Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6 Yorumları

Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6 Yorumları

Peugeot için B segment temsilcileri hep önemli olmuştur. Tarihinde 205 ve 206 gibi efsanevi modeller barındıran marka 2002 yılında 207 modelinin yerine pazara 208'i sundu. Bu yılın başında makyajlanan araç küçük görsel değişikliklerle karşımızda.

Tasarım

Peugeot'nun mini sınıf temsilcileri her zaman rakiplerinden şık bir görünüme sahip olmuştur. Bu gelenek 208'de de devam ediyor. Özellikle makyajla birlikte ortaya daha elit görünen bir 208 çıkmış. Karartılan farlar ve elden geçirilen tampon ön bölümde hemen fark ediliyor. 

Otomobilde sunulan mat boya opsiyonel bir özellik. 1300 TL'ye yakın fiyatı olan bu opsiyonun şık göründüğünü ve dokunma hissinin de başarılı olduğunu söylemeliyiz. 

Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6 Yorumları
Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6 Yorumları

Arka kısımda değişense stoplar olmuş. Ağabeyi 508'de olduğu gibi stopların iç deseninde pençe görünümü yaratılmış. Peugeot 208, 3973 mm'lik uzunluğa sahip. Buna göre uzunluğu makyaj öncesi modele göre artmış. Fakat 2538 mm'lik aks aralığı aynı kalmış. Bu arada aracın markanın PF1 isimli platformu üzerine inşa edildiğini belirtmeliyiz.

İç Mekan

Aracın iç mekanında ciddi bir değişim bulunmuyor. Bazı noktalarda krom kaplamalar eklenmiş. Küçük direksiyon sistemi yapısı ise korunmuş ve hala göstergeleri perdeliyor. Araçla birlikte sunulan SMEG ekran, cam tavan opsiyonu alındığında WI-FI ve Mirror Link desteğine kavuşuyor. Bu sayede cep telefonunuzu bu ekran ile birebir kontrol etmek mümkün oluyor. Aracın aks aralığının değişmemesi sebebiyle iç mekan genişliğinde bir farklılık yok. Ön bölümdeki alan yeterli. Doğru ayarlar ile sürücü için iyi bir sürüş pozisyonu bulunabiliyor. Ancak arka koltuk sırasında diz mesafesi kısıtlı. Peugeot 208, 285 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu hacim rakiplerinden küçük kalıyor.

Motor

Test ettiğimiz 208 modelinde, Peugeot markasının pek çok modelinden tanıdığımız 1.6 litrelik dizel motor görev yapıyordu. Start-stop sistemi geliştirmesiyle e-HDi ismini alan motor 4000 devirde 92 beygir güç, 1750 devirde 230 Nm tork üretiyor. Motorun gücü tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman (ETG6) ile ön tekerleklere iletiliyor. Eski Auto5R ve Auto6R'a göre vites geçişleri iyileştirilmiş olsa da bu şanzımanla da kasılma problemi yaşanıyor. Fakat sıkışık trafikte konfor konusunda yardımcı olduğu bir gerçek. Araç fabrika verilerine göre 0'dan saatte 100 km hıza 11.8 saniyede ulaşıyor. Her zamanki gibi dizel motor ekonomik olduğunu kanıtlıyor. Karma kullanımda tüketim ortalamamız 5.4 litre oldu.

Konfor & Yol Tutuş

İç mekanda göstergeleri perdelediğinden söz ettiğimiz direksiyon sistemi kullanımda keyif veriyor. Küçük olması sebebiyle kendinizi gokart kullanıyor gibi hissediyorsunuz. Ayrıca direksiyonun tepkileri hızlı ve net. Viraj çıkışlarında gaza basmakta aceleci ve agresif davranırsanız belirgin bir önden kayma yaşanıyor. Fakat normal kullanımda 208'in iyi bir yol tutuşa sahip olduğunu söylemeliyiz. Konfor ise sınıf standartlarını karşılıyor.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 e-Hdi 
Motor Haci: 1560 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 92 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 11,8 s
Maksimum Hız: 183 km/s

Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 4,3 lt
Şehir Dışı: 3,5 lt
Karma: 3,8 lt
Test: 5,4 lt

Uzman Yorumu

Geçmişte küçük otomobilleri ile ülkemizde de popüler olan Peugeot, 207 ile birlikte bu özelliğini yavaş yavaş yitirdi. 208 bu alanda biraz daha başarılı olsa da makyaja kadar ciddi bir atılım gerçekleştiremedi. Yenilenen modelse eskisine göre daha dikkat çekici olmuş. Sürüş karakterindeyse belirgin bir değişim gözlemlemedim. ETG6 ne kadar geliştirilse de tek kavramalı olduğunu her an hissettiriyor. Ama şehir içinde pratikliği ile sürücünün yorulmasını engelliyor. İstanbul gibi trafik işkencesi yaşanan bir şehirde sol ayağınızın sağlığı için tercih edilebilir. e-HDi motorsa her zamanki gibi ekonomik ve performansıyla da kullanıcısınız üzmüyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.