Volkswagen Arteon Yorumları

Volkswagen Arteon Yorumları

Aslında Arteon, CC'nin yeni nesli fakat Volkswagen yetkilileri aracı yepyeni bir model olarak tanıtıyor ve biz de buna saygı duyuyoruz. Saygı duymamızdaki en büyük sebeplerin başında ise Arteon'un tasarımı geliyor.


Tasarım

VW tasarımcıları, Arteon'u yaratırken safkan bir coupe'nin sahip olduğu sürüş keyfi ve lüks bir sedanın konforunu bir araya getirmeyi hedeflemiş. Bu nedenle Volkswagen Arteon'un tasarımı, konforla saf lüksün mükemmel uyumunu sunmayı başarıyor. 

Volkswagen Arteon Yorumları
Volkswagen Arteon Yorumları

Akıcı çizgilerle yaratılmış dış tasarım, eski Amerikanları andıran çerçevesiz yan camlar, çarpıcı fastback konsepti ve geniş iç mekân ile hedefe ulaşılmış gibi görünüyor. Arteon kesinlikle etkileyici bir görünüme sahip. Üstelik Arteon'da sunulan 2837 mm'lik uzun aks aralığı, sadece sportif ve göz alıcı tasarımı desteklemekle kalmıyor, otomobilin içerisinde daha fazla alana sahip olmanızı da sağlıyor.

Çerçevesiz yan camlar ise premium bir coupe'den beklediğiniz modern görünümü size sunuyor. Arteon bugüne kadar gördüğüm en çarpıcı Volkswagen tasarımlarından biri olabilir. Özellikle artık markanın da diğer modellerinde de kullanmaya başlayacağı ön yüzü, yolda gözleri üzerinize çekiyor. Profilden bakıldığında arkaya doğru alçalan tavan çizgisi, Arteon modelinin coupe gibi görünmesini sağlıyor. Arka taraf ise tasarımın en sade olan yeri. Volkswagen CC modeline oldukça benzeyen arka tarafta, büyük Volkswagen logosu ilk göze çarpan detaylardan biri

Passat'a göre 10 cm daha uzun olan Arteon, aks aralığı olarak da 5.0 cm daha uzun. Bu durum Arteon'a dışarıdan bakıldığında Passat'a göre daha heybetli durmasını sağlıyor. Uzayan aks aralığı aynı zamanda arka taraftaki yaşam alanını da ferahlatıyor. Yeni Arteon, zarafetini ortaya koyan Elegance ve dinamizmin simgesi R-Line olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle ülkemize geliyor. Ön tampondan başlayarak arkaya kadar uzanan dekoratif krom çıtalar ve mat krom görünümlü yan aynalar Elegance modelinde dikkatleri üzerine çekiyor. Standart olarak sunulan 19 inç alüminyum alaşımlı Chennai jantlar ve ön çamurlukta yer alan Elegance amblemi, bu paketin vurucu dış ayrıntıları arasında. R-Line donanım seviyesi ise Arteon'un tasarımının sportif görüntüsünü daha da artıran detaylar içeriyor. R-Line'ın radyatör ızgarasının üzerinde yer alan logo, aerodinamik ön tamponda yer alan parlak siyah ve C şeklindeki hava girişleri ve opsiyonel olarak sunulan koyu antrasit renkli 20 inç alüminyum alaşımlı Rosario jantlar, Arteon'un görünümünü daha da sportifleştiriyor.

İç Mekan

Sıfır Volkswagen Arteon fiyatından teknik detaylarına kadar son bir yılın en çok merak edilen otomobilleri arasına girdi. Sıfır km Volkswagen Arteon almayı düşünüyorsanız arabam.com sıfır km Volkswagen Arteon ilanlarını inceleyebilirsiniz. 

Kabine geçtiğimizde ise diğer Volkswagen modellerine benzer bir kokpitle karşılaşıyoruz.

Sade ve şık gözüken kabin tasarımının, Arteon gibi sportif bir modelde biraz daha kendinizi farklı hissetmenizi sağlayacak detaylara yer vermesini beklerdik doğrusu.

12 inçlik dijital gösterge paneline Tiguan ve Passat'tan alışığız. Çözünürlülüğü başarılı, istediğiniz bilgileri rahatça kontrol edebiliyorsunuz. 9.0 inçlik multimedya ekranı da yine arayüz ve çözünürlülük olarak sınıfının en iyilerinden biri 

Arteon'da malzeme ve işçilik başarılı. Eşya gözü olarak biraz sıkıntılı fakat sonuçta Arteon safkan bir aile otomobili değil ve bu yüzden bu konuda fazla eleştirilmeyi hak etmiyor. Arka tarafa geçtiğimizde ise uzayan aks aralığının etkisini çok daha iyi görüyoruz. Diz mesafesi beklediğimizden çok daha geniş. Arkaya doğru alçalan tavan sebebiyle uzun boylu yolcular için baş mesafesi biraz sıkıntı olabilir. 563 litrelik bagaj hacmi, Passat'ın az da olsa gerisinde fakat yeterli alanı sunuyor. Özellikle arka camla birlikte açılan bagaj kapağı eşya yüklemeyi kolaylaştırıyor.

Motor

Volkswagen Arteon motoru ülkemizde tek motor ve iki farklı güç çıkışıyla satılıyor. 2.0 litrelik turbo dizel motoru ister 150 HP'lik önden çekişli olarak, isterseniz de 240 HP'lik dört tekerlekten çekiş sistemiyle satın alabiliyorsunuz.

Test aracımızın kaputunun altında 240 HP güç üreten ve 500 Nm tork değerine sahip ünite bulunuyordu. Bu motor gücünü dört tekerleğe yedi ileri çift kavramalı DSG şanzıman üzerinden iletiyor. 500 Nm tork her devir aralığında başarılı bir ivmelenme sunuyor. Gaza tam bastığınızda sırtınızı koltuğa yapıştırmayı başaran Arteon, 0'dan 100 km/s hızlanmasını sadece 6.5 saniyede tamamlıyor.

Arteon Ne Kadar Yakıyor?

Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde güç kaybı yaşamadan hızlanan Arteon, dizel motorun avantajıyla da ortalama 5.9 litrelik bir tüketim değerine sahip. Bu değeri tutturmak pek mümkün olmasa da sakin kullanımlarda 7.0 lt/100 km'lerde gezebiliyorsunuz. Biraz gaza bastığınızda ise 10.0 lt/100 km'ye çıkabiliyorsunuz. 

Güvenlik

Phaeton artık ürün gamında olmadığından Volkswagen Arteon Almanların yeni amiral gemisi olarak görülüyor ve bu durumda da güvenliğe ayrı önem verildiğini düşünmek hiç de yanlış olmaz.

Arteon EuroNCAP Testlerinden Geçti mi?

EuroNCAP testlerinde beş yıldız alan otomobil, yetişkin yolcuların korunmasında yüzde 96, çocukların korunmasında yüzde 85 ve yayaların korunmasında yüzde 85'e ulaştı. Emniyet sistemleri EuroNCAP'ten yüzde 82 aldı.

Konfor & Yol Tutuş

Volkswagen Arteon başarılı yol tutuşuyla da övgüyü hak ediyor. Süspansiyon sistemi hem konfor hem de iyi yol tutuşu başarılı şekilde ayarlıyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin de yardımıyla viraj çıkışlarında gaza bastığınızda stabil şekilde yol alabiliyorsunuz. Arteon yalıtım anlamında da görevini iyi yapıyor. Motor ve yol sesi hemen hemen kabine hiç sızmıyor. Direksiyon sistemi sizden gelen tepkileri hızlı şekilde tekerleklere iletirken, hisli yapısı artı puan alıyor.

Fiyatlara baktığımızda Arteon 291 bin TL’den başlıyor ve en yüksek donanımla birlikte 323 bin TL seviyelerine kadar çıkıyor. Test aracımızdaki gibi 240 HP’lik versiyonu satın alırsanız 323 bin TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor. Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 336 bin, BMW 420d xDrive Gran Coupe 322 bin TL’lik başlangıç fiyatlarına sahip. Premium rakiplerinin fiyatlarına baktığımızda, Arteon’un bu güzel tasarımını, ülkemiz vergi sistemine uygun bir motor seçeneği gelmediği takdirde sokaklarda pek de fazla göremeyeceğiz gibi... Arteon hem tasarım hem de sürüş dinamikleriyle en beğendiğim Volkswagen modellerinden biri olmayı başardı. Fakat ülkemiz vergi sistemine uygun olmayan motor seçeneği yüzünden başlangıç fiyatı oldukça yüksek. 1.5 litrelik TSI motorun gelecekde sunulma ihtimali ise yüzümüzü güldüren önemli bir gelişme. Böylece fiyatı da daha uygun bir seviyeye çekilecektir.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.