Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Yorumları

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Yorumları

Hyundai'nin C segmentine yönelik SUV tutkusu 2004 yılından bu yana sürüyor. O dönemde Tucson ismiyle ortaya çıkan araç, 2009 yılında yenilenirken Avrupa pazarları için ix35 ismini almıştı. Bu yıl üçüncü nesliyle bir kez daha pazara sunulan araç bu sefer eski ismine geri döndü.


Tasarım

Tucson, Hyundai'nin son dönem tasarım trendinin tüm öğelerini taşıyor. Ön bölümde altıgen formlu radyatör ızgarası büyükçe bir şekilde yer alırken, ince tasarlanan farlar LED gündüz aydınlatmasını da içinde barındırıyor. 

Aracın tamponu köşeli çizgisiyle Tucson'un bu segmentin olmazsa olmazı güçlü görünüme kavuşmasına katkı sağlıyor. Aracın yan tasarımı sportif görünüyor. Elite Plus donanımla birlikte sunulan 19 inçlik alaşım jantlar bu görünümü destekliyor. Aracın cam çizgisi arka doğru yükseliyor ve C sütununda köşeli bir kıvrım yaratıyor. 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Yorumları
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Yorumları

Tucson, arkadan da güzel görünüyor. Yağmur damlası formlu büyük stoplar bagaj kapağına kadar uzanıyor. Bagaj kapağının tampona kadar iniyor olması yükleme yapmayı kolaylaştıran bir detay. Tucson, yerini aldığı ix35 modeline göre 65 mm uzamış.

İç Mekan

Hyundai Tucson, kaliteli ve şık bir iç mekana sahip. Kullanılan malzemelerin kalitesi ix35'e göre hayli iyileşmiş. Tabii kokpitin altına doğru ilerlediğinizde sert plastikle karşılaşmanız kaçınılmaz. Orta konsolda 8 inçlik dokunmatik bir ekran yer alıyor. Bu ekrandan müzik sistemini, navigasyonu kontrol etmek, USB üzerinden video ve müzik oynatmak mümkün. Ekranın kullanımı ve dokunmatik hissi başarılı. Aracın direksiyonu diğer Hyundai modelleri ile aynı. Göstergelerin ortasında ilk iki donanım hariç diğer donanımlarda renkli bir ekran daha sunuluyor. Yeni Tucson'un aks aralığı, ix35 modeline göre 30 mm artmış. Bu sayede önde ve arkada geniş bir yaşam alanı sunuluyor. Büyük camlar ve açık renkli kaplamalar neticesinde kokpitin genelinde aydınlık bir atmosfer oluşmuş. Tucson, 488 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu hacim ix35'in 591 litrelik hacminin bayağı gerisinde.

Motor

Test ettiğimiz Tucson modelinde 1.6 litre hacminde aşırı beslemeli, benzinli bir motor kullanılıyordu. Direkt enjeksiyonlu motor 5500 d/d'de 177 ps güç, 1500 d/d'de ise 265 Nm tork üretiyor. Motorun gücü Hyundai'nin yeni, 7 kademeli, çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanı DCT ile tekerleklere iletiliyor. İletimden söz etmişken; aracın 4x4 sistemi Magna tarafından geliştirilmiş elektronik bir ünite. Sistem normal yol koşullarında torkun yüzde 100'ünü ön tekerleklere iletiyor. Yol ve arazi şartlarına göre otomatik olarak çalışan çekiş sistemi, manuel olarak seçilebilen kilit modu (Lock Mode) sayesinde de torku 50/50 oranında eşit bir şekilde ön ve arka tekerleklere iletiyor. 40 km/s hıza kadar çalışan bu sistem, özellikle off road kullanımlarda kullanıcısına yardımcı oluyor. DCT şanzıman vites geçişlerinde hızlı ve sarsıntısız. Düşük hızlardaysa muadilleriyle benzer bir bocalama yaşayabiliyor. Fabrika verilerine göre araç 0'dan 100 km/s hıza 9.1 saniyede ulaşıyor. Yakıt tüketimi yeni motorun en zayıf olduğu halka. Eğer gaz pedalıyla dost olmazsanız 10 litrenin altını görmeniz zor. Fakat DCT şanzıman klasik şanzımanlara göre bu noktada avantaj getiriyor. Biz sakin kullanımda 8.1 litrelik tüketim ortalaması yakaladık.

Konfor & Yol Tutuş

Hyundai Tucson, markanın bugüne kadar bu tarz araçlarındaki en başarılı süspansiyona sahip. Darbe emiş performansı iyi ve en önemlisi sistem sessiz çalışıyor. 19 inçlik jantlar ve dar yanak bozuk zeminlerde konfor problemi ortaya çıkarabiliyor. Aracın yol tutuşu tamamen asfalt kalitesi ile ilgili. Standartlara uygun zeminler tehlikeye düşülmüyor. Ancak asfalt kalitesi düştükçe belirgin bir önden kayma yaşanıyor. 4x4 sistemi ancak günü kurtarabilecek bir sistem. Bu tip elektronik sistemlerin genelinde olduğu gibi hafif koşullarda araç sorunsuz ilerliyor. Koşullar zorlaştıkça çekiş sistemi sizi yarı yolda bırakabilir.

Teknik Özellik
Motor: 1.6 Turbo GDI 
Motor Hacmi: 1591 cc 
Silindir Adedi: 4 
Maksimum Güç: 177 PS 5500 d/d 
Maksimum Tork: 265 Nm 1500 d/d 

Performans 
0-100 km/s Hızlanma 9,1 s
Maksimum Hız: 201 km/s

Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi 
Şehir İçi: 9,2 lt
Şehir Dışı: 6,5 lt
Karma: 7,5 lt
Test: 8,1 lt

Uzman Yorumu

İkinci el pazarının altın bir kuralı vardır. Bir aracın pazarda değeriyle satılması, 0 km’de aynı isimle satılan araç olmasına bağlıdır. Bu konuda Hyundai’nin ix35 kullanıcılarına kötü bir sürpriz yaptığını Tucson ile görüyoruz. Eğer bu konuya takılmıyorsanız ya da Hyundai’nin bir sonraki nesilde modelin ismini Tucson olarak sürdüreceğini düşünüyorsanız aracın diğer detaylarından söz edelim. Öncelikle Tucson, paket olarak Hyundai’nin bugüne kadar geliştirdiği en başarılı crossover modeli. İç mekan kalitesi başarılı. Süspansiyonlar diğer Hyundai SUV’larını kullananlara çok sessiz gelecektir. Yeni motor performansıyla göz dolduruyor. DCT ise otomatik arayanlara ilaç gibi gelmiş. Ancak performansıyla göz dolduran motor sabırsız bir sürücü iseniz hiç de tasarruflu değil. Tabii eski ix35’in atmosferik, otomatik motorunu hatırlayanlar bundan şikayet etmeyecektir. O versiyon ne performanslıydı ne de tasarruflu. En azından şimdi ortada yüksek bir performans var. Aracın fiyatları ise ciddi anlamda yüksek. Ve Türkiye’de aranılan dizel-otomatik kombinasyonu şu an için mevcut değil.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.