Peugeot Partner Tepee Yorumları

Peugeot Partner Tepee Yorumları

Hafif ticari araçlar yollara ilk çıkmaya başladığında hedef kitleleri ağırlıklı olarak küçük işletmelerdi. Ancak zamanla bu tip araçlar geniş ailelerin günlük ihtiyaçlarını karşılayabilmek için evrimleşti. Peugeot'nun bu segmentteki temsilcisi Partner, ilk kez 1996 yılında yollara çıktı. 2008 yılında ikinci nesliyle tanıtılan araç bu yıl içerisinde makyajlandı ve güncel görünümüne kavuştu. Bu arada hatırlatmakta fayda var ikinci nesille birlikte Partner'ın camlı, binek modelleri ‘Tepee' ekiyle ayrılıyor.

Tasarım
İkinci nesil Partner daha yumuşak bir görünüme sahipti ve tasarımı nedeniyle olduğundan geniş görünüyordu. Makyajla birlikte bu his kaybolmuş. 

Köşeli bir form kazanan büyük farlar dikkat çekiyor. Radyatör ızgarasıdaysa markanın binek modellerindeki krom çerçeveye yer verilmiş. Ancak bu çerçeve ızgaranın tamamını değil de bir kısmını kaplıyor. Bu da garip bir görünüm yaratmış. 

Peugeot Partner Tepee Yorumları
Peugeot Partner Tepee Yorumları

LED tipi gündüz farları tamponun köşelerine, sis farlarının üstüne konumlandırılmış. Aracın yan görünümünde ciddi bir farklılık yok. Arka kısımda da değişim sınırlı. Dik inen stopların iç tasarımı yenilenmiş. Partner Tepee, 4380 mm uzunluğa, 1810 mm genişliğe sahip. Aks aralığı ise 2728 mm.

İç Mekan

Makyaj iç mekanda orta konsolda hissediliyor. Active donanımda opsiyonel, Allure donanım seviyesinde ise standart olarak sunulan SMEG 7 inçlik ekran orta konsola adapte edilmiş. Dokunma hissi zayıf kalan ekran yine de bir ticari araç için fazlasıyla yeterli bir donanım. Ekranın iki yanında havalandırma çıkışları bulunurken aracın gösterge tablosunda makyajla birlikte hiçbir değişim yaşanmamış. Partner Tepee'yi daha çok aile kullanımı için satın alacaklara önemli bir donanımdan söz etmemiz gerekiyor. Yine Active donanımda opsiyonel, Allure donanım seviyesinde ise standart olarak sunulan 3 parça, bağımsız, sökülebilir arka koltuklar ve ön koltuk arkasındaki açılabilir masalar hayatı kolaylaştıran, iç mekanı değişken kılan ayrıntılar arasında. Partner Tepee, 675 litrelik bagaj hacmine sahip. Arka koltuklar yatırıldığındaysa bu hacim 2650 litreye kadar yükseliyor. Aracın taşıma kapasitesi ise 737 kg.

Motor

Partner Tepee'de markanın DV6CTED kodlu, turbo, dizel motoru görev yapıyor. Euro 5 normundaki bu motor 3600 d/d'de 115 hp güç, 1500 d/d'de ise 240 Nm tork üretiyor. Overboost ile motor anlık olarak 270 Nm tork da üretebiliyor. Motorun gücü 5 kademeli manuel şanzımanla ön lastiklere iletiliyor. Alt devirleri canlı motor, uzun oranlı şanzımana karşın keyif veriyor. Şehir içinde çok sık vites düşürmek gerekmiyor. Fabrika verilerine göre araç 0'dan 100 km/s hıza 12.3 saniyede ulaşıyor. Tasarımı sebebiyle çok aerodinamik olmasa da Partner ekonomik bir araç. 6.3 litrelik test ortalamamız başarılı. Uzun yolda bu ortalamanın daha da düşeceği kesin.

Konfor & Yol Tutuş

Geçmişte ticari araçlar konforsuzdular. Ama artık hemen hemen hepsi günlük kullanıma uygun bir konfor düzeyi sunuyorlar. Partner'da bu konuda başarılı bir araç. Arka koltuklarda hafif zıplama yaşanıyor. Ancak arka sıradaki camların kelebek tipi olması bu çağda kabul edilemez bir donanım. Partner Tepee, hissiz bir reksiyona sahip. Hızlı virajlarda kullanıcını tedirgin etmeyecek düzeyde yana yatıyor. Çok zorlandığında önden kayma eğiliminde. ESP sistemi tüm donanımlarda standart olarak sunuluyor.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 Hdi 
Motor Hacm: 1560 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 115 hp 3600 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1500 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 12,3 sn
Maksimum Hız: 172 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 5,1 lt
Şehir Dışı: 5,5 lt
Karma: 6,3 lt
Test: 6,3 lt

Uzman Yorumu

Tamam; kabul ediyorum ticari araçlar otomobiller kadar hızlı yenilenmiyor. Bu sebeple 2008 yılından bu yana yollarda olan Partner Tepee’nin makyajla birlikte bir anda rekabetçi olacağını beklemek çok mantıklı değil. Aracın detaylarını incelediğinizde her noktada yaşlılık izleri görülüyor. Orta konsoldaki modern ekran bile bu histen kurtarmıyor. Artık neredeyse tüm rakiplerinde arkada otomobil gibi dikine açılan elektrikli camlar kullanılırken Partner Tepee’de hala kelebek cam bulunması ilginç. Peugeot tasarımcıları aracı binek kullanıma uydurmak için bu segmentte çok az modelde gördüğümüz cam tavanı kullanmışlar. Ama onu da anlamsız bir havalandırma sistemi sebebiyle küçük parçalara bölüp heba etmişler. Kısacası Partner Tepee rakiplerinin gerisinde kalan yine de konforu ve değişkenliği ile beğenilebilecek bir model. Motoru ise bence segmentinin en iyisi.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.