Renault Megane Sedan Yorumları

Renault Megane Sedan Yorumları

Türkiye'de en çok satan araçlar listesinde Renault'un Megan modelinin sedan kasası hep var. Daha çok dizel motorla tercih edilmesine rağmen Megane'da sunulan 1.2 litrelik benzinli motor ve ona eşlik eden 7 ileri oranlı EDC vites kutusu bir üst sınıf konforu sunmasıyla Türk ailelerinin tüm ihtiyaçlarına cevap verebiliyor.


Tasarım

Renault Megane modelleri uzun bir süredir hayatımızda. Sedan, HB ve SW karoserle alınabilen Megane ailesinde bir önceki nesilde isim değişikliğine gidilmiş ve sedan model Renault Fluence ismiyle satılmıştı. Aslında o model Megane değil, Samsung Motors'dan alınan bir araçtı. Sonuçta o model de ülkemizde yüksek satış adetlerine ulaşmış olsa da Avrupa'da özellikle tasarımı nedeniyle tam olarak başarılı olmamıştı. Yeni Megane tasarımında bu konuda ders alan Renault, tasarıma büyük önem vermiş. Zira, artık modellerinde premium üreticiler gibi ortak bir marka yüzü kullanmaya başlayan Fransız üretici bu sayede bir tasarım dili oluşturmayı da başardı.


Megane HB ile aynı çizgilerle hazırlanan 2017 model Megane Sedan, arkasındaki nispeten uzun bagaj kapağına rağmen kardeşiyle benzer görüntüsünü korumasıyla son derece sportif görünüyor. Aracın önden arkaya bütünlük içindeki tasarımında Talisman modeliyle olan benzerlik sayesinde de kalite çıtası yukarı taşınmış.

Önde büyük C şekilli farlar ve marka logosuna yer verilirken arkada bagaj kapağı boyunca devam eden stop grubu kullanılmış. Gece bile kolayca görünen bu stoplar güvenlik konusunda Megane'a ilave puan kazandırıyor. Megane sedan mı Fluence mi diyorsanız; Öncüsünün tasarımı dikkate alındığında Megane Sedan, Fluence'ın hantal görüntüsünü toprağa gömmeyi başarmış. Bu yeni Megane sedanın fiyatı hakkında da olumlu düşündürüyor.

İç Mekan

İç mekan denilince biz Türkler için şu sorunun cevabı önemli: Yeni Megane Sedan'ın bagajı ve iç mekan genişliği nasıl?

Dış tasarımlarında çoğunlukla zamanın ötesinde çizgiler kullanan Renault, iç mekan tasarımlarında da yenilikçi olmaya başarıyor. Megane ailesinde dokunmatik tabletvari bir ekranla araç içi kumandaların yapılmasını sağlayan Renault, Sedan versiyonda da buna bir de geniş yaşam alanını ekleyerek Türk ailelerinin ihtiyaçlarına cevap verme konusunda eksiksiz bir otomobil hazırlamış. Aracın arkasındaki 503 litrelik yükleme alanının kolay kullanımlı olması sayesinde 5 kişilik yolculuklarda bile bavullar sorun olmuyor. 

Gerek önde gerekse arkadaki yaşam alanında eksiği olmayan Megane Sedan'ın malzeme kalitesi konsolun üst kısmında oldukça iyi iken aşağılara doğru sertleşiyor. Aracın rakiplerinden düşük kalan fiyatı dikkate alındığında bu durum kabul edilebilir. Montaj noktalarında da oldukça iyi işçiliğin olduğu Megane Sedan'da iç mekanda tıkırtı seslerinin duyulmaması da işçiliğin yüksek oluşunu kanıtlıyor. 

Kimileri için son derece kolay kullanımlı ve teknolojik olan büyük ekranı ise baz modelde sunulmuyor. Baz versiyonlarda alışagelmiş klima butonları ve müzik sistemine yer veriliyor. Bu ekrana alışmak için ise biraz yol yapmakta fayda var. Zira, dokunma hassasiyeti çok yüksek olmadığı için alışma süresince arada gözü yoldan ayırmak gerekebiliyor.

Motor

Renault motorları düşük tüketimleriyle ün yapmıştır. İster dizel isterse de benzinli motorlu bir Renault sahibi olun, bilirsiniz ki aracınız tüketimiyle cep dostu olmayı başaracaktır. Zira, Megane Sedan modelinde motor da böyle bir konfor sunuyor. Kullanılan 1.2 litrelik motor böyle bir güç ünitesi.

130 HP güç ve 205 Nm tork üreten motor gücünü yere 7 ileri oranlı EDC çift kavramalı vites kutusu ile aktarıyor. İlk hareket anından itibaren turbo sayesinde sınıfına göre yüksek bir hızlanma isteği olan Megane, 11 saniyenin altında 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. Elbette bu değerden daha iyi sonuçları olan rakipleri olsa da bunun karşılığında Megane Sedan 100 km'de ortalama 5.4 litre yakıta ihtiyaç duyuyor.

Reel kullanımlarda ise bu sıcak yaz günlerinde bile 6.5 litreyi aşmayan sonuçlara imza atılabiliyor ki bu da çok iyi bir değer. Sarsıntısız ve hızlı vites geçişleriyle iç mekanda konforu artıran EDC vites kutusu ise araçla yapılan sürüşlere büyük keyif sağlıyor. Daha önce kullanılan CVT vites kutularına kıyasla EDC vites kutusu Megane Sedan'ın turbo benzinli motoruyla büyük uyum içinde

Güvenlik

Euro NCAP testlerinde en fazla 5 yıldız alan markalardan olan Renault güvenliğe hep büyük önem veriyor. Henüz Sedan model Euro NCAP çarpışma testine girmemiş olsa da HB kardeş bu teste 2015 yılında girdi ve 5 yıldız almaya hak kazandı. Megane HB yetişkin korumasından % 86 başarı elde etti.

Sedan model test edilmemiş olmasına rağmen aynı alt yapıyı ve güvenlik donanımlarını kullandığı için benzer sonuç alması kesin gibi. Megane modelinde ABS, ESP, Acil Fren Destek Sistemi, sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, perde havayastıkları, çocuk koltuğu sabitleyici, hız ayar ve sınırlayıcı, adaptif hız sabitleme, yokuş kalkış destek sistemi, geri görüş kamerası, yorgunluk tespit sistemi, eller serbest park sistemi, güvenli mesafe uyarı sistemi, Pure Vision Full LED ön farlar, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi versiyona bağlı olarak sunuluyor. Rakiplerine kıyasla aktif ve pasif güvenlik donanımlarında eksiksiz bir otomobil olan Megane Sedan baz versiyonda bile günümüzün tüm gerekli aktif ve pasif güvenlik donanımlarını sunmasıyla öne çıkıyor.

Konfor & Yol Tutuş

Renault Megane Sedan 4.6 metrelik boyuyla çok da küçük olmayan otomobil. Buna karşılık aracın başarılı açıları sayesinde dar alanlarda bile görüş açıları oldukça iyi. Hassas çalışan park sensörleri ve turu fazla direksiyon sayesinde dar alanlarda manevra yapmak sorun olmuyor. Geniş boyutlarına rağmen sürücüden gelen performanslı kullanım isteklerine de kayıtsız kalmayan Megane Sedan, özellikle virajlarda oldukça etkili bir tablo çiziyor.

Aracın yana yatmayan karoseri ve yola iyi tutunan lastikleri sayesinde viraja giriş ve çıkış hızınız çok değişmeden ilerleyebiliyorsunuz. Zorlanmaya başladığında önden kayan Megane, bu gibi durumda hızlı çalışan ESP sayesinde kolayca izine dönüyor. Orta sertlikteki süspansiyonlarıyla iç mekana süspansiyon gürültüsünü yansıtmayan modelin üst donanım paketinde sunulan 18 inçlik jantlarsa görünüme katkı sağlasa da özellikle arka koltuk konforunu önemli ölçüde tırpanlıyor. Bu nedenle araçta 17 inçlik jantları tercih etmekte fayda var. Sürat arttıkça iç mekana yol ve rüzgar gürültüsünü yansımaması ise Megane Sedan için konforu artıran bir detay olarak karşımıza çıkıyor. Bu sessiz yapı sayesinde aracın iç mekanındaki konfor da önemli ölçüde artıyor.

Renault Megane Sedan ülkemizin en çok tercih edilen modellerinden. Daha çok dizel motorla tercih edilmesine rağmen 1 yılda 20 bin km’den az yol yapanlar için 1.2 litrelik benzinli motor ekonomik karakteriyle de çok iyi bir seçim olacaktır. Motorla uyumu yüksek EDC vites kutusu ve geniş yaşam alanı ile Megane Sedan Türk ailelerinin ihtiyaçlarını tek bir otomobilde toplamayı başarmış.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.