VW Jetta 1.6 TDI Highline Yorumları

VW Jetta 1.6 TDI Highline Yorumları

Alman üreticinin kompakt segment sedan modeli olan Jetta geçtiğimiz yıl yüzünü güncelledi. Filo satışları ile Türkiye'de en çok satan kompakt sedanlardan birisi olan Jetta bugün dizel seçeneği ile test konuğumuz. İşte izlenimlerimiz.

Tasarım

Jetta, makyajlanırken özellikle dış mekanda kozmetik değişikliklere gidilmiş. Önde radyatör ızgarası ve tampon yenilenmiş. Farlarınsa içi karartılmış ve yine iç tasarımı güncellenmiş. 

Farların içine LED gündüz aydınlatmaları konumlandırılmış. Yan tasarımda bir değişiklik olmazken, Highline donanımla birlikte arkada karartılmış camlar standart olarak geliyor. 


Arka tasarıma geçtiğimizde stoplardaki değişim gözlerden kaçmıyor. Eskisine göre daha köşeli hale getirilen stopların bagaj kapağına taşan kısmı da incelmiş. VW Jetta, 4659 mm'lik uzunluğu ile sınıfının en büyük aracı olma özelliğini sürdürüyor. 2651 mm'lik aks aralığında ise ondan daha büyük rakipleri bulunuyor.

İç Mekan

VW Jetta'nın iç mekanı da kozmetik değişimlerden nasibini almış. Direksiyon simidi yine 3 kollu. Ancak bu kez altı düzleştirilerek daha sportif görünen bir direksiyona geçilmiş. Orta konsoldaki en büyük değişim ise müzik sisteminde. Eski tek renk sistemin yerine renkli ve 6.5 inçlik bir sistem gelmiş. VW Golf'teki sistemi bekleyenler ise hayal kırıklığına uğrayabilir. Jetta'da daha az gelişkin Tiguan'dan tanınan sistem sunuluyor. Klima kumandaları da modernize edilmiş. Malzeme kalitesindeyse belirgin bir iyileşme yok. Jetta önde yeterli genişliği sunuyor. Arkadaysa bolca diz mesafesi bulunuyor. Neredeyse bacak bacak üstüne atmak bile mümkün. Baş mesafesi konusunda da sorun yaşanmıyor. Jetta'nın 510 litrelik bagaj hacmi makyajdan sonra da değişmemiş.

Motor

Makyajla birlikte değişmeyen en önemli parça motor kaputunun altında yer alıyor. Test aracımızda VW'nin artık rakipleri karşısında güçsüz kalan 1.6 litrelik motoru yer alıyordu. Bu motor 4400 d/d'de 105 hp güç, 1500 ile 2500 d/d arasındaysa 250 Nm tork üretiyor. Alt devirleri canlı olan motorun gücü 7 kademeli DSG çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman ile ön tekerleklere aktarılıyor. Motor ilk kalkışlarda tatmin etse de ara hızlanmalarda güçsüz yapısını hissettiriyor. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması 11.7 saniye. Allahtan motor ekonomik bir karaktere sahip. Gaz pedalıyla dost olunduğunda 5 litrelere kadar düşen ortalamayı karma kullanımda 6 litre olarak ölçümledik.

Konfor & Yol Tutuş

Jetta'da makyajla birlikte ESP sistemi tüm donanım seviyelerinde standart sunuluyor. Bu güvenliği artıran bir detay. Aracın süspansiyonları rakiplerine göre sert karakterli. Ama bu konforu düşürmemiş. Koltukların da yapısı uzun yolculuklarda yorulmayı engelliyor. Belirgin bir önden kayma eğilimi olan araç özellikle viraj çıkışlarında gaz pedalına basmanız ile orantılı olarak dışa doğru açılıyor. Aracın yalıtım düzeyi makyajla birlikte bir nebze artmış olsa da hala yol sesi kabinde duyuluyor.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 TDI 
Motor Hacmi: 1598 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 105 HP - 4400 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm - 1500-2500 d/d

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 11.7sn
Maksimum Hız: 190 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,6 lt
Şehir Dışı: 4,2 lt
Karma: 4,7 lt
Test: 6 lt

Uzman Yorumu

VW Jetta, markanın Meksika’daki fabrikasında üretiliyor. Bu sebeple işçilik düzeyi başarılı değil. Ayrıca malzeme kalitesi de özellikle kapı içlerinde rahatsız ediyor. Müzik sistemi revize edilmiş olsa da hala rakiplerinin gerisinde. Aracın motoru da artık eskidi. Rakiplerinin neredeyse hepsi VW Jetta’yı geride bıraktı. Zaten 105 hp’lik motorun nefesinin bittiğini kolayca hissediyorsunuz. Tüm bu eleştirilecek noktaya karşın Jetta hala segmentinin en çok satan modellerinden birisi. Bu bence VW’nin başarısı değil. İddialı modellere sahip rakiplerinin şapkayı önlerine koyup düşünmeleri şart. Pek çok alanda Jetta’dan daha iyi araçlara sahipler ama onun kadar neden başarılı olamadıklarını sormaları gerekiyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.