Dacia Sandero Stepway yorumları

Dacia Sandero Stepway yorumları

Son zamanlarda otomobil fiyatları aldı başını gidiyor. Ancak Dacia gibi markalar iyi ki var. Dacia gibi markalar uygun fiyatlı arabalar almamızı sağlıyor. Bunlardan birisi de Dacia Sandero Stepway. Uygun fiyatlı ama asla ucuz bir araba değil.


Tasarım

Dacia Sandero Stepway'in tasarımı konusunda ilk söylenecek şey, bu aracın kompakt sınıfta hakkı yenen bir otomobil olduğunu düşünüyoruz. 

Dacia Sandero Stepway yorumları
Dacia Sandero Stepway yorumları

Sanderonun Olumsuz İmajının Nedeni Ne Olabilir?

Markanın uygun fiyat politikası nedeniyle çoğu insanın aklında Sandero hakkında olumsuz bir imaj çizilmiş. Dacia markası sanılanın aksine ürettiği sağlam ve dayanıklı modellerle uzun yıllar size eşlik edebilen güçlü bir yol arkadaşı. Sandero modelinde de durum farklı değil. Pek çok ülkede kendisini kanıtlamış olan Sandero kısa süre önce makyajlandı ve daha dinamik bir yüze kavuştu. 

Makyajlı Sandero ilk önce dikkat çeken yeni ve daha iddialı krom ön ızgara olmuş. Bununla birlikte gündüz LED farları araca eklenmiş. Arka kısım da bu yeni tasarımdan payını almış. Dacia Sandero Stepway tasarımındaki SUV görünümü ve maceracı havasını korumuş. Bu yenilenmeyle daha dinamik ve modern bir otomobil olmuş. Aslında araçta yapılan değişiklikler sınırlı olsa da etkisi fark ediliyor. Dacia Sandero'nun yan tasarımıysa, maliyet düşürme kaygıları sebebiyle çok düz tasarlanmış. 

İç Mekan

Dacia Sandero Stepway'in makyajlı versiyonunda da yine sert plastik malzeme tercih edilmiş. Bu durum maliyeti düşürmek açısından kaçınılmaz bir son. Yenilenen Sandero iç mekanda, havalandırma ızgaraları, orta konsol, dört kollu direksiyon simidi ve döşemeler dikkat çekiyor. Bu yenilikler iç mekandaki kalite algısını artırmış durumda. 

Dacia Sandero Stepway'de versiyona göre değişen özellikler de yer alıyor. Bizim konuğumuzda geri görüş kamerası, navigasyon ve 7 inç dokunmatik ekran bulunuyordu. Küçük bir revizyondan geçen bu sistemin görsel ara yüzü güncellenmiş. Sistemin dokunma hassasiyeti ve hızıysa ortalamalarda. Kullanımı ise yerleşimi nedeniyle çok kolay değil.

Dacia Sandero Stepway'in yaşam alanı tasarımı konusunda çekici detaylara sahip. Ancak bizim ilk dikkatimizi çeken genişlik oldu. Sürücü ve yolcu tarafında geniş bir kullanım alanı sunulurken bu durum aynı şekilde arka yolcular içinde geçerli.

Motor

Dacia'nın motoru nasıl, Stepway ne kadar yakıyor gibi sorularla sık karşılaşıyoruz. 

Dacia, ilk kez Easy-R adı verilen yarı otomatik vitesi Sandero ile Türkiye'de satışa sundu. Bizim konuğumuz ise benzinli 0.9 litrelik turbo motor 90 HP güç ve 140 NM tork üreten versiyon oldu. Bu motora Easy–R otomatikleştirilmiş manuel şanzıman eşlik ediyor. Dacia Sandero Stepway'in fabrika verilerine göre 0–100 km/s hızlanması 11.0 saniyede gerçekleşiyor. Yine fabrika verilerine göre yakıt tüketimi ise şehir içinde 5.7 litre, şehir dışında 4.7 litre ve ortalama yakıt olarak ise 5.1 litrelik değerlere sahip.

Alt devirleri canlı olan motor performanslı kullanmak istediğinizde belli limitlere kadar bu konuda beklentileri karşılıyor. Motorun hacminin küçük olması devir çevirme kapasitesini de sınırlıyor. Şanzıman da performans odaklı değil, ekonomi odaklı ayarlandığı için vites geçişleri çok hızlı değil. İlk iki vitesin geçişleri biraz sarsıntılı olsa da üst viteslerde herhangi bir olumsuzluk yaşamıyorsunuz. Performans değil de ekonomik tüketimi seçen ayarlar sayesinde yaptığımız 100 km'lik ortalama testte 6.2 litre tüketimle yetinebildiğini gördük.

Güvenlik

Dacia Sandero Stapway güvenlik konusunda arkasından çok atılıp tutulan bir araç. Peki, neye göre yapılıyor bu değerlendirmelerGenellikle kulaktan kulağa yayılan ve gerçek verilere dayalı olmayan bilgilerle yapılıyor.

Şimdi gerçek verileri sunalım: Dacia Sandero ABS, acil fren destek sistemi, ESP, elektronik patinaj önleme sistemi ve yokuş kalkış destek sistemleri ile donatılmış. Dacia Sandero, Euro NCAP çarpışma testine 2013 yılında girdi ve bu testten 4 yıldız alarak ayrıldı.

Konfor & Yol Tutuş

Dacia Sandero Stepway'in yürüyen aksamı darbe emiş konusunda genel olarak oldukça iyi. Aracın süspansiyon sistemi hafif sert ayarlara sahip ve karoserin darbe emişi sırasında iç mekandaki konforunu azaltmaması olumlu. Derin ve seri çukur geçişleri sırasında bile konforlu olmayı başarıyor.

Uygun fiyatına rağmen bu tip bir özelliği sahip olması onun en önemli artıları arasında yer alıyor. Yüksek bir yapıda olmasına rağmen modelin yol tutuş karakteri de ortalamaları yakalıyor. Direksiyon çok hisli olmadığı için şehir içinde yeterli olurken, yüksek süratlerde yetersiz kalabiliyor. Buna karşılık dar alanlarda sizi yormadan park manevralarını gerçekleştirmenizi sağlayacak şekilde hafif bir şekilde kontrol edilebiliyor.

Otomatik şanzımanıyla Dacia Sandero Stepway şehir içinde kolay kullanılan bir araç arayanlar için biçilmiş kaftan. Her şeyden önemlisi de bu aracın uygun bir fiyat etiketi var. Günümüzde onun satışa sunulduğu fiyata neredeyse küçük sınıfta yer alan bir araç bile bulmak imkansız hale geldi. Dacia Sandero Stepway arazi aracına gönderme yapılan tasarımıyla da beğeni kazanıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.