Land Rover Discovery Sport Yorumları

Land Rover Discovery Sport Yorumları

Land Rover'ın kompakt SUV segmentindeki temsilcisi Freelander'ın yerini alan Land Rover Discovery Sport, isminde Discovery'yi taşısa da aslında çok daha ufak bir araç. Bugünkü test konuğumuz olan model, 5 kişilik versiyonu ve HSE Luxury donanım paketiyle karşımızda.

Tasarım

Ford'un EUCD platformunun ağır modifiye edilmiş varyasyonu olan Land Rover LR-MS platformu üzerinde yükselen Discovery Sport, şık görünen bir araç. 

Ön bölümden Evoque modeline benzeyen Discovery Sport, ince farları ile dikkat çekiyor. Farların iç deseni ve dairesel LED aydınlatmalarsa çok şık görünüyor. Uzun motor kaputunun ucunda ise markanın klasikleşen ‘DISCOVERY' yazısını görüyoruz. Yine petek formlu radyatör ızgarası da göze çarpıyor. Yandan görünümü ağabeyi Discovery'ye benziyor. 

Land Rover Discovery Sport Yorumları
Land Rover Discovery Sport Yorumları

Ancak arka bölümün düz giderken hafif bir alçalma ile aracın sportif görünmesini sağlanmış. C sütünü ile D sütunu arasında kullanılan koyu renkli cam ile bütünlük ve şıklık artmış. Daha düz formunu arka bölümde stoplar öne çıkıyor. Stopların iç deseni de farlar ile bütünlük içinde. Çift egzoz çıkışı ve onun arasındaki krom kaplama aracın sportif göndermeleri arasında.

İç Mekan

Aracın dış tasarımında dikkat çeken büyük camlar, iç mekanın ferah ve aydınlık olmasını sağlamış. Ayrıca büyük boy cam tavan da bu etkinin artmasını sağlıyor. Discovery Sport modelinin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi ve işçilik düzeyi başarılı. Bu konuda markanın hakkını veriyor. Orta konsol olabildiğince sade tutulmuş. Küçük gözler ise ihtiyacı karşılıyor. Orta konsolda 8 inçlik bir dokunmatik ekran bulunuyor. Bu ekran ayrıca yanındaki butonların yardımı ile de kontrol edilebiliyor. Cam açma kumandaları ön kapıların omuz seviyesine yerleştirilmiş. Bu yerleşim kullanım açısından hiç ergonomik değil. Vites değişimleri orta bölümdeki dairesel kumandadan yapılıyor. Araç çalıştırılınca bu bölümün gizli konumdan çıkması çok şık. Fakat kullanımı alışkanlık gerektiriyor. Ayrıca direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da vites değiştirmek mümkün. Araç 981 litre bagaj hacmine sahip.

Motor

Discovery Sport, Türkiye'de bir tek benzinli motorla satılıyor. 2 litre hacmindeki turbo benzinli ünite 5800 d/d'de 240 PS güç, 1750 d/d'den itibarense 340 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 9 kademeli ZF firması tarafından geliştirilen otomatik şanzımanla dört tekerleğe birden iletiliyor. Vites geçişleri hız anlamında 8 kademeli varyasyonunu aratsa da motorun istekliliği sayesinde bu handikap kapanıyor. Fabrika verilerine göre araç 0'dan 100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaşıyor. Discovery Sport, yakıt tüketimi konusunda hakkını veriyor desek yanlış olmaz. Fabrika verilerine göre karma tüketim ortalaması 8 litre olarak açıklansa da biz testimiz boyunca 12 litrenin altını göremedik. Ağırlığı 1.8 tona yaklaşan bir araç ve sürekli dört tekerlekten çekiş düşünüldüğünde bile bu rakam normal kabul edilmeli.

Konfor & Yol Tutuş

Land Rover Discovery, Evoque modelinden daha konforlu. Süspansiyon sertliği çok iyi ayarlanmış. Hem konfordan ödün verilmemiş hem de karoserin tehlikeli salınımlar yapması engellenmiş. Hatta araç pek çok B-C segmenti araçtan daha iyi yol tutuyor. Tabii hızlı virajlarda karoserin bir miktar yana yattığını ama yerle temasın güvenle devam ettiğini belirtmeliyiz. Direksiyon sistemi biraz gecikmeli çalışsa da tepkilerini beğendik. Araçta sunulan markanın efsanevi Train Response sistemi arazi koşullarında da sorun yaşamanızı engelliyor. Tabii onu böyle koşullarda kullanmaya kıyabilirseniz.

Teknik Özellik
Motor: 2.0 Si4 
Motor Hacmi: 1999 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 240 PS 5800 d/d 
Maksimum Tork: 340 Nm 1750 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 8,2 s
Maksimum Hız: 199 km/s

Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 10,6 lt
Şehir Dışı: 6,5 lt
Karma: 8,0 lt
Test: 12 lt

Uzman Yorumu

Freelander’ın iyice eskimiş olması sebebiyle Discovery Sport gibi bir modele ihtiyaç duyuluyordu. Bu nedenle araç gerçekten Evoque ile büyük modeller arasındaki boşluğu çok iyi doldurmuş. İç mekan kalitesi markaya yakışır düzeyde. Sürüş dinamikleri de şaşırtıcı derecede başarılı. Zaten arazi koşullarında Train Response sisteminin katkısını hissediyorsunuz. Bence aracın önündeki tek engel Türkiye’de sadece 2.0 litrelik benzinli motorla satılıyor olması. Bu motor 9 kademeli modern otomatik şanzımana karşın elbette bir dizelin ekonomisini sağlayamıyor. Avrupa’da satılan 2.2 litrelik dizel ünite vergi dezavantajı sebebiyle ne yazık ki ülkemizde satılmıyor. Ancak 2015 yılı sonunda 2.0 litrelik 150 hp’lik bir dizel motor Discovery Sport’da kullanılmaya başlanacak. Üstelik bu araçların ömrünün genelde asfalt yollarda geçtiği düşünüldüğünde yeni dizel motorun 2 tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilir olması aracın başarısını artıracaktır.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.