Hyundai i20 1.4 Yorumları

Hyundai i20 1.4 Yorumları

Geçtiğimiz yıl Kasım ayında yapılan bir lansman ile basına tanıtılan Hyundai i20 tamamıyla yenilenmiş yapısıyla karşımıza çıkıyor. Minik ve şirin yapısından kurtulup artık daha olgun bir tasarıma kavuşan model iç hacmiyle de üst sınıf otomobillere kafa tutuyor. Getz modelinden sonra piyasaya sürülen i20 Avrupa'da oldukça popülerdi. Pratik kullanımı, değişen tasarımı ile bakalım yeni model neler vadediyor?

Tasarım

Yuvarlak hatlar yerini daha keskin tasarım diline bırakmış. Kesinlikle bir önceki nesle göre büyüyen boyutlar dikkat çekiyor. Yeni Hyundai i20, 4035 mm uzunluğa, 1734 mm genişliğe, 1474 mm yüksekliğe ve 2570 mm aks mesafesine sahip. Selefine göre 40 mm uzatılan yeni i20, 24 mm daha geniş, 16 mm daha alçak ve 45 mm daha uzun aks mesafesine sahip. 

Ön bölümde Elantra'dan hatırladığımız far üstündeki kaş şeklinde aydınlatma dikkat çekiyor. Gündüz farları olarak ilk etapta nitelendirebilirsiniz ancak onlar farın hemen altındaki konuma LED olarak yerleştirilmiş. Projeksiyon şeklindeki farlar bu kombinasyonu tamamlarken altıgen ızgara geniş bir ağzı andırıyor. Yan bölümde selefinde düz inen arka kapı çizgisi yeni nesilde omuz hizasında ok şeklinde bir tasarıma kavuşmuş. 

Hyundai i20 1.4 Yorumları
Hyundai i20 1.4 Yorumları

LED sinyaller yan aynalara konumlandırılmış. Ayrıca otomatik kapanıp açılması da onun artı özelliği. Arka bölümde selefinde dikey olarak yerleştirilen stop grubu, yerini yatay yerleşime bırakmış. Ayrıca bagaj kapağı üzerine uzayan stoplar yükleme alanının geniş tutulmasını sağlamış. C sütunu arka camla bütünlük oluşturmak üzere piyano siyahı olarak tasarlanmış. Bu kapaklarda renk seçeneği sunulmamış.

İç Mekan

Yeni Hyundai i20 ailedeki modelleri anımsatan bir iç tasarımla bizleri karşılıyor. Direksiyon sistemi i10 modelinden tanıdık. Üzerindeki kumanda yerleşimi başarılı. Kullanım konusunda rahat ve tuşlar otomobilin birçok özelliğini kontrol edebilmenizi sağlıyor. Gösterge paneli okunaklı ve hemen ortasında yol bilgisayarı bilgilerinin alındığı bir ekran sunulmuş. Müzik sistemi selefine göre daha yukarı konumlandırılmış. Elantra'da gördüğümüz ekran burada da kullanılmış. Üst donanım seviyesinde sunulan bu ekran USB ve SD kart girişi ile zenginleştirilmiş. Dokunmatik özellikli bu ekranın hassasiyeti ve ses kalitesi tatminkâr. Otomatik şanzıman kolu selefinde oldukça kabaydı. O da elden geçirilerek daha zarif bir yapıya kavuşturulmuş. Selefinde yol bilgisayarı konsolun üst bölümünde sunuluyordu. Yeni tasarımda bu gösterge paneline taşınırken, havalandırma ızgaraları da müzik sisteminin hemen üzerine konumlandırılmış. Eşya gözü konusunda vites önü, kapı iç cebi ve kolçakta yeteri kadar alan sunulmuş. Malzeme kalitesi konusunda model tatminkâr. Ağırlıklı olarak sert malzemeler kullanılmış ancak kalite algısı vasat değil. Geniş camlar sayesinde ferah bir atmosferin sunulduğu iç mekânda kullanılan panoromik cam tavan ferahlık çıtasını daha da yükseltmiş. Bu donanım için 2.500 TL'yi gözden çıkarmak gerekecek. Hyundai i20'de 301 litrelik bir bagaj hacmi sunulmuş. Selefine göre 6 litre artan bu hacim, segmentinde iddialı olan Volkswagen Polo, Renault Clio ve Ford Fiesta'dan daha büyük. 

Motor

Test aracımızda 1.4 litre, atmosferik, benzinli motor bulunuyordu. Sadece otomatik şanzıman seçeneğiyle satılan bu ünite 6000 d/d'de 100 Hp güç, 4000 d/d'de ise 134 Nm tork değeri sağlıyor. 4 ileri eski nesil, otomatik şanzımanla desteklenen ünite 170 Km/s hız değerine sahip. Benzinli ünite düşük tork sebebiyle alt devirlerde oldukça cansız. Sakin kullanımda model 7,8 litre tüketirken, performanslı kullanımlarda 9,5 litreleri görmek hayal değil. 

Konfor & Yol Tutuş4

Modelde orta sertlikte süspansiyonlar kullanılmış. Süspansiyon sönümlemeleri başarılı şekilde iyi ayarlanmış. Ayrıca çukurlar çok derinleşmezse sessiz çalışma konusunda tatminkâr. Yalıtım konusunda yol, rüzgâr ve motor sesi selefine göre daha az iç mekâna yansıyor. Sert koltuklar yorulmayı geciktirirken; yan destekleri özellikle virajlarda fazlasıyla size destek oluyor. Limitleri zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Standart sunulan ESP sistemiyle model sizi güvende tutuyor. Fren dozlama konusunda başarılı. 

Teknik Özellik
Motor: 1.4 Mpi 
Motor Hacmi: 1368 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 100 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 134 Nm 4000 d/d 

Performans 
Maksimum Hız: 170 km/s

Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 9,2 lt
Şehir Dışı: 5,3 lt
Karma: 6,7 lt
Test: 7,8 lt

Uzman Yorumu

Yeni Hyundai i20 tamamen kabuk değiştirmiş. Tasarım olarak selefinden daha başarılı. LED gündüz aydınlatmaları ön far grubuna entegre edilmiş. Ek olarak kaş şeklindeki aydınlatmalar da modele farklı bir hava katmış. Bunun başlangıç donanımından itibaren sunulduğunun altını çizelim. Geniş camlar ve cam tavan modelin iç mekânına ferahlık katıyor. Önde ve arkada oturan bireylere sunulan alan göz dolduruyor. Arkadaki diz mesafesi konusunda da sınıfının en iyilerinde. Ayrıca cam tavanın panoromik olması artı bir avantaj. Ortadaki dokunmatik ekran, kullanım konusunda başarılı. Bu ekranın geri park kamerası olarak kullanılmasını beklerdim. Modelde şu an sadece manuel klima sunuluyor. 4 kollu direksiyon ele iyi oturuyor. Dar sokaklarda manevralar oldukça rahat. Süspansiyon sistemi sessiz çalışıyor ve orta sertlikte olması yol tutuş konusunda büyük katkı sağlıyor. Otomatik şanzıman sadece 1.4 litre üniteyle sunuluyor. 1.2 litrede sunulması şu an için beklenmiyor. 1.4 litrelik motor atmosferik olduğundan dolayı alt devirleri sevmiyor. Devirli kullanımlar da yüksek tüketim rakamlarını doğuruyor. Ek olarak hala 4 ileri klasik otomatik şanzımanın kullanılması modelin hem tüketim hem de performansını etkiliyor. Rakiplerinin düşük hacimli turbo motorlar ve gelişmiş şanzımanlar sunması modelin elini zayıflatıyor. Panoramik cam tavanın da satın alınmasıyla 53.500 TL seviyesini geçen bir fiyat etiketi karşımıza çıkıyor. Fiyat konusunda rakiplerine yakın değerler sunarken böyle başarılı bir tasarımın acilen düşük hacimli turbo motor ve gelişmiş otomatik şanzımanlara sahip olması gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.