekliğe ve 2690 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model 1 serisinden 108 mm daha uzun, 9 mm daha geniş, 3 mm daha alçak ve aynı uzunlukta aks mesafesine sahip.

BMW 220 D M Sport Yorumları
BMW 220 D M Sport Yorumları

İç Mekan

Kokpit konusunda model farklılık taşımıyor. 1 serisinden hatırladığımız görsel yeni bir otomobil için oldukça demode. Model bir tek M Sport olduğundan dolayı sportif direksiyonuyla dikkat çekiyor. İç mekanın malzeme kalitesi ise BMW standartlarında. Yine M Sport paket kapsamında Alkantara döşemeler ve koltuklar ön plana çıkıyor. Ayrıca mavi dikişli koltuklar son derece şık bir görünüm sağlamış. Kapı kollarında ve ön yolcu önündeki krom görselli kaplamalar farklı renklerde değiştirilebiliyor. Konsolun ortasında alışıldık bir tasarım hakim. Eskimeye yüz tutan bu tasarım işlevsellik konusunda başarılı. Kapı kenarlarında ve vites bölümünde küçük eşya gözleri tatminkar. Arka bölüm alçalan tavan nedeniyle ilk etapta baş mesafesi korkusu yaşatabilir. Fakat arkada oturan insanların baş mesafesi tavan bölümünde yapılan içe doğru bombe ile iyileştirilmiş. Diz mesafesi konusunda da modelde sıkıntı yaşanmıyor. Modeldeki bagaj hacmi ise 390 litre olarak belirlenmiş. Bu alan 1 sersindeki bagaj hacminden 30 litre fazla. 

Motor

BMW 220D'de markanın başarılı işler çıkarmış dizel motoru olan 2.0 litrelik ünite bulunuyor. 4000 d/d'de 184 Bg güç ve 1750 ila 2750 devir bandında ise 380 Nm tork değeri sağlayan motor 230 Km/s maksimum hıza ve 7.1 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.2 litre olarak belirlenmiş. 380 Nm tork değerine sahip bu motor alt devirlerde size maksimum destek sağlıyor. Üst devirlerde de başarılı olan model az da olsa dizel olduğunu hissettiriyor. Model ile sakin kullanımlarda 5,4 litrelik tüketimler elde etmek mümkün. Performanslı kullanımlarda 7,8 litrelik değerler elde ettik. BMW modellerinden alıştığımız sürüş modları BMW 220D'de de yer alıyor. Sport Plus ve Eco Pro modları arasında değişen bu sistem vites kolunun hemen yanından kontrol edilebiliyor. Eco Pro modunda ekonomi odaklı olan model Sport Plus modunda performansını zirveye taşıyor. 

Konfor & Yol Tutuş

Model yol tutuş anlamında takdiri hak ediyor. Çift kademeli ESP ile sınırlı kayma imkanı sunan BMW 220D'nin istendiğinde ESp sistemi tümüyle kapatılabiliyor. Servotronic direksiyon sayesinde direksiyonun sertliği hıza göre otomatik olarak değişiyor. Bu doğrultuda park yeri ararken veya park ederken manevralar kolaylaşıyor. Uzun far fonksiyonu ve adaptif farlar ise dış konfor donanımı arasında. İçeride ise yan destekli koltuklar oldukça başarılı. Virajlarda sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Yol sesi almayan mode;l rüzgar sesini yüksek hızlarda bir parça kabin içine yansıtıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.