Toyota Corolla Yorumları

Toyota Corolla Yorumları

İlk kez 1966 yılında satışa sunulan Toyota Corolla, 50. yılını özel bir seri ile kutluyor. Ülkemizde de kısa bir süre önce satışa sunulan bu özel seri daha çok görsel farklılıklara sahip. Geleneksel Toyota sağlamlığına sahip olan modelde hem benzin hem de dizel motor seçenekleri sunuluyor.

Tasarım

Toyota Corolla ilanları da testleri de gösteriyor ki, Japon markasının bu modeli ülkemizde çok seviliyor. Aileler için mükemmel bir kombinasyon sunan araç, tasarım konusunda da kendini sürekli yeniliyor. Marka, şimdi ellinci yılına özel bir versiyon sunuyor. Son model Toyota Corolla'dan ufak tefek farklarla sunulan bu modeli Murat Tosun test etti. 


Toyota Corolla Yorumları
Toyota Corolla Yorumları


Toyota Corolla 50 yıllık hayatında tasarım olarak önemli gelişmeler gösterdi. İlk nesillerdeki çekingen hatlarından farklı olarak güncel model dikkat çekme konusunda çok iddialı bir otomobil halini aldı.

Modelin keskin çizgilerinin de katkısıyla yeni nesil Corolla biraz erkeksi hatlara sahip olsa da kadınların da beğenisini kazanma konusunda sıkıntı çekmiyor.

Corolla 50. Yıl Modelinin Farkı Ne?

Corolla 50. Yıl versiyonunda standart modelden farklı olarak 50. Yıl logolarına yer verilirken kapı kolları gibi birkaç noktada krom görünümlü eklentiler kullanılmış. Test aracındaki gibi canlı renk seçenekleri ile de sportif görünümünü pekiştiren otomobilde yeni tasarımlı jantlarla da sportifliğe vurgu yapılmış. Standart modelde 16 inçlik jantlara yer verilirken kullanıcılara test aracındaki gibi 17 inçlik lastik alternatifi de sunuluyor. 

Corolla'nın Japon karakterine vurgu yapan çekik far tasarımının kullanıldığı araçta arkada ise önden farklı olarak büyük stoplara yer verilmiş. Aracın önü ne kadar Japonsa arkası da o kadar Avrupai. Profilden bakıldığında ise geniş çamurluklar sayesinde güçlü görünüm fark ediliyor.

Aracın tasarımında hoşa gitmeyecek tek detaysa profilden bakıldığında 17 inçlik jantlar kullanıldığında bile tekerlek ve davlumbaz arasındaki boşluğun fazla olması ve aracın havada kalan görüntüsü.

İç Mekan

Yeni Corolla iç mekanda oldukça geniş alan sunuyor. Son model Corolla iç mekanda özellikle de bagajda çok başarılı. 

Toyota Corolla'nın 2700 mm dingil mesafesi var. Bu geniş açıklık sayesinde iç mekanda 5 kişi bile konforlu yolculuk yapabiliyor. Gerek diz gerekse baş mesafesi konusunda bir eksiklik hissettirmeyen Corolla'da Japon otomobillerinin neredeyse hepsinde olan koyu renk kullanımı ise ferahlığı azaltan bir detay. Toyota bunu önlemek için iç mekanda mavi detaylara yer vermiş. Camların büyük yapısı sayesinde iç mekana giren ışık miktarı da beklentileri karşılıyor. 

Geniş ve sürücünün kolayca düğme ve şalterlere ulaşabildiği orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik kalitesi Alman rakiplerle baş edecek kadar yüksek. İç mekanda duyulan tıkırtıların ise neredeyse hiç olmaması aracın kaliteye verdiği önemin bir kanıtı. Orta konsolun merkezindeki renkli ekranın kullanımı oldukça kolayken dokunma hassasiyeti sınıf ortalamalarını karşılıyor. Onun altındaki klima kumandaları ise pek çok rakibinden daha kolay kullanıma sahip ve klimanın çalışma kapasitesi oldukça yüksek. Corolla iç mekandaki eşya gözlerinin sayısı ise sınırlı ancak gözlerin hacimleri yeterli. 

Toyota Corolla'nın bu özel versiyonunda sunulan donanım ve aksesuar oldukça zengin. Araçta konfor ve güvenlik elemanlarının neredeyse eksiksiz sunulması ise farklı tüketici beklentilerini karşılama konusunda modelin bir eksiği olmamasını sağlamış. 

Motor

Toyota Corolla motor konusunda da Türk tüketiciye uygun bir araç. Zaten gördüğü talepte Corolla'nın motor özelliklerinin büyük payı var. 

Toyota Corolla'da 1.33 ve 1.6 lt benzinli ile 1.4 litrelik dizel motorlar sunuluyor. 50. Yıl Corlla versiyonunda ise 1.33 litrelik model alınamıyor. Hem 1.6 litrelik benzinli motor hem de 1.4 litrelik dizel ünite ise manuel veya otomatik şanzıman alternatiflerine sahip. 

Bizim test ettiğimiz versiyon ise 1.6 litrelik benzinli motora ve Multidrive S isimli otomatik vites kutusuna sahipti. 

132 HP güç üreten Corolla motorun devir çevirmeyi seven yapısı kullanım keyfini artırmasına rağmen üretilen 160 Nm tork bu araç için oldukça az. Eski Corolla modellerinde kararsız yapısı ve gürültülü olması nedeniyle pek çok kez eleştirilen otomatik vites kutusu ise bu nesilde elden geçirilmiş ve ortaya motorla daha uyumlu bir şanzıman çıkmış. Elbette bu şanzıman aracı bir performans canavarına dönüştürmese de konfor beklentilerini karşılama konusunda yeterli bir ünite. 

Alt devirlerden itibaren devir çevirmeyi seven motor manuel kullanıma da izin veren vites kutusuyla şehir içinde yeterli performansı sunuyor. Aracın fabrika verisi 190 km/s'lik maksimum hızı da yeterli. Ancak yüklü durumlarda 160 Nm'lik torkun yetersiz kalması nedeniyle performans düşüyor ve yakıt tüketimi artıyor. Fabrika verisi 100 km'de ortalama 6.1 lt yakıta ihtiyaç duyan otomobil, reel sürüş koşullarında 7.7 lt civarında tüketiyor ki bu sonuç da yüksek değil.

Güvenlik

İlk kez 1998 yılında EuroNCAP tarafından çarpılma testine alınan Toyota Corolla o dönem 3 yıldız almıştı. 2002 yılında 4 ve 2007 yılında ise aynı testten 5 yıldız almaya hak kazanan model, 2013 yılında güncel versiyonla girdiği testten de 5 yıldız almaya hak kazandı.

Corolla 50. Yıl'ın zengin standart donanımında ABS, EDB, ESP, yokuş kalkış sistemi, ön çarpışma önleyici sistem, acil fren uyarı sistemi, fren destek sistemi, şerit takip sistemi, geri görüş kamerası, 7 havayastığı, Isofix bağlantı noktaları gibi pek çok aktif ve pasif güvenlik elemanı sunuluyor. Aracın güvenlik anlamında eksiksiz bir otomobil olduğunu bilmek yolcularına da sürüş esnasında büyük güven veriyor.

Konfor & Yol Tutuş

Toyota Corolla konfor odaklı bir otomobil. Aracın motor ayarlarından direksiyonuna kadar bunu hissediyorsunuz. Japon modellerinin pek çoğunda görülen gürültülü çalışan süspansiyon ve iç mekana yansıyan lastik ve yol gürültüsü bu araçta sizi rahatsız etmiyor. Sürat arttıkça içeriye gelen gürültü artsa da şehir içinde olumsuz bir durumla karşılaşmıyorsunuz.

Direksiyonun turunun yeterli olması sayesinde 4.6 metrelik aracı en dar alanlarda bile sorunsuzca kullanmak mümkünken virajlarda konfor ayarları nedeniyle çok fazla performans beklememek gerekiyor. Yola sağlam basan yapısıyla dikkat çeken Corolla'da önde bağımsız McPherson, arkada ise burulma kirişli bir süspansiyon sistemi görev yapıyor. Zorlanmalarda önden kontrollü kayan Corolla bu gibi durumlarda ESP ile hemen izine dönüyor. Islak zeminlerde ise aracın 17 inçlik lastikleri başarılı su tahliyesi sayesinde olumsuz bir durumla karşılaşmamanızı garanti ediyor.

Toyota Corolla zaten iyi bir otomobildi. Seriye eklenen bu özel versiyonla ile albenisini daha da artırmış. Araçta sunulan yeni renkler ve neredeyse eksiksiz donanımı sayesinde kalite algısı yükselirken hem dizel hem de benzinli motor alternatiflerinin olması daha fazla tüketiciye ulaşmasını sağlıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.