VOLKSWAGEN TIGUAN YORUMLARI


VOLKSWAGEN TIGUAN YORUMLARI

Son dönemde popüler olan dizel otomatik SUV modasına Tiguan vergi ve fiyat dezavantajlı 2.0 litrelik motorla cevap veriyor. Ancak modelin 1.4 litrelik benzinli ekonomik motoru sahip olduğu DSG şanzımanla hem konforlu hem de sportif bir karaktere bürünürken cep dostu olmayı da başardığı için bu açığı iyi bir şekilde kapatıyor.

Tasarım

Şu anda satılmakta olan VW modelleri birbirlerine çok benziyor. Volkswagen bir marka kimliği oluşturmak için böyle bir karar almış. Ancak bu karar kimi tüketicilerin hiç hoşuna gitmezken kimileri aracın bir VW olduğunun ilk andan itibaren belli olması nedeniyle kararı olumlu buluyor. Tiguan'da da böylesine ortak bir yüz kullanılmış ancak aracın SUV kimliğini ön plana çıkartmak için bir takım değişiklikler yapılarak araca karakteristik bir kişilik de katılmış. Tiguan'ın ön tasarımında ön kısım boyunca uzanmış ızgara dikkat çekerken, yatık ve büyük farlarla da bütünlük sağlanmış. Aracın profilinden ise SUV kimliğe vurgu yapan geniş çamurluklar dikkat çekiyor. Versiyona bağlı olarak bu alanda 17 ve 18 inçlik jantlara görev yapıyor. Arkaya doğru ise yine şişkin çamurluklar ve güçlü omuz çizgisi hemen fark ediliyor. Arkadaki stoplar ise farlarla tezat oluşturan bir tasarıma sahip. Aracın özellikle arkası gece sürüşlerinde çok dikkat çekiyor. Genel olarak aracın tasarımına bakıldığında Tiguan için küçük bir Touareg demek mümkün. Önden arkaya farklı detaylar kullanılmış olmasına rağmen tasarım büyük ahenge sahip.

VOLKSWAGEN TIGUAN YORUMLARI
VOLKSWAGEN TIGUAN YORUMLARI


İç Mekan

Konu iç mekan olduğunda genel olarak Volkswagen modelleri çok avantajlı. Ergonomi sorunu olmayan yapılarıyla ile Volkswagen Tiguan iç mekan tasarım konusunda tam bir uzman. Tiguan'da da bunu açıkça ortaya koymuş. Aracın yeni tasarlanan kokpitinde hem ergonomi sorunu bulunmuyor hem de başarılı malzeme kalitesi ve yüksek işçilikle premium algı oluşturulmuş. Tiguan'ın orta konsolunda dokunmatik özellikli büyük ekran ve onunla uyumlu gösterge tablosu dikkat çekiyor. Gösterge tablosu eski nesilde kullanılandan bir hayli farklı. Oldukça büyük yapıdaki tablo aynı zamanda istendiğinde değişik biçimlere de bürünebiliyor ve sürücüye ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri veriyor. Aracın 2681 mm uzunluğundaki dingil mesafesi sayesinde iç mekanında ferah bir oturma alanı sizi karşılıyor. Şu an için sadece 5 kişilik olarak alınabilen Tiguan arkasında da 615 litrelik oldukça büyük bir yükleme alanı sunuyor. Aracın hem ön hem de arkadaki baş ve diz mesafeleri etkileyici iken yerini aldığı modele göre iç mekandaki büyümeyi ilk andan itibaren hissediyorsunuz. İç mekanın genelinde kullanılan koyu renkler ise ferahlık hissini azaltsa da cam tavan bu olumsuzluğu önemli ölçüde ortadan kaldırıyor. Eğer bu donanımı almazsanız o zaman iç mekanda açık renkleri tercih etmekte fayda var.

Motor

Volkswagen Tiguan fiyat listesi, markanın her yıl paylaştığı listeden öğrenilebilir. Ancak bu fiyatlarla performans genellikle oldukça iyi optimize ediliyor demek yanlış olmaz. Tiguan'ın motor özellikleri de bu notumuzu doğruluyor. Tiguan ülkemizde zengin bir motor ailesi ile ithal ediliyor. Aracın giriş seviyesinde 1.4 TSI motorun 125 HP güç üreten versiyonu bulunurken 1.4 TSI 150 HP, 1.6 TDI 115 HP ve 2.0 TDI 150 HP versiyonlarını da satın alabiliyorsunuz. Biz 1.4 TSI 150 HP DSG modelini kullanma fırsatı bulduk. Bu motor araca 150 HP güç ve 250 Nm tork sağlıyor. Kağıt üzerinde bile alt devirden itibaren güç üretme konusunda sıkıntısı olmadığını ortaya koyan motora 6 ileri orana sahip DSG şanzıman eşlik ediyor. Zaten başarılı bir vites kutusu olan DSG'nin bu motorla uyumu da yüksek olduğu için ne performans ne de konfor anlamında bir olumsuzlukla karşılaşmıyorsunuz. Şu anda oldukça popüler olan dizel-otomatik modasına Tiguan 1.6 litrelik TDI motoru ile uyamıyor. Bu güç ünitesi sadece manuel vitesle alınabildiği için tüketicilere firma test ettiğimiz 1.4 TSI DSG modelini sunuyor. İlk bakışta bu motorun çok yakıt tüketeceği için dizel motora kıyasla ekonomik olmasının zor olmasını bekleyebilirsiniz. Ancak silindir deaktivasyon özellikli motor, araç ihtiyaç duymadığı anda 2 silindiri devre dışı bırakarak yoluna 2 silindirle devam ettiği için gereken ekonomiyi zorlanmadan yapıyor. Fabrika verisi 100 km'de ortalama 6,1 lt yakıta ihtiyaç duyan araç, reel sürüşlerde de 7,2 litre ile bu değeri yakalayabileceğini gösterdi.

Güvenlik

İlk olarak 2007 yılında EuroNCAP çarpışma testine katılan, daha sonra ise 2009 yılında yeniden teste alınan Tiguan iki testten de 5 yıldız almaya hak kazandı. Son olarak güncel haliyle bu yıl tekrar teste dahil olan Tiguan bu kez ise yine günü 5 yıldızla tamamlarken toplamda yetişkin korumasında %96 gibi erişilmesi güç bir skora imza atarak ne kadar güvenli bir araç olduğunu ispatladı. Tiguan'ın standart donanımında ABS, EBD, elektronik diferansiyel kilidi, patinaj önleme sistemi, ESP, ikincil çarpışma freni, yokuş kalkış asistanı, arka koltuklarda iki adet çocuk koltuğu sabitleyici, sürücü ve ön yolcu yan ve tavan havayastıkları, standart olarak sunuluyor.

Konfor & Yol Tutuş

Arazi araçları genellikle yerden yüksek yapıları nedeniyle yan rüzgarlardan etkilenir ve arka koltukta oturanların zıplayarak yolculuk etmelerine neden olur. Ancak Tiguan'da bu iki olumsuz durumla karşılamıyorsunuz. Araçta kullanılan jantların ölçüsü versiyona göre 17 ve 18 inçte kaldığı için arka koltukta sizi rahatsız edecek herhangi bir vuruntu olmazken, çok büyük olmayan lastik seçimi yakıt tüketimini de artırmıyor. Aracın rüzgardan etkilenmesinin minimumda olması ve direksiyon sisteminin direkt çalışması sayesinde virajlarda Tiguan izinden de sapmıyor. Arazi kullanımlarında ise Tiguan çok fazla zorlanmayı sevmiyor. Aracın yerde yüksek yapısı küçük engelleri aşmada size yardım etse de herhangi bir kilit başta olmak üzere gerekli yardımcı sistemlerin olmaması ve aracın önden çekişli yoluna devam etmesi nedeniyle Tiguan'ı bu haliyle asfaltta kullanmak daha iyi bir seçim olacaktır. Aracın kullanım esnasında frenlerin acil durumlarda gösterdiği başarılı performans ve izinden sapmaması ise kullanıcısına büyük güven veriyor. Bu gibi durumlarda şasinin rijitliğini daha iyi anlıyorsunuz ve Tiguan'a olan güveniniz daha da artıyor.

Volkswagen Tiguan SUV sınıfının en iddialı modellerinden. Sadece ülkemizde değil, Avrupa’da da yoğun talep gören model, benzinli motor ile de ekonomik olmanın zor olmadığının en büyük kanıtı. Silindir deaktivasyon özelliği sayesinde kimi anlarda 2 silindiriyle yoluna devam eden araç, DSG şanzımanın verdiği keyifle de hem şehir içinde hem de otoyol kullanımlarında sürücüsünün isteklerini karşılayabiliyor. Yerden yüksek yapısına rağmen arazi kullanımları için gerekli sistemlere sahip olmaması nedeniyle ise onu asfalt üzerinde tutmak daha yerinde bir karar olacaktır.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.