Opel Mokka 1.6 CDTI Yorumları

Opel Mokka 1.6 CDTI Yorumları

Firmaların küçük crossover tutkusu artarak devam ediyor. Opel'in Gamma 2 platformu üzerine geliştirilen araç ilk kez 2012 yılında tanıtılmıştı. Geçen yıllar içinde motor gamı sebebiyle eleştirilen araç en sonunda markanın yeni 1.6 litre dizel motoruna ve motorla kombine edilen otomatik şanzımanıyla sahne aldı. Test konuğumuz da bu model

Tasarım
Modern SUV'lardan birisi olmanın temel şartı güçlü bir görünüme sahip olmak. Opel, Mokka modelinde bu formüle fazlasıyla sadık kalmış. 

Ön bölümde özellikle büyük ızgara üzerine nikelajla konumlandırılmış marka logosu dikkat çekiyor. Motor kapağı üzerindeki keskin hatlar ve şişkin çamurluklar otomobilin kaslı yapısını vurguluyor. Geriye doğru uzanan ön far grubu akıcı tasarımı desteklerken, ön çamurluktan arkaya doğru uzanan keskin çizgi ise dinamik yapıya destek veriyor. 

Opel Mokka 1.6 CDTI Yorumları
Opel Mokka 1.6 CDTI Yorumları

Mokka, srka bölümde ise ön tasarıma göre sadece bir görselle bizi karşılıyor. Tampon ile “U” şeklinde bütünlük sağlayan stop grubu ve krom görünüm verilen difüzör arka bölümde dikkat çeken detaylar arasında. Boyutlarına baktığımızda ise Opel Mokka, 4278 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1658 mm yüksekliğe ve 2555 mm aks mesafesine sahip.

İç Mekan

Opel Mokka'nın iç mekan tasarımı markanın genel trendini taşıyor ve diğer modellerine benziyor. İç mekân ergonomi anlamında sıkıntı yaratmazken, orta konsol daha önceki modellerde eleştirdiğimiz gibi tuş karmaşası devam ediyor. Alışkanlık gerektiren bu butonlar aracı ilk kez kullananları zorluyor. Orta konsolda, kapı kenarlarında bolca irili ufaklı gözlere yer verilmiş. Sürüş pozisyonu konusunda ayarlanabilir koltuk ve direksiyon ile kısa sürede tercihinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ayrıca koltukların yanlarında bulunan destekler ideal sürüş pozisyonunuzu destekleyen başka bir detay. Dış mekanda alçalan tavan ve yükselen omuz çizgisi klostrofobik bir arka bölüm oluşmasına sebep olmuş. Opel Mokka, 356 litrelik bagaj hacmine sahip.

Motor

Test ettiğimi Mokka'nın motoru kaputunun altında Opel'in yeni dizel motoru görev yapıyordu. 1.6 litre hacmindeki motor 3500 d/d'de 136hp güç, 2000 d/d'den itibarense 320 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 6 kademeli otomatik bir şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor. Bu motor manuel vites opsiyonuyla satın alınmak istenirse 4x4 çekiş de tercih edilebiliyor. Motorun alt devirlerinde az da olsa bir cansızlık var. Ancak daha sonra hem çok istekli bir şekilde hızlanıyor hem de otomatik şanzımanla uyumu başarılı. Fabrika verilerine göre araç 0'dan 100 km/s hıza 10.9 saniyede ulaşıyor. Motor sakin kullanıldığında otomatik şanzımana karşın ekonomik olmayı başarıyor. Biz şehir içinde rahatlıkla 6.3 litre tüketim ortalaması yakalayabildik.

Güvenlik

Opel'in küçük ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro Ncap'den 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka yolcuya maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her uzvuna maksimum seviyede güvenlik sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye güvenlik sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesinin iyi desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel Mokka, sürücü aktif hız sınırlaması, sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve güvenlik asistanları ile 5 yıldız almayı başarmıştır.

Konfor & Yol Tutuş

Karoser yapısı sebebiyle Opel, Mokka'da orta sertlikte bir süspansiyon kullanmış. Böylece hızlı virajlarda yana yatma azaltılmış. Düzgün asfalt zeminlerde araç konforlu sürüşler vaat ediyor. Fakat kısa aks aralığı sebebiyle bozuk seminde özellikle arkada oturanların fazlasıyla zıpladığını söylemeliyiz. Yol tutuşu konusunda yüksek yapısı ve dar iz genişliği nedeniyle başarılı grafik çizemeyen Mokka, bolca önden kayma yaşamanıza sebep oluyor. Ayrıca direksiyon sistemi de hisli değil.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 CDTI 
Motor Hacmi: 1598 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 136 hp 3500 d/d 
Maksimum Tork: 320 Nm 2000 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 10,9
Maksimum Hız: 188 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 6,1 lt
Şehir Dışı: 4,5 lt
Karma: 5,1 lt
Test: 6,3 lt

Uzman Yorumu

Mokka’yı ilk test ettiğimde aracın çekici görünümüne karşın motor seçenekleriyle sınıfta kaldığını yazmıştım. İşte beklenen kan şimdi geldi. Biraz gecikmeli de olsa 1.6 litre dizel motor bu araca çok yakışmış, Tek veya çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanların baskın olduğu bir alana klasik tork konvertörlü ünite ile giren Opel, yakıt tüketimi düşünüldüğünde bir risk almış. Ancak şanzıman ve motorun uyumu başarılı, tüketim değerleri şanzımanın sunduğu konfor karşısında cüzzi kalıyor. Aracın tek sorunu bence sürüş dinamikleri. Kısa aks sebebiyle bozuk zeminlerde zıpladığını hissediyorsunuz. Ki bu sorun bu segmentteki tüme rakiplerinde de yaşanıyor. Ayrıca Mokka’nın fiyatları da bir hayli yüksek. Neredeyse aracın fiyatı bir üst segmentteki crossoverları zorluyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.