Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi Yorumları

Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi Yorumları

İlginç tasarımıyla dikkat çeken Citroen C4 Cactus eylül ayından itibaren satışa sunulmuştu. Sıra dışı tasarımına bir de Airbump teknolojisini ekleyen model, rekabetin en yoğun olduğu C ve B Crossover segmentlerinin tam ortasında konumlandırılıyor. Live, Feel ve Shine donanımıyla müşterilere sunulan C4 Cactus biri dizel diğeri ise benzinli motor seçeneklerine sahip. Biz sizler için dizel-otomatik versiyonunu test ettik.

Tasarım3
Citroen C4 Cactus tasarımıyla uzun süre kendinden bahsettirecekmiş gibi görüyor. Bu sıra dışı tasarımı zaten markanın diğer modellerinden de hatırlıyoruz. C4 Picasso'dan anımsadığımız gündüz farları modele agresif bakışlar karmış. 

Esas far grubu ise bu LED'lerin hemen altında bulunuyor. Büyük bir marka logosu ve plakanın gerisindeki kare ve küçük ızgara ön bölümde göze çarpıyor. Tamponun alt kısmı, çamurluk kenarları ve etekler gövdeden farklı renkle sunulmuş. Bu otomobile Off-Road silueti sunarken, modelin sadece 2 çeker olarak sunulduğunu ve 4 çeker versiyonunun henüz düşünülmediğini belirtelim. 

Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi Yorumları
Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi Yorumları

Yan bölümde yine siyah jantlar göze çarpıyor. Model 16 inç ve 17 inç büyüklüğünde ikişer adet jant seçeneği de sunmuş. Kapılarda boylu boyunca uzana ve Airbump adını verdiğimiz teknoloji ise hava kapsüllerinin olduğu koruyucular olarak tanımlanıyor. Bu kapsüller 4 Km/s hıza kadar bulunduğu bölgedeki küçük çarpmalardan otomobili koruyor. Marka burada da renk seçeneği olarak size birçok kombinasyon sunmuş. Arka bölümde de koyulaştırılan stoplar göze çarpıyor. Bu bölümde de bolca siyah plastik detay kullanılmış. Siyah detaylar arka bölümdeki marka model yazılarının okunmasını zorlaştırırken en ufak tozda bile otomobilin kirli görünmesine sebep oluyor. Citroen C4 Cactus, 4157 mm uzunluğa, 1729 mm genişliğe, 1480 mm yüksekliğe ve 2595 mm aks mesafesine sahip.

İç Mekan

C4 Cactus dışı gibi farklı bir iç mekan ile bizleri karşılıyor. Üç kollu direksiyon altı ve üstü düzleştirilerek tasarlanmış. Direksiyon üzerindeki kumandalar sayesinde Cactus size erişim konusunda kolaylık sağlamış. Konsolun üst kısmı yumuşak malzemelerle göz doldururken, alt kısmında ve kapı iç ceplerindeki sert detaylar can sıkabiliyor. Ek olarak ön konsol döşeme renkleri markanın sunduğu seçeneklerle değiştirilebiliyor. Orta konsoldaki ekran tuş karmaşasını ortadan kaldırarak daha sade bir alanı size sunmuş. C4 Picasso'dan hatırladığımız bu ekran sayesinde havalandırma sistemi, müzik sistemi ve araç ayarlarının kontrolü sağlanabiliyor. Vites “R” konumunda da bu bölüm geri park kamerası olarak kullanılabiliyor. Ekranın altında birkaç parça düğmeye yer verilmiş. Otomatik park etme ve park ettiği yerden çıkarma opsiyonlarına da tuş ve ekran yardımıyla ulaşılabiliyor. Modelde vites kutusu klasik alıştığımız otomatik şanzımanlar gibi kol ile kontrol edilmiyor. C4 Picasso'dan alıştığımız gibi vitesler direksiyon arkasındaki bir kola da yerleştirilmemiş. Hemen müzik sisteminin altında bir tuş kombinasyonuyla bizlere sunulmuş. Bu tuşların hemen karşısında da uçak tipi el freni yer alıyor. İçeride dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise ön yolcu koltuğundaki torpido gözünün konumlandırılması oluyor. Hava yastıkları bu klasik ön konsoldan alınmış ve buraya çekmece şeklinde açılan bir göz konumlandırılmış. Oldukça derin olan bu bölüm birçok eşyanızı içinde barındırabiliyor. Bu sistemde hava yastığı hemen ön camın tavan kısmında bittiği yere konumlandırılmış. Çarpma esnasında buradan açılarak yolcunun kafa bölümünü koruyor. Ön koltuklarda ilgi çeken bir diğer özellik ise kanepe şeklini alan koltuklar oluyor. Kolçak olarak kullandığımız sürücü ve yolcuyu ayıran detay yukarı kaldırıldığında ön koltukların bir bütün gibi görünmesini sağlıyor. Üçüncü kişinin oturabileceği izlenimi yaratılsa da önde sadece 2 adet emniyet kemeri bulunuyor. Küçük eşya gözü konusunda da modelde birçok yer mevcut. Önde ve arkada sunulan alan da yeterli seviyede. Arka bölümde tek can sıkan durum ise kelebek şeklinde açılan camlar. Ağırlıktan tasarruf olarak nitelendirilen bu durum daha çok maliyetten kaçılmış hissiyatı veriyor. Bagaj hacmi olarak ise 358 litrelik bir alan sunulmuş. 

Motor

Dizel ürün gamında 1.6 litre hacimle test konuğumuz olan C4 Cactus, 3750 d/d'de 92 Hp güç, 1750 d/d'd 230 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri otomatikleştirilmiş şanzımanla satılan bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 11.4 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ise model 3.6 litre gibi çarpıcı bir tüketim değerine sahip. Otomatikleştirilmiş şanzıman sarsıntılı geçişleriyle can sıkabiliyor. Yeni bir şanzıman olmasına rağmen hala yokuş çıkarken belli noktada vites atma konusunda şaşırabiliyor. Alt devirlerde de yüksek torkun avantajını kullanan ünite ile sakin kullanımlarda 5.4 performanslı kullanımlarda ise 7,2 litre değerlerine imza attık. 

Güvenlik

Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model önden çarpmalarda sürücünün sağ baldır ve iki ayağı dışında tüm vücuduna tam koruma sağlamıştır. Yolcunun ise göğüs ve sol kaval kemiği dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlarken yandan çarpmalarda ise göğüs kafesi dışında her bölümüne tam koruma sağlamıştır. Sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi bölgesine sınırlı koruma sağlayan Cactus arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı.

Konfor & Yol Tutuş

Modelde yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Konforlu sürüş sağlayan bu sistem performanslı kullanımlarda modelin elini güçsüzleştiriyor. Şehir içinde özellikle park etme halinde oldukça pratik olan direksiyon sistemi performanslı kullanımlarda hissizleşiyor. Model yüksek hızlarda rüzgar sesi, yüksek devirlerde de motor sesini kabine yansıtıyor. 

Test - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 1 6 e-HDi ShineTest - Citroen C4 Cactus 

Uzman Yorumu

Cactus konsept olarak sergilendiğinde üretim bandına bu tasarımı ile gireceğini düşünmüyordum. Ama Citroen kurmayları beni ve tahminim pek çok kişiyi şaşırttı. Açıkçası ben aracın tasarımını beğenmeyenler tarafındayım. Ama test sürüşü esnasında çok sayıda kişinin araca olan ilgisini görünce bu tasarımın sevildiğini düşünüyorum. Citroen’in yeni keşfi Airbump’lar faydalı bir aksesuar. Keşke etkinliği biraz daha yüksek hızlarda da olsaydı. Cactus’un iç mekanı da dışı gibi sıra dışı. PSA grubunun her şeyi yönetmeniz için tasarlanan dokunmatik ekranı Cactus’te de beni mutlu etmedi. Düşünün araca bindiniz, geri vitese geçtiniz ve ekran geri görüş kamerasının görüntüsünü yansıttı. Buraya kadar sorun yok. Ama aynı anda havalandırmanın hızlı çalıştığını gördünüz ve ayarlamak istediniz. İşte bu imkansız. Çünkü ekran size izin vermiyor. Havalandırma kontrolü kadar basit bir işi ekrana taşımanın gereksizliği… Aracın sürüşü etkileyicilikten uzak. ETG6 şanzıman can sıkıyor. Fakat aracın ekonomik olduğu bir gerçek. Son bir not ise aracın pandizot işçiliğine. Bunca yıldır otomobil test ediyorum ilk kez bagaja bir eşya yerleştirirken pandizot sebebi ile elimi kestim. Sebebi ise bu parça üretilirken köşelerinin bıçak kadar keskin bırakılmış olması. Akabinde farklı modellerde de bu parçayı kontrol ettim ve böyle bir durumla karşılaşmadım. Umarım bizim yaşadığımız bu sorun sadece test aracımıza özgüdür.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.