Mercedes-Benz CLA180 CDI Yorumları

Mercedes-Benz CLA180 CDI Yorumları


CLS serisinin alternatifi olarak görünen CLA piyasaya çıktığı ilk andan itibaren özellikle tasarımıyla dikkat çekti. Ailenin 1.6 litre benzinli motorunun gücü arkasına alan modelin Türkiye şartlarında akaryakıt fiyatları sebebiyle satış rakamları törpüleniyordu. Marka bunun üzerine Renault ile olan ortaklığı doğrultusunda 1.5 litre dizel üniteyi CLA modelinde de sunmaya başladı.

Tasarım

A serisine hatırlatan ön yüz, petek şeklindeki ızgara ve nikelaj detaylar ile şık kılınmış. Mercedes modellerinden alışık olduğumuz büyük logo ızgara üzerinde yerini almış. Kaput üzerinde ve tamponda bulunan keskin çizgiler modeli agresif bakışlara kavuşturmuş. 

LED destekli gündüz farları bu bölüme ayrı bir hava katmış. Yan bölümde keskin hatlar ve çok kollu jant grubu ile sportif ruh desteklenmiş. Bu otomobilde CLS serisini çağrıştıran en önemli detay ise arka stoplar oluyor. Bagaj çizgisi de bu iddiayı destekliyor. Sportiflik anlamında modele artı katan “U” şeklindeki bagaj ağzı buraya yükleme yapılırken sıkıntı oluşturabilir. 

Mercedes-Benz CLA180 CDI Yorumları
Mercedes-Benz CLA180 CDI Yorumları

Boyutlarına baktığımızda Mercedes CLA 180, 4630 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1432 mm yüksekliğe ve 2699 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi A3 sedandan 174 mm daha uzun, 19 mm daha dar, 16 mm daha yüksek, 62 mm daha fazla dingil mesafesine sahip.

İç Mekan

Kardeşi A serisi rüzgarları iç mekanda da kendini gösteriyor. Direksiyon, havalandırma kanalları tamamen aynı. Okunaklı gösterge panelleri başarılı. Panelin ortasındaki ekrandan ise yol bilgisayarı notlarına ulaşabiliyorsunuz. Orta konsoldaki ekran sonradan eklenmiş hissini çağrıştırıyor. İlk makyajla ekranın çözünürlüğünün ve işlevinin güncellenmesi şart. Orta konsoldaki joystick kumanda yardımıyla buraya erişim mümkün. Geri park kamerası olarak da kullanılabilen ekran müzik sistemi kapalıyken vitesi “R” konumuna getirdiğinizde çalışmıyor. Küçük bir detay ancak büyük eksiklik. Küçük eşya gözü konusunda Mercedes-Benz CLA 180 cüretkar. Bunu özellikle vites topuzunu direksiyon arkasına taşımaya borçlu. Kapı iç cepleri de bu konuya destekçi. Önde sunulan alan yeterli. Ancak arkada sunulan baş mesafesi alçalan tavan çizgisi sebebiyle uzun boylu yolcuları rahatsız edecektir. Bagaj bölümünde ise arka alanın dar yapısının aksine CLA rakibi A3 sedana 45 litre fark atarak 470 litre gibi büyük bir hacmi size sunmayı başarıyor. Fakat yükleme ağzı sebebiyle bagajın kullanımı çok kolay değil.

Motor

Mercedes-Benz CLA180'de 1.5 litre motora yer verilmiş. 4000 d/d'de 109 PS güç üreten ünite 1750 ile 2500 devir bandı arasında 205 Nm tork değeri sağlıyor. 7 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen ünite, 0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniyede tamamlarken maksimum 205 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.1 litre olarak belirlenmiş. Alt devirlerden itibaren gücü hissettiren ünite ile sakin kullanımlarda 6.2 litre, performanslı kullanımlarda ise 7.4 litre gibi değerlere imza attı. 

Güvenlik

Model 2013 yılında girdiği testten 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpmalarda sürücünün göğüs yolcunun ise sol kaval kemiği dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlayan model, yandan araç ile çarpmalarda tüm eklemlere maksimum koruma sağlamıştır. Sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine sınırlı bel bölgesine ise yeterli koruma sağlamasıyla dikkat çeken model arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine tam koruma sağlamıştır. 

Konfor & Yol Tutuş

Mercedes-Benz CLA 180 CDI'da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu durum aracın konfor başlığını törpülemiş. Ancak modelin yol tutuş karakterine artı katmış. Hisli direksiyonla da birleşen bu avantaj virajlarda elinizi kuvvetlendiriyor. Modelin sınırları zorlandığında ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. ESP bu duruma anında müdahale ederek sizi rayınıza oturtuyor. Yalıtım konusunda sınıf ortalamalarında bir performans sunan CLA 180, yüksek devirlerde motor sesini kabine yansıtıyor. Ön yolcularda sıkıntı yaşanmazken arka bölümdeki misafirler düşük tavan yapısı sebebiyle sorun yaşıyor.

Test - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDITest - Mercedes-Benz CLA180 CDI

Uzman Yorumu

Alman üreticinin geniş kitlelere erişiminde A serisi ile kritik bir noktada bulunan CLA modeli 1.5 litrelik Renault motoruyla çok daha fazla başarı elde etme peşinde. Ama bu noktada markanın fanatikleri tarafından ağır bir şekilde eleştirildiğini de söylemeliyim. En ufak tasarrufun önemli olduğu dünya ekonomisinde bir markanın motor geliştirmek yerine iyi bir partnerden satın alması kadar mantıklı bir seçim yok aslında. Motorla ilgili Mercedes’in bir diğer handikabı ise şanzıman. Normalde 5 litre tükettiğini bildiğimiz 1.5 dCi motor CLA’da 6 litre dolaylarında bir tüketimle bizi karşılıyor. CLA’yı en çok eleştireceğim nokta ise konfor düzeyi. Aşırı sert süspansiyonlar araç içindekileri Türkiye gibi yaması bol yollara sahip ülkelerde yoruyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.