Honda Civic Sedan RS Yorumları

Honda Civic Sedan RS Yorumları

Yeni Honda Civic tasarımı en sonunda tam istendiği gibi oldu. Modelin satış rakamlarına baktığımız zaman bu aracın Honda'yı yeniden zirveye taşıdığını görüyoruz. Bu modelin en iddialı seçeneği olan Honda Civic Sedan RS ise başka bir şeye gerek kalmadığını gösteriyor.


Tasarım

2017 Civic modeli çok merak ediliyordu. Yeni Honda Civic'in fiyatı, tasarım özellikleri, donanım özellikleri ve yakıt tüketim laışkanlığı konusunda pek çok soru cevap beklerken araç tüketiciye sunuldu. Aracın sedan seçeneği ise konfor arayanların dikkatini hemen çekti. Murat Tosun, yeni Honda Civic Sedan testi ile akıllardaki soruları yanıtlıyor. 

Honda Civic Sedan RS Yorumları
Honda Civic Sedan RS Yorumları

Hayalinizde ikinci el Hıonda Civic almak varsa ya da yeni Civic sedan fiyatını öğrenmek istiyorsanız arabam.com sıfır kilometre ve ikinci el Honda ilanlarına bakabilirsiniz. Ayrıca Honda modelleri hakkında detaylı bilgi edinmek için Honda test sürüşü içeriklerini okuyabilirsiniz. 

Yeni Honda Civic Sedan tasarımını eleştirilenler var. Ama bu eleştirilere biz hiç mi hiç katılmıyoruz. Çünkü bu yeni tasarım anlayışı ile Honda markası Premium araçların yanına kendisini rahat bir şekilde taşıdı. Daha alçakta konumlandırılmış gövde yapısı sayesinde kesinlikle çok karizmatik görünüyor. Tüm detayları birbirine uyumu olacak şekilde tasarlanmış ve agresif detayları ile zorlanmadan beğeni kazanıyor.

Onun yüzüne baktığımız zaman atak karakterli olduğuna dair bir izlenime kapılıyoruz. Sportif tasarımı, yüz detaylarında net bir şekilde ortaya çıkıyor.

Kaslı yapısı, farların tasarımla olan uyumu, profil görünümüne başarılı bir şekilde geçiş yapan detaylarıyla iyi giyimli ve göze iyi görünen bir araç. Arka tasarımdaysa stop lambalarının tasarımına alışmak gerekiyor. Bu alışkanlık kazanıldıktan sonra aracın arka tasarımının da çekici olduğunu düşünüyorsunuz. Bu bölümde de sportif kimlik ön plana çıkarılmış durumda. 

İç Mekan

Yeni Honda Civic Sedan iç mekanda yaşam alanı tasarımı konusunda da çekici detaylara sahip. Ancak bizim ilk dikkatimizi çeken genişlik oldu. Sürücü ve yolcu tarafında geniş bir kullanım alanı sunulurken bu durum aynı şekilde arka yolcular için de geçerli. Arka tarafta üç yetişkin oturduğu zamanlarda bile kullanışlı bir alan var. Baş mesafesi gövdenin alçak yapısı ile sorun olabilir diye düşünüyorduk ama bu durumla da karşılaşmadık.

Tasarım detayları açısından kolay kullanılan bir yaşam alanı olarak beğenimizi kazandı. Dokunmatik ekranı kullanırken hiç sıkıntı yaşamadık. Genel olarak büyük kumanda elemanlarının kullanılmış olmasa ve kumanda sayısının az olması onun artılarından olmuş. Gösterge panelinin renkli yapısı kullanım sırasında keyif veren ve kolay okunan bir sistemi ortaya çıkarmış. Aracın kullanım şekline göre burada aydınlatma renkleri karşınıza çıkıyor.

Yeni Honda Civic direksiyon ve diğer ön konsol detaylarında da çok konfor odaklı ve şık bir anlayışla ilerlemiş. Vites konsolunun olduğu bölüm oldukça geniş ve arkasında da yine geniş eşya gözlerine ev sahipliği yapıyor. Direksiyon simidinin tasarımı da tam istediğimiz gibi. Yaşam alanının siyah renklere teslim olmuş olmasını ise sevmedik. Bunun yerine biraz daha aydınlık görünen detaylar hiç fena olmaz.

Motor

Yeni Honda Civic'in motor özellikleri de sevindirici detaylar içeriyor. 1498 cc hacmindeki benzinli motor onun en çok sevdiğimiz yanı oldu. 6000 d/d'ye çıkıldığında 182 HP güç üreten motor ürettiği her beygirin karşılığını veriyor. Gaz pedalına her dokunduğunuzda gücü ayağınızın altında hissetmenizi sağlıyor.

Honda Civic Hatchback ile onu ayrıştıran motor özellikleri, hem yakıt tüketimi konusunda hem de performans konusunda başarılı. 

Yeni Honda Civic'in Motor Özellikleri

182 HP güç üreten benzinli ünite aynı zamanda 1700 d/d'de 220 Nm tork sunuyor. Bu iki veri onu güçlü kılıyor ve RS takısını almasını zorlanmadan hak ediyor. Bu motor seçeneğiyle açıklanan verilere göre 200 km/s son hıza ulaşıyor. Bu hıza ulaşabileceğini yaptığımız testler sırasında ispat etti. Özellikle ani hızlanma ihtiyaçları sırasında CVT otomatik şanzımanın biraz bekleme yaşamasına rağmen her zaman istediğimizi bulduk.

Yeni Honda Civic'in Yakıt Tüketimi Nasıl?

Yakıt tüketimi açısından ortalama tüketimde 6 litre ile yetinebildiği belirtiliyor. Biz İstanbul'un kalabalık trafiği ve otobanla harmanladığımız 100 km'lik karma yol şartlarında test ettiğimizde tüketimi 8.1 litre olarak bulduk. Bu sonuçta bu gücün karşılığında oldukça iyi bir veri.

Güvenlik

Honda Civic çarpışma testlerinde güvenli bir otomobil olduğunu daha önce girdiği testlerde ispatlamıştı. 2012 yılında yapılan Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız almıştı. Yeni nesille ilgili bir çarpışma testine rastlayamadık ama bu testten de başarıyla ayrılacağını düşünüyoruz.

Konfor & Yol Tutuş

Ön süspansiyon sisteminde, McPherson, toe kontrol bağlantılı ve viraj denge çubuğu kullanılmış. Arka süspansiyon sistemindeyse çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyona ve viraj denge çubuğuna yer verilmiş durumda. Bu kombinasyon sayesinde ve gövdenin başarılı yapısı sayesinde izine çok sadık bir araç.

Onu yol dışına çıkarmak için gerçekten de bilindik tüm güvenlik tedbirlerini arkada bırakıp onu öyle kullanmak gerekiyor. Yani biraz kasıtlı olunması gerekiyor. Konfor konusunda sert özellikleri olması onun konforsuz gibi algılanmasına neden olabilir. Ama biz yaptığımız tüm testlerde özellikle kalabalık sürüşler yaptığımız sırasında konforun herkes için yeterli olduğunu gördük.

Honda Civic şikayetleri en çok CVT otomatik şanzımanı ile ilgili olarak karşımıza çıktı. 182 HP güç üreten motor, 1388 kg ağırlığıyla çok daha iyi bir hızlanma verisi olması gerektiği düşünülüyor. Aslında biz de aynı fikirdeyiz. Açıklanan veriler ışığında 0-100 km/s hızlanmasının 8.1 saniye olduğunu görüyoruz. Bundan daha iyi bir sonuç olmasa gerek diye düşünüyoruz. Ama sonrasında CVT otomatik şanzımanın sorunsuz bir çalışma karakteri ve dayanıklılığını düşündüğümüz zaman bundan vazgeçiyoruz. Çünkü otomatik şanzıman söz konusu olduğunda arıza yaparlar lafı bu şanzıman için geçerli değil.

Ülkemizde üretilen en iddialı araç Honda Civic Sedan olabilir. Buna 182 HP güç üreten RS versiyonu eklemesiyle birlikte günümüzde ülkemizde üretilen en güçlü otomobil unvanının da sahibi oldu. Kullanım ve sürüş keyfi konusunda çok iddialı bir araç. Yeni Honda Civic RS her özelliğiyle kullanıcısını ve yolcuları memnun edecek bir araç.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.