Honda Civic 1.6 Executive Yorumları

Honda Civic 1.6 Executive Yorumları


Japon Honda'nın efsane modellerinden biri olan Civic, özellikle dizel motorun yoksunluğuna rağmen başarılı işler çıkartmıştı. Hatchback versiyonuna gelen dizel ünite ile eli güçlenen model ne yazık ki bu motoru sedan versiyona entegre edemedi. Sedan ve dizel otomatik kombinasyonun sevildiği ülkede fazlasıyla handikap görünen bu durum yakıt fiyatlarıyla da tüketicilerin belini bükmeye devam ediyor. Honda bu doğrultuda BRC ile anlaşarak fabrika çıkışı ve garantiyi bozmayan LPG sistemini bu modelde sundu. Selefinde test etmiş olduğumuz bu versiyon şimdi makyajlı kasası ile test konuğumuz oldu.

Tasarım

Model makyaj ile birlikte sadece ızgara grubunda değişime uğramış. Selefinde düz bir çizgi halinde ızgara üzerinde boylu boyunca uzanan nikelajlı yapı “u” şeklinde tasarlanmış. Alt ızgarada ise boylu boyunca uzanan nikelajlı çizgi dikkat çekiyor. 

Makyajla birlikte içleri karartılmış ve daha egzotik tasarım çizgilerine sahip olan jant grubu da modele eklendi. Model, 4545 mm uzunluğa, 1755 mm genişliğe, 1425 mm yüksekliğe ve 2675 aks mesafesine sahip. Makyajlı Focus'dan 7 mm uzun, 64mm daha yüksek olan model aks mesafesi başlığında ise 27 mm daha büyük kalıyor.


İç Mekan

Civic Sedan makyajla birlikte “Executive” donanımı da beraberinde getirmiş. Bu donanımla test aracımız en büyük değişim olarak deri koltukları sunuyor. Kaliteli bir iç mekan sunan bu detay temizliği iyi yapılmazsa kısa sürede koku yapabiliyor. Ek olarak “Executive” donanım ile anahtarsız çalıştırma sistemi Honda Civic sedana dahil edilmiş. Kapı kolu üzerindeki bir tuş ile kapıları kilitleyebilir, aynı tuş ile kapıları açabilirsiniz. Ek olarak anahtar cebinizde araca binip direksiyon arkasındaki bir tuş ile otomobilinizi çalıştırabilirsiniz. Açık renkli döşemeler içeride ferah bir atmosferin oluşmasını sağlamış. Açılır tavan bu etkiyi ikiye katlamış. Ancak bu tavan teknolojisi fazla klasik kalmış. Hem panoramik hem de açılır tavanı bir arada sunan modeller mevcut. Model eşya gözü konusunda fazla cüretkar. Kapı iç cepleri ve vitesin önünde bolca alan mevcut. Kolçak ve torpido gözünde de daha fazla alan bulunuyor. Önde ve arkada sunulan alan sınıf ortalamalarında. Model bagaj alanı olarak ise 440 litre bir alan sunuyor. Bu değer ile makyajlı Focus'u geride bırakan model Volkswagen Jetta'nın gerisinde kalıyor.

Motor

Honda Civic Sedan'da 1.6 litre atmosferik bir motor kullanılıyor. 1598 cc motor, 6500 d/d'de 125 Ps güç, 4300 d/d'de ise 152 Nm tork değeri sağlıyor. 5 ileri klasik otomatik şanzıman ile kombine edilen Honda Civic Sedan, 0-100 Km/s hızlanmasını 9.9 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim değeri ise 6,8 litre olarak belirlenmiş. Fabrika çıkışı garanti bozmayan BRC LPG ile gelen yeni Honda Civic Sedan, simit şeklinde depoya sahip. Bu depo yedek lastik yerine konumlandırılmış ve bagajda yer kaplamıyor algısı yaratabilir. Ancak yedek lastiğin arka koltukların sırt kısmına entegre edilmesi az da olsa bir alan kaybına sebep olmuş. 30 litre depo hacmine sahip olan LPG istenirse 48 litreye kadar çıkarılabiliyor.

Güvenlik

Yeni Civic sedanın Euro Ncap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor. Hatchback kardeşinin test sonuçları ise şu şekilde; Önden çarpışma testinde Civic'in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde de iyi puanlar alan Civic'in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu görüldü. Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı boyun bölgesini mükemmel korudu.

Konfor & Yol Tutuş

Model orta sertlikteki süspansiyonlarıyla konforlu bir sürüş sunuyor. İçerideki deri detaylar ve koltuklar konfor algısını yükseltmiş. Orta sertlikteki süspansiyonlar virajlarda avantaj sağlayamıyor. Hissiz direksiyon ise can sıkan diğer detay. Modelin sınırları zorlandığında bolca önden kayma yaşattığı görülüyor. Yalıtım olarak gelişim sağlanmış ancak model hala motor, yol ve rüzgar sesini içeriye yansıtıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.